Kunne desværre ikke skrive i den gamle tråd: http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=14899387577812535
Min MBP led under den famøse GPU fejl... desværre et par måneder for sent til at blive dækket af Apples reparationsprogram.
Jeg har svært ved at gennemskue om det kan betale sig at vække den til live igen. (f.eks. tilbyder mactekniker at udskifte GPU for 2500 kr.)... Men er denne løsning overhovedet holdbar? Eller kan det samme problem risikere at opstå efterfølgende? Umiddelbart er jeg mest klar på at få den repareret, men det afhænger lidt af prisen, og om man kan forvente at den holder et godt stykke tid herefter.
Så er der selvfølgelig forslaget om at tvinge den til udelukkende at bruge det ene grafikkort, men jeg er ikke sikker på at jeg har tid og evner til at gennemføre denne længere, og meget tekniske procedure.
Og så er der jo 'løsningen' hvor man bager kortet i ovnen.... den er jeg lidt forbeholden ved.
Mvh.
Niels
Bage kortet kan virke, og du har vel intet at miste ved at prøve det.
Det er meget muligt det ender såldes...
Alternativt kan den vel sælges til en reparatør, eller andre der kan bruge den til reservedele. Nogen idé om hvad man kan forvente at inkassere for en MPB med defekt GPU?
Vh. Niels
Prøv at ringe til dem her: https://www.supermacservice.dk
Niels Brøgger skrev:Det er meget muligt det ender såldes...
Alternativt kan den vel sælges til en reparatør, eller andre der kan bruge den til reservedele. Nogen idé om hvad man kan forvente at inkassere for en MPB med defekt GPU?Vh. Niels
Min late 2011 nåede at få repareret GPU af Apple, men røg igen her i april. Pillede SSD'er og RAM ud, og solgte for 1000,-
OK for mig, men p.... irriterende (og megadyrt at købe ny, men turde ikke satse på den gamle endnu en gang)
Måske lidt billigt med de 1000,- men er tilfreds
Martin Ammentorp skrev:Min late 2011 nåede at få repareret GPU af Apple, men røg igen her i april. Pillede SSD'er og RAM ud, og solgte for 1000,-
OK for mig, men p.... irriterende (og megadyrt at købe ny, men turde ikke satse på den gamle endnu en gang)
Du har 3 års forældelsesfrist på din GPU reperation, så du kunne bare få Apple til at lave det igen.
David Munch skrev:Du har 3 års forældelsesfrist på din GPU reperation, så du kunne bare få Apple til at lave det igen.
Ak, men kunne ikke vente, så desværre lod jeg mig spise af med den besked jeg fik af Arepa - at der kun var et halvt års garanti på delen, de havde sat i.....
Jeg skulle bruge mac'en på job,.og kunne ikke skaffe erstatningsmaskine, som kunne klare opgaven. Det kostede mig dyrt, men har nu en touchbar MBP. Gad vide, hvor længe den holder😒