xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
347
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny tynd iPad Pro.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


4612

395
09. maj 2024 @ 19:03
FPU

Nu er jeg ikke selv til iPads, men journalisten er gået på røven over den nye lille (well, tynde), ikke mindst fordi den angiveligt er lige så hurtig som en moderne bærbar. Der er også kommet et nyt iPad-tastatur og en forbedret pen.

Link ti EB-artikel: Klik.

  4
0
  230

2725

347
PallMei (Skribent)
09. maj 2024 @ 20:21
Bit kongen

Jeg har svært ved at få pulsen op, så længe den ikke kan køre macOS. Har en ældre iPad pro og bruger den også produktiv med eksternt tastatur og trackpad. Hastigheden fejler ikke noget, men iPadOS er IKKE macOS og det er lidt tungt at danse rundt med, når man skal være produktiv

Skriver dette på 16GB/1TB M1 MBA og mangler ikke hastighed, så vi er noget et punkt, hvor jeg seriøst ikke har problemer med at købe en ældre generation.


8586

198
09. maj 2024 @ 21:22
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Nu er jeg ikke selv til iPads

Det er en fejl i din opdragelse! :) De er mit yndlings Apple-produkt, kun overgået af Apple Watch. 

men journalisten er gået på røven over den nye lille (well, tynde)

Den er satme også flot. Det er efterhånden sjældent jeg gider opsøge Apples nye produkter, men den her vil jeg virkelig gerne opleve. Jeg synes det er helt vildt de har lavet den så tynd, og så med så god en skærm, og hastighed. Jeg var meget imponeret over produktet da de annoncerede det!

kke mindst fordi den angiveligt er lige så hurtig som en moderne bærbar.

Det har de været i flere år, og hurtigere end de fleste også.

PallMei skrev:

Jeg har svært ved at få pulsen op, så længe den ikke kan køre macOS. 

Det kan jeg sagtens forstå.

Har en ældre iPad pro og bruger den også produktiv med eksternt tastatur og trackpad. Hastigheden fejler ikke noget, men iPadOS er IKKE macOS og det er lidt tungt at danse rundt med, når man skal være produktiv

 Jeg ville gerne kunne bruge en iPad til ordentligt arbejde, men det er bare ikke muligt, uanset hvad Apple mener. Den er fantastisk til sofa gaming, men det er også det eneste jeg gider presse den med. Nu har jeg ikke haft et trackpad til mine iPads, men jeg tvivler på at det ville gøre den store forskel pga. softwaren.

Skriver dette på 16GB/1TB M1 MBA og mangler ikke hastighed, så vi er noget et punkt, hvor jeg seriøst ikke har problemer med at købe en ældre generation.

Helt enig. Fruen har lige bestilt en M2 iPad Air, og den mere end dækker hendes behov. Personligt ville den billigste iPad også være nok for mig, men den er bare så billig at tage og føle på på, i forhold til Air/Pro modellerne, at jeg ikke gider investere i den, når jeg engang skal opgradere fra min iPad Air 4. Det eneste der kan ændre på det, er hvis Apple smider macOS på den, og det tror jeg ikke de kommer til. Og min nye MBA M3 mere end dækker mit behov.


1663

46
10. maj 2024 @ 00:02
Stormogul

jeg har lige købt iPad 10.9" i Elgiganten til 2888kr og til mit forbrug er den rigelig fin. men shit jeg gad godt have den OLED skærm der er på pro'en til at æde en masse media indhold. men har slet slet ikkr brug for krafterne i den nye Pro til tæt på 10.000kr så kompromiet blev 10.9" til 2888kr haha 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4612

395
10. maj 2024 @ 09:58
FPU

Svar til David og PallMei.

Jeg har skam prøvet en iPad, men det var alt for bøvlet i forhold til min MBP; den står på sofabordet, og når jeg vil dovne, ligger jeg på sofaen og gufler et eller andet, mens jeg ser et eller andet på MBP'en. Nemt og enkelt; den kan stå selv, og der er en fysisk volumenknap for hurtig justering. Og så kan den jo også afspille mine DVD-film, hvilket en iPad aldrig kommer til at kunne.

Og her vil jeg give PallMei ret; iPadOS er alt for primitivt i forhold til macOS , især når det drejer sig om fil-håndtering, f.eks. også ved kopierering til og fra eksterne diske, til at det er umagen værd, og når jeg ikke kan undvære Mac'en til de fleste ting, er der ikke nogen god grund til også at have en iPad liggende.

En bekendt havde ikke råd til en effektiv MBP (folkepensionist), så han købte iPad i stedet for, og lige siden dengang har jeg hørt på alle hans kvababbelser med de ting, som han gerne ville lave, men som er at gå baglæns over åen efter vand med en læk spand i forhold til at bruge en Mac. Og da han endelig fik taget sig sammen til at købe en hæderlig MBA, blev han overrasket over, hvor nemt macOS kunne gøre tingene for ham, selvom jeg i årevis havde fortalt ham det. De penge, han i mellemtiden havde brugt på alle mulige abonnementer til skrammel-apps til iPad'en, kunne nemt have finansieret en egnet Mac, som kunne have klaret de fleste ærter for ham med den indbyggede software.

For mig er en iPad blot en forstørret iPhone, som ikke kan telefonere. Min iPhone bliver brugt som telefon, kamera, som internet-hub, og som lejlighedsvis navigator, ikke ret meget mere, og MBP'en bliver brugt til resten. Ingen grund til også at fedte rundt med en iPad.