FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > Apple TV og tilbehør > TV-apps til ATV4? Start et nyt emne

TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 12:41:09
Søren F. Sørensen
Novice
Siden: november 2004
Vi har valgt at opsige vores tv-pakke fra stofa for at se om vi kan nøjes med de gratis tv-apps på ATV4 + Netflix.
Vi har ikke noget imod at betale et engangsbeløb for en god kvalitetsapp, men vil helst undgå abonnementer
DR-appen har vi allerede
Har I nogle gode forslag til en app hvor man f.eks. kan se de tyske kanaler? Eller andre forslag...?

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision
TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 13:13:23
Lars Sejerup
ASCII jonglør
Siden: august 2008
Kender du til AirVideo HD app'en, så du kan streame downloaded indhold fra din computer eller nas over på ATV4? Du bruger så iPhone eller iPad som titelbrowser og fjernbetjening

Dilithium batteries and Neutal Network Gel is the future
TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 13:42:18
Søren F. Sørensen
Novice
Lars Sejerup skrev: Kender du til AirVideo HD app'en, så du kan streame downloaded indhold fra din computer eller nas over på ATV4? Du bruger så iPhone eller iPad som titelbrowser og fjernbetjening

Kender og kender... har hørt om den
Hvad jeg måske skulle have nævnt var, at jeg har en Synology NAS som jeg streamer downloaded indhold fra. På ATV4 bruger jeg Infuse Pro som fungerer upåklageligt.
Det jeg leder efter er apps så jeg kan se de gratis live kanaler såsom ARD, ZDF, NRK, etc.
Hvis de apps altså findes...? Og hvis kanalerne er gratis...?

TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 14:48:41
Anders Laybourn
Juniormedlem
Siden: november 2007
Måske du skulle kigge på Plex ? Både til at streame dit indhold fra NAS, men de har også lige lanceret noget nyt med tv o.s.v....

Måske det kan bruges ?

Det er deres "Cut The Cord"
https://www.plex.tv

Søren F. Sørensen skrev:
Lars Sejerup skrev: Kender du til AirVideo HD app'en, så du kan streame downloaded indhold fra din computer eller nas over på ATV4? Du bruger så iPhone eller iPad som titelbrowser og fjernbetjening

Kender og kender... har hørt om den
Hvad jeg måske skulle have nævnt var, at jeg har en Synology NAS som jeg streamer downloaded indhold fra. På ATV4 bruger jeg Infuse Pro som fungerer upåklageligt.
Det jeg leder efter er apps så jeg kan se de gratis live kanaler såsom ARD, ZDF, NRK, etc.
Hvis de apps altså findes...? Og hvis kanalerne er gratis...?
klik klik klik [e]xxx@yyy.dk[/e] klik klik klik klik klik klik klik

layan.dk, IT løsninger, Photography, Marketing
TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 15:04:58
David Munch
Veda
Siden: april 2001
Anders Laybourn skrev: Måske du skulle kigge på Plex ? Både til at streame dit indhold fra NAS, men de har også lige lanceret noget nyt med tv o.s.v....

Måske det kan bruges ?

Det kræver netop at du har TV via antenne.

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 15:08:52
Søren F. Sørensen
Novice
Anders Laybourn skrev: Måske du skulle kigge på Plex ? Både til at streame dit indhold fra NAS, men de har også lige lanceret noget nyt med tv o.s.v....

Måske det kan bruges ?

https://www.plex.tv

Jeg har prøvet Plex, men da min NAS er af ældre dato DS 212J kan den simplthen ikke følge med i transcodingen af mit downloadede materiale. Men hvis den kan vise live-tv kan det være jeg skal give den en chance mere?

TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 18:01:38
Rene Larsen
Stormogul
Siden: december 2004
Zattoo - kr. 280,- for 12 måneder.

TV-apps til ATV4?
02/09/2016 - 19:49:27
macxpert
Stormogul
Siden: oktober 2015
Jeg har ikke haft kabel-tv i snart tre måneder.

