xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Skærm holdt op med at virke (MBP 15" late 2011)
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


16

0
19. marts 2017 @ 16:52
Nyt medlem

MBP 15" (late 2011) - nyeste macOS Sierra - (opgraderet med samsung evo850)

Skærmen holdt pludselig op med at virke på ovenstående computer. Sad og spillede, da skærmen pludselig skiftede til den der grå/hvide farve (samme som når man starter computeren op).

Jeg har lukket ned og startet op flere gange nu, og den virker stadig ikke - samme grå farve.

Følgende sker:
1) Tænder computeren: Siger den klassiske startlyd

2) Apple logoet kommer frem: Man kan se tydelige røde streger der går over skærmen (mest tydeligt på det grå Apple logo)

3) Skærmen bliver helt grå igen, og der sker ikke mere.... Har ladet den stå i lang tid, men intet sker!

Jeg formoder det er grafikkortet den er gal med. Meget frustrende! (Især eftersom jeg for få måneder siden har opgraderet ram + ssd)

Er der noget at gøre, eller er jeg helt på røven? Hvad kan det være?

På forhånd mange tak!

  11
0
  186

8586

198
19. marts 2017 @ 17:50
Poseidon
Der var engang en Mac...

16

0
19. marts 2017 @ 18:11
Nyt medlem

Troede deres reparationsprogram var udløbet efterhånden?

De skriver:
 "Programmet er gældende for berørte MacBook Pro-modeller indtil den 31. december 2016 eller fire år fra produktets oprindelige salgsdato, afhængigt af hvad der giver dig den længstvarende dækning"

Jeg har købt min for mere end 4 år siden, så der er vel ikke noget at gøre

(Og så lige en anden ting: Nu har jeg jo skiftet den originale HDD til en SSD, kommer det til at påvirke mine rettigehder ift. reparation (såfremt det kan lade sig gøre).... Jeg kan evt sætte den originale HDD tilbage igen.)





931

67
19. marts 2017 @ 19:20
Veteran

Ja programmet er udløbet og der er ikke noget at gøre udover uautoriseret reparation. Apple rør den ikke hvis den er over fire år fra oprindelig købsdato. Det gør ingen forskel om det er den nye eller gamle harddisk der sidder i. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

16

0
19. marts 2017 @ 21:05
Nyt medlem

Mega træls!... så er der vidst ikke andet for end at skulle spendere i en ny....

Overvejer kraftigt at gå over til PC - nu når macs er blevet så besværelige at reparere/skifte hardware på selv.

Jeg har på fornemmelsen af det bliver en ret dyr omgang at få skiftet grafikkortet (eller hvad den nu er gal med) hos en reparatør.

Ikke desto mindre skal I have tak for jeres svar.

Vh Niels


931

67
19. marts 2017 @ 22:49
Veteran

Min listepris er 2500 inkl moms for udskiftning af GPU. Der er sikkert mange reparatører der tilbyder en "reparation" ved opvarmning af chippen til billigere penge men det holder som regel ikke ret længe. Eneste rigtige måde for et holdbart resultat er udskiftning med en fabriksny chip eller helt nyt Logic Board. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

16

0
20. marts 2017 @ 08:22
Nyt medlem

Ja, så vidt jeg kunne læse mig frem til er det en ret bekostelig affære - og så nærmer det sig prisen for en tilsvarende brugt MBP. 

Tænker at gå efter noget nyt, og så kan det være man kan sælge MBP'en som reservedele. 


8586

198
20. marts 2017 @ 08:47
Poseidon
Der var engang en Mac...

16

0
20. marts 2017 @ 09:02
Nyt medlem

Det ser interessant ud - og meget teknisk!

Jeg må læse det igennem når jeg får tid i aften.... Som jeg umiddelbart forstår det, så 'tvinger' han MBP'en til kun at bruge det ene grafikkort.  


8586

198
20. marts 2017 @ 09:04
Poseidon
Niels Brøgger skrev:

Det ser interessant ud - og meget teknisk!

Jeg må læse det igennem når jeg får tid i aften.... Som jeg umiddelbart forstår det, så 'tvinger' han MBP'en til kun at bruge det ene grafikkort.  

Korrekt! Og hvis du stadig er glad for maskinen, og ikke rigtigt har brug for det dedikerede kort, så kan det jo forlænge dens levetid betydeligt må man sige. Den virker jo fint ellers. (Jeg står i samme problem med en 2011 iMac som har et dødt grafikkort men ellers fungerer fremragende..)

Der var engang en Mac...

16

0
21. marts 2017 @ 17:02
Nyt medlem

Har du prøvet den beskrevne procedure? (fx på din iMac)

Jeg er ikke vandt til at rode med computere på det niveau, så det kræver nok at jeg afsætter en del tid til det.... Nu er det jo heller ikke sikkert at problemet løses - men det kunne tyde på det.

Vh Niels



8586

198
26. marts 2017 @ 18:52
Poseidon

Alternativt kan du prøve at reflowe dit grafikkort (Dvs. bage det i ovnen) - jeg har lige gjort det med GPU'en i min 2011 iMac, og utroligt nok så sidder jeg nu og skriver fra den maskine.


...Så må vi bare se hvor længe det holder.. 8)

Der var engang en Mac...