FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > Nybegynder/switcher > Tømning af papirkurv Start et nyt emne

Tømning af papirkurv
23/05/2016 - 14:19:58
bagge
Nyt medlem
Siden: december 2015
Hej jeg ville som så ofte før, tømme min papirkurv, men det er ikke uden problemer. Jeg får følgende beskeder:

Der er nogle låste emner i papirkurven. Vil du fjerne alle emnerne, inkluderet de låste emner, eller kun de ulåste emner?

når jeg så vælger de ulåste, får jeg følgende besked:

Handlingen kan ikke udføres, fordi emnet "userdata" er i brug.

Kan du forklare mig, hvad låste emner er?
og hvad userdata er?

samt hvordan jeg kommer videre?

Er der her nogle alarmlamper der skal blinke for mig?

vh
sb

sb
Tømning af papirkurv
23/05/2016 - 14:25:43
macxpert
Stormogul
Siden: oktober 2015
Problemet forsvinder, når du genstarter Mac og tømmer papirkurv.

Ellers er der klik

Dance100.com Broadcasting The Best Electronic Dance Music
Tømning af papirkurv
23/05/2016 - 14:37:30
bagge
Nyt medlem
Siden: december 2015
Tak macxpert, jeg har haft genstartet, da jeg havde opdateringer. Men det har ikke hjulpet. Dit fine link er lidt tungt, med fagtekst på engelsk, har du et bud gerne på dansk?

sb
Tømning af papirkurv
23/05/2016 - 14:52:37
macxpert
Stormogul
Siden: oktober 2015
Prøv at holde Alt knappen nede, samtidig med at du med musen klikker på Tøm papirkurv.

Dance100.com Broadcasting The Best Electronic Dance Music
Tømning af papirkurv
23/05/2016 - 15:29:40
Bents
Novice
Siden: juli 2011
I dag gøres det sådan
Maker filen derefter ALT + ARKIV menuen og vælg “SLET MED DET SAMME”

Tømning af papirkurv
23/05/2016 - 17:32:11
Tonny Freimanis
Stormogul
Siden: marts 2006
Hvis du stadig har bøvl efter alle de andre råd, så skal du nok lige flytte de filer ud i en mappe på f.eks. skrivebordet, tage en info på dem (Kommando I) og så låse dem op, evt. med dit administratorpassword.

Bemærk at der bde findes et afkrydsningsfelt, som hedder "Locked (på engelske systemer), og at der nederst i Info- vinduet også er en hængelås. Hvis hængelåsen er låst, skal den låses op, før du kan fjerne krydset i "Locked" feltet.

Kan du ikke se ovennævnte ting i info-vinduet, skal du klikke på trekanterne ude i siden, så tingene bliver synlige.

En lidt mere omstændelig mulighed er at lægge de filer i en mappe i Shared-mappen, logge ind på en anden bruger-konto (opret eventuelt en), klikke sig ind til filerne i Shared-mappen og så smide dem i papirkurven og (prøve på at) tømme den.

Gul stormmåge
Tømning af papirkurv
24/05/2016 - 23:38:29
Mads Østergaard Fog
Juniormedlem
Siden: april 2004
Hvis eller når jeg har problemer med at tømme papirkurven på min Mac, så har Super Empty Trash altid løst problemet.

Giv det evt. et forsøg:

Super Empty Trash - download via MacUpdate

Tømning af papirkurv
30/05/2016 - 12:44:31
Betina-05
Let øvet
Siden: maj 2012
Jeg fandt denne tråd og Super Empty virkede for mig :-)

Tak!

Bsl
Tømning af papirkurv
30/05/2016 - 21:35:18
Michael Hedegård
Novice
Siden: august 2008
Det kan også nogen gange hjælpe at gendanne emnet fra papirkurve, og så genstarte maskinen., og så slette emnet igen og så tømme papirkurven

Michael Hedegård

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017