Jeg har intet savnet med DR TV app'en samt et abonnement til Hele Pakken af TV 2 PLAY.

Derudover har jeg adgang til 976 kanaler fra hele verden på min MAG 254 IPTV boks til mit tv i stuen via IPTV Stalker, der inkluderer tv fra USA, hvor jeg har boet og studeret og dermed blevet vant til US tv:

ABC Channel 7 Eyewitness News New York
NBC 4 New York
CBS WCBS New York
CNN US HD
FOX 5 New York
FOX News
KLTA 5 LA
USA
Discovery HD
ESPN
FOX News
Food Network
HBO
Nat GEO HD
NBC
Showtime
TNT HD
USA Network
Cartoon Network
SyFy SD
Golf Channel
Eurosport
SKY SPORT
Bravo
OLN
Spike
History
History 2
Animal Planet
BEIN Sports
CNBC
CBC
CTV
og cirka 750 flere kanaler fra hele verden

Jeg har betalt CAD200 i marts 2015 for 12 måneder med IP TV Stalker. Det virker fantastisk.

Forleden var der Caroline Wozniacki i US OPEN på Eurosport 2 og samtidig Danmark mod Lichtenstein på BEIN SPORT 4 HD (godt nok med muhamedanske kommentatorer, mens jeg slukkede for lyden og hørte TV 2 NEWS lyd istedet for, så det gik fint.)

Dance100.com Broadcasting The Best Electronic Dance Music
TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 10:55:49
Rene Larsen
Stormogul
Er der nogen som har erfaring med flimmeren.org ??

De skriver på siden at der i dag er et tilbud på engangs beløbet - men det har der stået et stykke tid - datoen flytter sig bare med én dag ad gangen til d.d.

TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 11:08:11
David Munch
Veda
Siden: april 2001
Man skal da være godt godtroende for at hoppe på det...

For dem som er godtroende og ikke kan finde ud af at bruge Google.

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 11:20:56
Rene Larsen
Stormogul
Jeg syntes også at det ser for godt ud til at være rigtigt - og ja, jeg så linket på fjæsbog - men er ikke hoppet i.

TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 15:46:10
Beman
Veteran
Siden: september 2011
Har også opsagt alle TV-abonnementer, men betaler til Unlocator´s DNS-service for at undgå geo-blocking, ca 35 kr. i måneden og bruger følgende:

-DR
-TV2 Play (betaler for Live, ellers indgår Play i tlf.-abonnement)
-Cmore (indgår i tlf.-abonnement)
-HBO (indgår i tlf.-abonnement)
-SVT (fuld adgang, og nyder alle de gode dokumentarer, hvis man er til den slags)
-NRK (fuld adgang)
-BBC iPlayer (forudsætter en oprettelse af UK-iTunes konto for at kunne downloade appen, fuld adgang til alle BBC-programmer)
-TV4 Play (gratis version og fuld adgang)
-Netflix (Danmark)

-Zattoo Schweiz gratis version (alle tyske kanaler) via Airplay fra iPad, men her er min kvalitet dårlig ved live-sport.

Unlocator er sat til Zattoo Schweiz, Netflix til DK.

Unlocator kan på nuværende tidspunkt ikke byde på US Netflix, med mindre man gider følge deres "ninja-instuktioner".

Vassings løsning er ellers fin, hvis man vil købe endnu en boks, men jeg holder mig til Apple TV 4-muligheder, uden større udgifter.

Jeg har rigelig underholdning i de Apps jeg har, dog mangler jeg Sport, men vil ikke betale ViasatPlay for at kunne se en fodboldskamp i ny og næ. Vil gerne dele et abonnement, hvis nogen er interesseret?

