xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Import fra iPhone til Fotos
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


14

3
22. marts 2024 @ 09:21
Nyt medlem

Er der andre der har udfordringer med at få Fotos til at importere billeder/videoer fra iPhone? 

Jeg kan sagtens se iPhone i Fotos og billederne den kan importere. Så snart jeg sætter den i gang med at importere så sker der ikke yderligt. Kan se at der under import fremgår (0 ud af xxxx antal billeder) og den status ændrer sig ikke!

Det har være muligt at importere en del via Overførslens assistenten, dog heller ikke alt - men intet ske ved normal import! Alt har været genstartet, opdateret etc. uden nogen ændringer!

Setup er: Macbook Pro med seneste OS fra iPhone 15 Pro med seneste iOS - sammenkoblet med USB-C kabel fra Apple..

Alle gode ideer til at få de sidste +5000 billeder importer på let vis er velkomne.. tak :o)
  7
0
  300

1708

43
22. marts 2024 @ 09:27
Stormogul

14

3
22. marts 2024 @ 09:43
Nyt medlem

Tak for link.. Har pløjet det meste af Apples materiale igennem, deres support forum og mange andre som Google har været så flink at hjælpe med.. Men desværre uden megen held pt.!


4593

394
22. marts 2024 @ 13:45
FPU
grosboel skrev:

Tak for link.. Har pløjet det meste af Apples materiale igennem, deres support forum og mange andre som Google har været så flink at hjælpe med.. Men desværre uden megen held pt.!

Med så nyt grej må du være berettiget til support hos Apple Danmark på 80 24 08 35 (Hverdage 9-19).


14

3
22. marts 2024 @ 14:57
Nyt medlem
Tonny Freimanis skrev:
grosboel skrev:

Tak for link.. Har pløjet det meste af Apples materiale igennem, deres support forum og mange andre som Google har været så flink at hjælpe med.. Men desværre uden megen held pt.!

Med så nyt grej må du være berettiget til support hos Apple Danmark på 80 24 08 35 (Hverdage 9-19).

God ide - så må support vennerne hjælpe til.. Tak for tippet


4593

394
22. marts 2024 @ 18:29
FPU
grosboel skrev:
Tonny Freimanis skrev:
grosboel skrev:

Tak for link.. Har pløjet det meste af Apples materiale igennem, deres support forum og mange andre som Google har været så flink at hjælpe med.. Men desværre uden megen held pt.!

Med så nyt grej må du være berettiget til support hos Apple Danmark på 80 24 08 35 (Hverdage 9-19).

God ide - så må support vennerne hjælpe til.. Tak for tippet

Der er et alternativ:

Jeg rendte ind i små-problemer med Foto's forgænger, iPhoto, og jeg var meget lidt glad for, at den lagde alle billeder ind i een stor fil (container), for selvom man kan komme ind til enkeltbilleder ved at højre-klikke på containeren, skal der bare en lille korruption af biblioteket til, før det hele er utilgængeligt. Det gælder også Foto.

Imidlertid kan du overføre hele Kamerarulle fra din iPhone til din Mac via macOS' eget program "Image Capture". Jeg aner ikke, hvad det hedder på dansk, men ikonen ser således ud:

Image Capture lægger en kopi af Kamerarulle i mappen "Billeder" i din brugermappe, og hvis du på forhånd opretter en ny mappe derinde og kalder den f.eks. "Kamerarulle_iPhone_15" og peger på den i Open-dialogen, når du skal fortælle Image Capture, hvor den skal lægge billederne, husker den fremover den mappe.

Når du så skal kopiere nye billeder over senere, kan du i Image Capture se hvilke billeder, der allerede er kopieret over og så nøjes med at kopiere de nye billeder over. Videoer bliver naturligvis også kopieret over.

Hvis din Kamerarulle er enorm, ville jeg nok kopiere den over i bidder, f.els. 1000 filer ad gangen, og hvis du vælger at  vise din billedmappe på listeform, er der f.els. mulighed for at sortere efter oprettelsesdato.

Jeg sorterer efter fil-navn i faldende orden, for så bliver nye billeder lagt øverst i mappen, hvilket er praktisk, når jeg skal kontrollere om de ny-overførte billeder nu også kan åbnes.

Og om ikke andet, så har du da en ekstra kopi af din Kamerarulle, hvis Foto fåkker op, hvilket den næsten uvægerligt vil gøre, fordi det er den samme store fil, som bliver overskrevet hele tiden.


86

5
23. marts 2024 @ 11:12
Novice

Da jeg sent flyttede fra Appersture til Fotos havde jeg meget længe min tvivl om det var en god ide.

Jeg havde forgæves kopieret min Apperatur database op i iCloud for jeg syns det lød som en god ide. Men det var umuligt med en database på mere end 150 gb.
da jeg endelig gav mig og rykkede til Fotos og kunne bibeholde min opbyggede struktur syns jeg at jeg ville tjekke iCloud modellen igen. Appel havde jo lovet at nu ville familiedeling virke. Meen.
Da jeg lagde Fotos databasen op i iCloud var jeg over 200 gb.
det tog uger før jeg kunne bruge databasen som jeg havde tænkt mig. Replikering af databasen og ansigtsgenkendelse mm tog rigtig lang tid.

Da jeg syns iCloud modellen bød på så mange muligheder og Apple ikke fortsat ville vedligeholde Apperature syns jeg det nye consept sku ha en chance. Det har jeg ikke fortrudt men det tog laaang tid før det kørte som man ku forvente.

Jeg har vænnet mig til Fotos begrænsninger og savner stadig funktioner i Apperature. Men at jeg lykkedes med at fortsætte min struktur i Fotos (godt nok manuelt) er et stort plus og jeg er ganske tryg ved at når et billede er taget ligger det trygt og sikkert i skyen uafhængig af min iPhone.
Mit gamle Leica Camera kommer nok ikke i spil mere. Det bedste Camera er som bekendt det Camera man har på sig.
mig det er utroligt hvilke efterredegeringsmuligheder der er kommet.
jeg må indrømme at jeg har tilkøbt filtre el men man vænner sig til de mange automatiske funktioner.

Jeg har noteret mig at for unge mennesker er billeder af en helt anden værdi end den jeg har. Der er kun en håndfuld billeder fra min barndom så jeg har det som hobby at gemme billeder af alt det jeg har savnet.
men det har ikke samme værdi for børnebørnene som det har for mig. Men de har da afgang til det i iCloud for det er kommet til at virke.
og det var egentligt mit budskab. Tålmodighed tålmodighed så skal det nok komme til at virke.
😇


4593

394
23. marts 2024 @ 15:44
FPU

Jeg er selv gået "baglæns", hvad kameraer angår.

Jeg startede med 2-3 forskellige Contax, så Olympus RC 35 målsøger, så point-and-shoot, så digitalkamera.

Men nu bruger jeg faktisk kun min iPhone. Undtagelsen er, hvis jeg vil filme en træfældning; der bruger jeg mit Canon Ixus på stativ på passende afstand, mens jeg beholder iPhonen i baglommen, så jeg kan ringe til nogen, hvis træet siger "Bøh!".