xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Batterimarkering
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


139

1
19. januar 2021 @ 18:33
Novice

Hej
Jeg har en Iphone 7 der lige har rundet de 2 år, på det sidste er den begyndt at lukke ned i utide, altså selv om der står at der er over 50 % strøm tilbage. Når jeg sætter den til opladning er den ret hurtigt oppe på 100 % igen, men holder kun en halv dag.

Kan det være. batteriet eller er der en fejl på tlf. ???

Vh.Erik

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!
  12
3
  380

1493

39
19. januar 2021 @ 19:02
Stormogul

Død batteri celle. det er typisk ved den type fejl du oplever.. Jeg ville ofre et nyt batteri på telefonen hvis du forventer at have den noget tid endnu.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4593

394
19. januar 2021 @ 19:51
FPU

Jeg er enig med Rasmus. Jeg oplevede helt det samme i sin tid med min iPhone 5s, og problemet forsvandt, da jeg fik skiftet batteriet.

Hvis du stadig er glad for din 7'er, er der ingen grund til ikke at skifte batteriet og fortsætte med den. Du skal blot være opmærksom på, at fingertryksaflæseren måske ikke vil virke bagefter, hvis du ikke får foretaget reparationen hos en autoriseret reparatør eller hos Apple selv.

Der var i hvert fald en del ballade om det for et par år siden, hvor Apple hævdede, at fingertryksaflæseren af sikkerhedshensyn blev slået fra efter visse indgreb (eller var det kun ved skærmskift?). Jeg ved dog ikke, om der sidenhen er indgået forlig, så alle reparatører kan skifte f.eks. batteriet uden efterfølgende frakoblet fingertryksaflæser.


139

1
19. januar 2021 @ 23:04
Novice

Hej Rasmus, tak for svar, det bliver et nyt batteri

Vh.Erik

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

139

1
19. januar 2021 @ 23:08
Novice

Hej Tonny
Jeg er ret så glad for min 7,er, så det bliver et nyt batteri hos en autoriseret reparatør.

Tak for hjælp

Vh.Erik

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

4593

394
20. januar 2021 @ 02:33
FPU
Erik Abrahamsen skrev:

Hej Tonny
Jeg er ret så glad for min 7,er, så det bliver et nyt batteri hos en autoriseret reparatør.

Tak for hjælp

Vh.Erik

Du må meget gerne undersøge, om det har noget på sig med den fingertryksaflæser, inden du flår Dankortet hos en dyr reparatør; jeg vil nødig have været årsag til f.eks. dobbelt op på prisen, bare fordi jeg engang har læst, at… o.s.v.

Prøv evt. at kontakte MacMo i Kastrup. Han er i øvrigt Macnyt-medlem under navnet "mactekniker".

Og da jeg selv har en 7'er er jeg nysgerrig efter at vide, hvor meget dit batteriskift kommer til at koste.


2581

84
20. januar 2021 @ 09:41
Bit kongen

Touch id problemet er kun i forbindelse med skift af skærm, men er man fummelfingret nok kan det vel også ødelægges ved skift af batteri da skærmen skal ud for at skifte batteriet. 


4593

394
20. januar 2021 @ 12:18
FPU
Jesper Arning skrev:

Touch id problemet er kun i forbindelse med skift af skærm, men er man fummelfingret nok kan det vel også ødelægges ved skift af batteri da skærmen skal ud for at skifte batteriet. 

Godt at få bekræftet, at problemet kun er omkring skærmskift. Takker.


139

1
20. januar 2021 @ 12:45
Novice

Hej Tonny

Jeg bor i Frederikshavn så Kastrup er lidt langt væk, men der findes en alt. Apple reparatør her i Byen der hedder Easy rep. Prisen for et batteriskift er 499.00 inc.moms og Find my iPhone skal være slået fra!


eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

139

1
20. januar 2021 @ 12:48
Novice

Ups. Der skulle ikke stå en alternativ reparatør men en Autoriseret reparatør!

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

4593

394
20. januar 2021 @ 18:11
FPU
Erik Abrahamsen skrev:

Ups. Der skulle ikke stå en alternativ reparatør men en Autoriseret reparatør!

OK. Når det drejer sig om Aalborg, er der ifølge en anden Macnyt-tråd en biilig og en dyr reparatør i Aalborg.

En anden Macnyt'er skulle have skiftet topcasen på sin MacBook Pro. Det ene sted ville de have 4.000,- Kr, mens det andet sted fik klemt udskiftningen ind under garantien (altså gratis).

Du kan læse hele tråden om det her. Værkstedet med garantireparationen hedder Stay Online.


139

1
21. januar 2021 @ 16:35
Novice
Tonny Freimanis skrev:
Erik Abrahamsen skrev:

Ups. Der skulle ikke stå en alternativ reparatør men en Autoriseret reparatør!

OK. Når det drejer sig om Aalborg, er der ifølge en anden Macnyt-tråd en biilig og en dyr reparatør i Aalborg.

En anden Macnyt'er skulle have skiftet topcasen på sin MacBook Pro. Det ene sted ville de have 4.000,- Kr, mens det andet sted fik klemt udskiftningen ind under garantien (altså gratis).

Du kan læse hele tråden om det her. Værkstedet med garantireparationen hedder Stay Online.

Så har jeg fået skiftet batteri i Frederikshavn, man er vel lokalpatriot, det kostede 499,00 kr. inkl. moms og var klaret på 1,5 time.
Du skal have tak for hjælpen :-)

Vh.Erik

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

4593

394
21. januar 2021 @ 18:03
FPU

Hej Erik.

Selv tak.