FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > OS X > Hukommelsesforbrug Start et nyt emne

Hukommelsesforbrug
27/12/2016 - 11:24:03
Mikael Nygaard
Nyt medlem
Siden: august 2010
Jeg undrer mig lidt over min iMac's (late 2009, 16Gb, macOS Sierra) hukommelsesforbrug her på det sidste:
Hukommelsesforbrug

Billedet er taget efter en frisk opstart - jeg har Mail, iTunes, Firefox og Activity Monitor kørende. Hvordan pokker kan det løbe op i 8.77Gb? Når jeg ser på processerne, og summer sammen, kan jeg ikke komme i nærheden af det tal.

Hukommelsesforbrug
27/12/2016 - 11:37:29
David Munch
Veda
Siden: april 2001
klik

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
Hukommelsesforbrug
27/12/2016 - 13:46:22
Mikael Nygaard
Nyt medlem
Jeg kender godt den nævnte side, men jeg synes ikke den besvarer, hvordan totalen "Memory Used" kan være så meget større end summen af "Memory" kolonnen.

Hukommelsesforbrug
27/12/2016 - 14:20:49
Signifikant
Stormogul
Siden: april 2014
Mikael Nygaard skrev: Jeg kender godt den nævnte side, men jeg synes ikke den besvarer, hvordan totalen "Memory Used" kan være så meget større end summen af "Memory" kolonnen.

Jeg tror du skal slå kolonnen ægte hukommelse til og se om ikke det giver mere mening. Men hukommelses styring er kompliceret i alle dens detaljer og nok derfor Apple har opfundet belastning af hukommelse grafen. Ubrugt hukommelse er spildt hukommelse, derfor holder system den i videst muligt omfang fyldt, men det skal ikke opfattes som om hukommelsen er for lille.

Du kan prøve at kigge lidt i denne tråd og se om du kan forbinde punkterne.
apple.stackexchange.com/questions/107578/memory-terminology-in-mavericks-activity-monitory

Men hvis du vil have den helt store forståelse, er man nok desværre nødt til at læse Apple's udvikler dokumentation, som linkes til fra Davids link. Men som almindelig bruger er det meget mere, end man behøver at vide.

Hukommelsesforbrug
27/12/2016 - 14:40:27
Mikael Nygaard
Nyt medlem
Tak, så blev tallene trods alt sammenlignelige

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017