xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Slette flere beskeder ad gangen i s.f. enkeltvis.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


455

18
15. april 2024 @ 17:43
Seniormedlem

På min gamle MBP 2011 El Capitan 10.11.6 kan jeg ikke "fastlåse" flere beskeder på een gang, klar til sletning. Hos Apple kan jeg finde løsning fra og med High Sierra - cmd+klikke i beskederne - og så slette, men ikke tidligere end High Sierra. Jeg har prøvet alle (tror jeg) tastekombinationer, men kan ikke "samle" beskederne. Må tage en ad gangen og så slette. Har jeg overset noget, eller kan det bare ikke lade sig gøre i El Capitan (og tidligere)?.

  4
0
  212

2709

341
PallMei (Skribent)
15. april 2024 @ 19:21
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

På min gamle MBP 2011 El Capitan 10.11.6 kan jeg ikke "fastlåse" flere beskeder på een gang, klar til sletning. Hos Apple kan jeg finde løsning fra og med High Sierra - cmd+klikke i beskederne - og så slette, men ikke tidligere end High Sierra. Jeg har prøvet alle (tror jeg) tastekombinationer, men kan ikke "samle" beskederne. Må tage en ad gangen og så slette. Har jeg overset noget, eller kan det bare ikke lade sig gøre i El Capitan (og tidligere)?.

Jeg har ikke en maskine der køre gammel macOS, men hvis du har iCloud synkronisering aktiveret, kan du vel slette dem på en anden enhed. 


455

18
16. april 2024 @ 07:33
Seniormedlem

Det fungere mellem min iMac (14.4.1) og min iPhone (17.4.1) men ikke til min MBP (10.11.6).


2709

341
PallMei (Skribent)
16. april 2024 @ 09:13
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Det fungere mellem min iMac (14.4.1) og min iPhone (17.4.1) men ikke til min MBP (10.11.6).

Du skal slippe cmd tasten inden du trykker "delete"  (hvilket jeg mere rettelig vil kalde backspace [delete er fn+backspace tasten og det virker ikke til sletning af beskeder]). Du kan alternativt også højreklikke og vælge slet.

Det vil undre mig, hvis det ikke allerede var tilfældet i el-capitan og ældre at man vælger flere ved at holde cmd tasten nede ligesom alle andre steder. Du kan også bruge shift tasten til at markere et interval. Altså vælg den først, gå ned til den sidste og hold shift mens du vælger den. Så vil alle imellem være markeret (Her på Sonoma, forsvinder indikationen af, at den første er valgt, men den slettes, så det må være en skønhedsfejl)

Kort her i Sonoma virker markering af beskeder i beskeder (for jeg antager det er hvad vi snakker om), ligesom alle andre steder.


455

18
16. april 2024 @ 11:13
Seniormedlem

Jeg er helt med på alle funktioner fra og med High Sierra, det er tidligere der ikke virker (og det er ikke jordens undergang, blot et "luksusproblem").