FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > iPad og tilbehør > Sporing ud fra serienummer? Start et nyt emne

Sporing ud fra serienummer?
18/08/2016 - 15:32:03
ManU_4ever
Seniormedlem
Siden: januar 2008
Er der nogle "nørder" der ved om det er muligt at sporre en iPad ud fra et serienummer?

Tænker på om den har været online eller om den har været aktiveret på en eller anden måde?

Grunden til jeg spørger er at, den forretning jeg arbejder i, har solgt en iPad for 8 mdr siden og nu siger kunden at han aldrig har fået den leveret…

Desværre er der ingen i firmaet der 100% kan huske 8 mdr tilbage, så hvis man kan få at vide om den evt har været brug ville det være en hjælp for os.

MacBook Pro 2011 17
18/08/2016 - 15:44:31
Mads Østergaard Fog
Juniormedlem
Siden: april 2004
Mig bekendt er det ikke muligt.

Men jeg ville vende den om.
Hvor når er kunden blevet opkrævet betaling for varen?
Hvis det ligeledes er 8 måneder siden, så tror jeg der melder sig noget "rettidig-henvendelse".
Ment på den måde at kunden burde for længe siden have henvendt sig, og bedt om at få "udleveret" den iPad han havde betalt for.

Et andet spørgsmål er hvorledes udlevering oprindelig var tiltænkt?
Fysisk i en butik?
Via en eller anden (eventuel sporbar) forsendelse?
Eller på en helt anden vis?

Hvis der er en sporbar forsendelse med i spil, så kan man jo i hvert starte med at undersøge om forsendelsen er blevet udleveret, evt. med en underskrift eller anden bevis for udlevering.

18/08/2016 - 15:47:49
David Munch
Veda
Siden: april 2001
Jævnfør købeloven paragraf 26, så vil jeg mene at 8 måneder er langt over den tid han burde have givet jer besked om at produktet ikke er leveret, så jeg tvivler på at han lovligt kan ophæve købet.

Men til dit spørgsmål, så kan serienummeret kun bruges i forbindelse med anmeldelse til politiet, og så fingerkrydsning for de tilfældigvis har den i deres database.

Dropbox: www.dropbox.com/referrals/NTMyOTUyOQ -Brug dette link og vi får begge ekstra plads når du opretter dig!
18/08/2016 - 20:35:29
Thomas von Eyben
Kaptajn
Siden: december 2001
ManU_4ever skrev: Er der nogle "nørder" der ved om det er muligt at sporre en iPad ud fra et serienummer?

Tænker på om den har været online eller om den har været aktiveret på en eller anden måde?

Grunden til jeg spørger er at, den forretning jeg arbejder i, har solgt en iPad for 8 mdr siden og nu siger kunden at han aldrig har fået den leveret…

Desværre er der ingen i firmaet der 100% kan huske 8 mdr tilbage, så hvis man kan få at vide om den evt har været brug ville det være en hjælp for os.
Det er nok kun Apple der kan tænkes at ligge inde med informationen om et Apple device med et specifikt serienummer har været online, samt hvilken AppleID der evt har været logget ind med, så det løb er kørt for jer.

8 måneder, ja så er der nok dømt nøl - men i har vel selv jeres dokumentation i orden på om i har udlevert en vare, eller ej, eller…?

Seriously, ‘Repair Permissions’ Is Voodoo

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017