FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple PayApple TV og tilbehørApple WatchCarPlayFAQForslag til MacnytFotoFoulumGallerietGrafiskHardwareHomeKit og tilbehøriCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > Sikkerhed > Back program til Bootcamp & Mac Start et nyt emne

Back program til Bootcamp
22/05/2016 - 13:12:04
Trolle
Nyt medlem
Siden: februar 2015
Er rendt ind i et "problem", jeg bruger både windows (bootcamp) og IOS på min mac.

Findes der noget backup program der kan lave en sikkerheds (noget lign. timemachine), men skal lave af begge partioner, så man ikke skal til og ligge og rode med 2 backup programmer ?

Og nej, jeg kan ikke bruge Crossover eller lign. løsninger til mit Windows software.

22/05/2016 - 14:05:21
Thomas von Eyben
Kaptajn
Siden: december 2001
Trolle skrev: Er rendt ind i et "problem", jeg bruger både windows (bootcamp) og IOS på min mac.

Findes der noget backup program der kan lave en sikkerheds (noget lign. timemachine), men skal lave af begge partioner, så man ikke skal til og ligge og rode med 2 backup programmer ?

Og nej, jeg kan ikke bruge Crossover eller lign. løsninger til mit Windows software.
Bootcamp er mig bekendt en seperat partition, så løsningen du efterspørger må skulle forventes at kunne mounte bootcamp partitionen, forstå filsystemet og kopiere ændrede filer derfra…

Jeg kan umiddelbart ikke forstå, hvorfor du ikke allerede har en løsning der lever suværent i Windows-verdenen og laver backup (til eksternt media naturligvis) af dine Windows ting, og så seperat har TM til at løse opgaven i OS X verdenen.

Du laver vel kun ændringer i dine Windows ting, når du er bootet i bootcamp mode.

Min mavefornemmelse siger mig, at den ekstra kompleksitet 2 backup-programmer giver dig vil blive "billigere" (i tid og kompleksitet…), end at (op-)finde ét program der kan begge dele samtidigt. Jeg tror ganske enkelt ikke, at behovet for sådan en løsning er stort nok, til at det er udviklet…(og hoved-problemet - backup i begge verdner - allerede kan løses på anden vis)!

Seriously, ‘Repair Permissions’ Is Voodoo
22/05/2016 - 19:17:18
Jesper B. Larsen
Nyt medlem
Siden: maj 2010
Paragon Hard Disk Manager for Mac kan muligvis det du søger.

22/05/2016 - 21:47:30
Mads Østergaard Fog
Juniormedlem
Siden: april 2004
Kig evt. på WinClone fra Twocanoes Software:

Winclone 5 - Complete Backup Solution for Boot Camp

Edit:
Arh... Så ikke lige du søgte et værktøj/tool der kan håndtere begge system på samme tid.
Tror ikke der findes sådan et system, i hvert fald ikke hvis du vil have en "komplet" disk kopi af hvert system.
Hvis du blot ønsker "fil-backup" så findes der mange systemer som både virker til Mac og Windows.

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA Copyright © 1996 - 2017