Derudover findes DPlay, hvis man er til Familien på Bryggen .-)

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Gram køleskab. B&O. Thermex emhætte.
TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 17:09:31
Beman
Veteran
Siden: september 2011
Esktra info

hvis man opretter UK-iTunes konto og har en DNS-service, kan man også hente og se alt indhold på tvplayer

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Gram køleskab. B&O. Thermex emhætte.
TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 19:10:49
macxpert
Stormogul
Hvordan ser I Danmark - Armenien uden kabel tv?

Jeg ser det på min IP TV boks på canadiske Sportsnet World klik og klik med engelsktalende kommentatorer.

TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 20:16:46
kjeld the mac mate
Novice
Siden: juli 2011
Hej
Køber man bare boksen»MAG 254 IPTV« og klipper hanstikket af og sætter et dansk hanstik på?

Og tilvælger man så et abonnement, fx USA og Europa?

Skal man bruge noget VPN eller ligger det i boksen?

Sammenlagt: er det plug and play?

lidt af hvert - så'n
TV-apps til ATV4?
04/09/2016 - 22:33:57
macxpert
Stormogul
kjeld the mac mate skrev: Hej
Køber man bare boksen»MAG 254 IPTV« og klipper hanstikket af og sætter et dansk hanstik på?

Næsten ren plug and play.

Jeg købte MAG 254 boksen på eBay.co.uk, men den kom fra Tyskland og i min ordre medfulgte en Wi-Fi-antenne, som jeg ikke har sat til, da boksen er trådet til nettet (til gengæld er min Apple TV 4 trådløs, og det virker fint uden buffering overhovedet). Prisen for det hele inkl. fragt var 808,15 kroner i februar 2016.

Der er ikke noget med hanstik. HDMI kabel fra boksen til tv, og du er kørende, når du har valgt en IPTV pakke. Min udbyder anvender boksens unikke MAC-adresse til verifikation, så en boks, et abonnement.

Du kan f.eks. ikke dele dit abonnement på en boks i stuen og et boks i et andet rum.

Jeg brugte denne video, jeg skulle sætte min boks op første gang.

Lige nu er der 991 kanaler på min boks, mens jeg har valgt 198 kanaler som mine favoritter (se tallet nederst til venstre og den gule stjerne indikerer en gemt favoritkanal.)

Det skal lige siges, at produktet ikke er fejlfrit. Der er mange fejlkilder (udbyderen, hans ISP, hans MUX, min ISP, min boks osv.), men jeg tror, jeg rebooter boksen en gang pr. cirka 20 timers set tv (reboot tager omkring 90 sekunder).

Der er også TVaway, som jeg prøvede at købe en 24 timers pakke hos, men jeg fik det aldrig til at virke. TVaway har en dansk (skandinavisk) pakke, men har nogle regler om IP og VPN. Jeg nævner det blot for at andre interesserede kan læse om, det er noget for dem.

TV-apps til ATV4?
05/09/2016 - 09:50:42
Anders Laybourn
Juniormedlem
Siden: november 2007
Vil det sige at med den MAG 254 boks og et abb. så er man kørende ?? Ingen VPN og DNS halløj ???

macxpert skrev:
kjeld the mac mate skrev: Hej

Næsten ren plug and play.

Jeg købte MAG 254 boksen på eBay.co.uk, men den kom fra Tyskland og i min ordre medfulgte en Wi-Fi-antenne, som jeg ikke har sat til, da boksen er trådet til nettet (til gengæld er min Apple TV 4 trådløs, og det virker fint uden buffering overhovedet). Prisen for det hele inkl. fragt var 808,15 kroner i februar 2016.

Der er ikke noget med hanstik. HDMI kabel fra boksen til tv, og du er kørende, når du har valgt en IPTV pakke. Min udbyder anvender boksens unikke MAC-adresse til verifikation, så en boks, et abonnement.

Du kan f.eks. ikke dele dit abonnement på en boks i stuen og et boks i et andet rum.

Jeg brugte denne video, jeg skulle sætte min boks op første gang.

