xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
436
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Små/store problemer ...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

558

11
23. marts 2022 @ 11:36
Kaptajn

Jeg er kørt sur i det med at overføre data og programmer til en "ny" maskine. Nå ja, sådan er det åbenbart bare :-(

Der er to grunde til at jeg ønskede at skifte:

Towle
  9
0
  675

8740

223
23. marts 2022 @ 12:07
Poseidon

Er der et spørgsmål gemt i dit indlæg, eller er det bare lidt brok du havde behov for at komme ud med? :)

Der var engang en Mac...

558

11
23. marts 2022 @ 12:09
Kaptajn

Ok, det er jo et spørgsmål om links og her kommer jeg til kort i dette forum.

Linket til Finder/skulle (vistnok) være: http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=1643534245157019640

Towle

1045

28
23. marts 2022 @ 14:49
Stormogul

Hej Towle, jeg har læst alle dine tråde om dine problemer med ny maskine her på MC, men har undladt at svare for at ikke skabe mere forvirring. Du virker meget forvirret, undskyld, ikke for at være nedladende, men der er som om du ikke læser de svar og links du får, bl.a. de mange fra PallMei.
Mit input - dit største og første fejl du er begået, er at installere Catalina fra et uofficielt site “Uubyte”…??

Alle, uanset maskine, kan hente Catalina her

Catalina

Køb et USB-stik, helst på mindst 16GB, og installere en startdisk med Catalina

Sådan oprettes er installeringsprogram

Start op fra USB og slet HD, installere Catalina. Lav først en TimeMacine backup fra din gamle maskine og brug overførelseassistenten bagefter.

YouTube-clean install Catalina

Håber du kommer videre😀

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

558

11
24. marts 2022 @ 11:31
Kaptajn

Hej Beman

Tak for dit input. Grunden til at jeg downloadede Catalina fra en uofficiel sider var at på den gamle maskine får jeg besked om at Catalina ikke kan downloades, da maskinen er for gammel og på den nye kan den ikke finde serveren “macappstores”.

Jeg har downloadet en RAR-fil som bliver til en DMG når jeg pakker den ud. Så må jeg jo læse mig til hvordan jeg laver et installationsprogram af den.

Og ja, du har helt ret i at jeg er forvirret (for tiden). Jeg må i gang med din opskrift, men det bliver desværre ikke foreløbigt, da vi har gang i en hushandel og den er der gået advokat i :-(

Towle

8740

223
24. marts 2022 @ 11:48
Poseidon

Har du prøvet mere end én gang at hente Catalina ned på den nye maskine? Du bør bare kunne opgradere igennem Softwareopdatering.

Der var engang en Mac...

558

11
24. marts 2022 @ 12:31
Kaptajn

Nu spørger jeg dumt, men "softwareopdatering" ... hvor er det nu lige jeg finder den?

Towle

1045

28
24. marts 2022 @ 12:47
Stormogul
David Munch skrev:

Har du prøvet mere end én gang at hente Catalina ned på den nye maskine? Du bør bare kunne opgradere igennem Softwareopdatering.

Nu er jeg ikke 100 pct. sikker her, men hvis man har installeret Catalina fra det mærkelige uofficielle site “Uubyte….”, har jo Apple ikke registreret hvilken softwareversion maskinen bruger og kan derfor heller ikke tilbyde opdateringer.

Jeg mener, at Towle skal starte helt forfra (som tidligere er beskrevet) for at få optimal oplevelse med systemet. F.eks skriver han også, i en anden tråd, at det ikke går at højerklikke - i mine øjne fordi der er installeret en ufuldstændig mandagsversion. Ud over det, kan man jo heller ikke vide om “Uubyte….” har lagt noget skidt med, der spionerer på brugerens færden og logins.

Jeg ville i hvert fald være meget utryg.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

8740

223
24. marts 2022 @ 13:14
Poseidon
Towle skrev:

Nu spørger jeg dumt, men "softwareopdatering" ... hvor er det nu lige jeg finder den?

Systemindstillinger.

Der var engang en Mac...

3119

436
PallMei (Skribent)
24. marts 2022 @ 14:26
Virtual Machine
David Munch skrev:
Towle skrev:

Systemindstillinger.

Det er den på de nyere versioner, men før det var det i app store. Men Major versioner blev ikke hentet som opdatering i App store. De skulle manuelt hentes ned som en app og køres.