xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
516
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ny GPU i MBP 15" (ultimo 2011)
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

16

0
06. maj 2017 @ 11:22
Nyt medlem

Kunne desværre ikke skrive i den gamle tråd: http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=14899387577812535

Min MBP led under den famøse GPU fejl... desværre et par måneder for sent til at blive dækket af Apples reparationsprogram.

Jeg har svært ved at gennemskue om det kan betale sig at vække den til live igen. (f.eks. tilbyder mactekniker at udskifte GPU for 2500 kr.)... Men er denne løsning overhovedet holdbar? Eller kan det samme problem risikere at opstå efterfølgende? Umiddelbart er jeg mest klar på at få den repareret, men det afhænger lidt af prisen, og om man kan forvente at den holder et godt stykke tid herefter.

Så er der selvfølgelig forslaget om at tvinge den til udelukkende at bruge det ene grafikkort, men jeg er ikke sikker på at jeg har tid og evner til at gennemføre denne længere, og meget tekniske procedure.

Og så er der jo 'løsningen' hvor man bager kortet i ovnen.... den er jeg lidt forbeholden ved.

Mvh.
Niels

6
0
  214

8824

245
06. maj 2017 @ 13:27
Poseidon

Bage kortet kan virke, og du har vel intet at miste ved at prøve det.

Der var engang en Mac...

16

0
08. maj 2017 @ 15:18
Nyt medlem

Det er meget muligt det ender såldes... 

Alternativt kan den vel sælges til en reparatør, eller andre der kan bruge den til reservedele. Nogen idé om hvad man kan forvente at inkassere for en MPB med defekt GPU?

Vh. Niels

1784

48
08. maj 2017 @ 17:18
Stormogul

Prøv at ringe til dem her: https://www.supermacservice.dk

1298

51
09. maj 2017 @ 07:50
Stormogul
Niels Brøgger skrev:

Det er meget muligt det ender såldes... 

Alternativt kan den vel sælges til en reparatør, eller andre der kan bruge den til reservedele. Nogen idé om hvad man kan forvente at inkassere for en MPB med defekt GPU?

Vh. Niels

Min late 2011 nåede at få repareret GPU af Apple, men røg igen her i april. Pillede SSD'er og RAM ud, og solgte for 1000,-

OK for mig, men p.... irriterende (og megadyrt at købe ny, men turde ikke satse på den gamle endnu en gang)

Måske lidt billigt med de 1000,- men er tilfreds

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8824

245
09. maj 2017 @ 08:03
Poseidon
Martin Ammentorp skrev:

Min late 2011 nåede at få repareret GPU af Apple, men røg igen her i april. Pillede SSD'er og RAM ud, og solgte for 1000,-

OK for mig, men p.... irriterende (og megadyrt at købe ny, men turde ikke satse på den gamle endnu en gang)

Du har 3 års forældelsesfrist på din GPU reperation, så du kunne bare få Apple til at lave det igen.

Der var engang en Mac...

1298

51
10. maj 2017 @ 07:42
Stormogul
David Munch skrev:
Du har 3 års forældelsesfrist på din GPU reperation, så du kunne bare få Apple til at lave det igen.

Ak, men kunne ikke vente, så desværre lod jeg mig spise af med den besked jeg fik af Arepa - at der kun var et halvt års garanti på delen, de havde sat i.....

Jeg skulle bruge mac'en på job,.og kunne ikke skaffe erstatningsmaskine, som kunne klare opgaven. Det kostede mig dyrt, men har nu en touchbar MBP. Gad vide, hvor længe den holder😒

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989