Lige nu er der 991 kanaler på min boks, mens jeg har valgt 198 kanaler som mine favoritter (se tallet nederst til venstre og den gule stjerne indikerer en gemt favoritkanal.)

Det skal lige siges, at produktet ikke er fejlfrit. Der er mange fejlkilder (udbyderen, hans ISP, hans MUX, min ISP, min boks osv.), men jeg tror, jeg rebooter boksen en gang pr. cirka 20 timers set tv (reboot tager omkring 90 sekunder).

Der er også TVaway, som jeg prøvede at købe en 24 timers pakke hos, men jeg fik det aldrig til at virke. TVaway har en dansk (skandinavisk) pakke, men har nogle regler om IP og VPN. Jeg nævner det blot for at andre interesserede kan læse om, det er noget for dem.

layan.dk, IT løsninger, Photography, Marketing
TV-apps til ATV4?
05/09/2016 - 09:53:46
macxpert
Stormogul
Anders Laybourn skrev: Vil det sige at med den MAG 254 boks og et abb. så er man kørende ?? Ingen VPN og DNS halløj ???

Korrekt.

Bare tilslut MAG 254 direkte til din router på samme måde som med Apple TV 4 og stream løs med min udbyder. Det kan være anderledes med andre IPTV udbydere.

TV-apps til ATV4?
05/09/2016 - 19:41:57
kjeld the mac mate
Novice
hej macexpert

og så lige den med at skære det ud i pap!

jeg køber en mag 254 set top box og et abonnement hos iptv stalker. og så kører det.

skal boxen ikke have strøm fra vægkontakten?

tak i øvrigt for din evige optimisme og hjælpsomhed!

lidt af hvert - så'n
TV-apps til ATV4?
06/09/2016 - 08:50:17
macxpert
Stormogul
kjeld the mac mate skrev: hej macexpert

og så lige den med at skære det ud i pap!

jeg køber en mag 254 set top box og et abonnement hos iptv stalker. og så kører det.

skal boxen ikke have strøm fra vægkontakten?

tak i øvrigt for din evige optimisme og hjælpsomhed!

Det er korrekt.

1. Køb MAG 254 (med eller uden Wi-Fi antenne) på eBay
2. Køb IPTV Stalker tv-pakke og oplys MAC-adresse på din MAG 254 til IPTV Stalker
3. Sæt strøm til MAG 254 og forbind med HDMI kabel til tv
4. Kør opsætningen af MAG 254 ved at følge videoen nævnt foroven
5. Nyd tv fra 991 kanaler fra hele verden

PS. Jeg har så sat MAG 254 og Apple TV 4 op med Logitech Harmony Ultimate med Hub, så alle enheder er gemt i et lille skab, og jeg kan fjernbetjene uden line of sight både tv, MAG 254 og Apple TV 4 med min fjernbetjening på billedet, men også bruge min iPhone til at fjernbetjene både tv, MAG 254 og Apple TV 4 (endda uden Wi-Fi med via LTE/4G/3G via Logitech Harmony Cloud).

TV-apps til ATV4?
06/09/2016 - 17:14:55
kjeld the mac mate
Novice
Mange tak!

lidt af hvert - så'n
TV-apps til ATV4?
06/09/2016 - 20:17:21
Søren Petersen
Novice
Siden: september 2004
Uden at være en der stikker en kæp i hjulet - så bør det vel nævnes at mange af disse iptv-services - f.eks. iptv stalker, orango tv, Kodi osv. - ikke er helt lovligt. Almindelig sund fornuft må jo kunne fortælle en at hundredvis af betalingskanaler ikke kan købes for så små beløb som disse udbydere sælger deres programmer til.

TV-apps til ATV4?
10/09/2016 - 10:12:05
macxpert
Stormogul
kjeld the mac mate skrev: tak i øvrigt for din evige optimisme og hjælpsomhed!

kjeld the mac mate skrev: Mange tak!

Jamen, ingen årsag da.

Er altid glad for at kunne hjælpe.

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017