xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Mails x 2
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


63

0
21. marts 2024 @ 16:25
Novice

Hej Jeg er den glade ejer af en Imac 2020 som fungere perfekt. Jeg bruger den installerede Mail til post med min e-mail adresse samt en G-mail. Mit problen er at jeg modtager alle mails x 2 og det er lidt irriterende. Jeg har prøvet at fjerne G-mailen men så forsvinder alle gemte mails og dem vil jeg da gerne beholde, så på med G-mail og vupti så er alle mails der igen. Kan man gøre noget ved dette???

Vh

Ole 

  12
0
  359

4593

394
21. marts 2024 @ 17:51
FPU

Hejsa. Her er et muligt svar efter en hurtig gurgling:

You may have duplicate entries of a similar email address for your Exchange account. Issue from the sender's side will lead to cause the duplicity of emails. There may be a poor configuration between the Exchange and iOS accounts. Your Mac Mail might download a similar email address again and again.

Her er et andet svar:

I suspect you are using an IMAP account and when you send an email it is saved locally and sent to the mail server which put it into its Sent folder and sends it back to you in your Sent folder. If using Mail, check Mail > Settings > Accounts and select your account and choose "Mailbox Behaviors".

Hele tråden på Apple Discussions: Klik.


63

0
22. marts 2024 @ 08:26
Novice

hej. Undskyld det kan jeg ikke finde ud af. Mail<indstillinger < min postkasse < ???? "Mailbox Behaviors" ???????  Er det muligt at få det på dansk. Jeg kan ikke finde en knap med "Mailbox Behaviors"

VH

Ole


4593

394
22. marts 2024 @ 09:18
FPU

Mail -> Indstillinger -> Klik på Konti (Accounts) -> Klik på den relevante konto i listen ude til vestre -> Klik på Fanebladet i midten (Mailbox behaviour på mit engelske macOS).

Jeg har skåret navnene på mine e-mail konti ud af listen, men man kan da se, at der en en GMail-konto øverst og to andre nedenunder. GMail-kontoen er allerede HiLitet, og det er således dennes indstillinger, man kan se under "Mailbox Behaviour":

Hvis du stadig bøvler med Apple-artiklen, kan du prøve at kopiere URL'en ind i Google Translate (vælg engelsk til venstre og dansk til højre), og så klikke på det oversatte link. Af og til bliver resultatet faktisk ret godt.

Men herfra kan jeg nok ikke hjælpe dig videre, da jeg ikke har læst Apple-artiklen.

Hvis du stadig ikke kan løse problemet, så prøv at ringe til Apple Danmark på 80 24 08 35 (Hverdage 9-19).

Held og lykke og feedback.


63

0
22. marts 2024 @ 10:11
Novice

Hej igen. Hvorfor skal man have en G-mail.? Og så har jeg sammenlignet dit billede med mit og de er fuldstændig ens. Det er da mega svært.

VH

OLe


2709

341
PallMei (Skribent)
22. marts 2024 @ 13:42
Bit kongen
helios skrev:

Hej Jeg er den glade ejer af en Imac 2020 som fungere perfekt. Jeg bruger den installerede Mail til post med min e-mail adresse samt en G-mail. Mit problen er at jeg modtager alle mails x 2 og det er lidt irriterende. Jeg har prøvet at fjerne G-mailen men så forsvinder alle gemte mails og dem vil jeg da gerne beholde, så på med G-mail og vupti så er alle mails der igen. Kan man gøre noget ved dette???

Vh

Ole 

helios skrev:

Hej igen. Hvorfor skal man have en G-mail.? Og så har jeg sammenlignet dit billede med mit og de er fuldstændig ens. Det er da mega svært.

VH

OLe

Det er op til dig selv om du vil tjekke g-mail. Kan du ikke poste nogle skærmbilleder med eksempler og din konto-opsætning. 

g-mail er uden tvivl opsat som en iMap (protokol), som den bør. Det betyder at den synkronisere med serveren. Det er smart fordi ændringer (læst, sletning, flytning osv.) synkroniseres med alle dine enheder. Det betyder også at alle mail ligger på serveren og sletter du kontoen forsvinder alle kontooplysninger, inkl. mailmapperne, lokalt fra din maskine.


4593

394
22. marts 2024 @ 13:52
FPU
helios skrev:

Hej igen. Hvorfor skal man have en G-mail.? Og så har jeg sammenlignet dit billede med mit og de er fuldstændig ens. Det er da mega svært.

VH

OLe

Det skal man heller ikke. Jeg har bare tre e-mail adresser; en hos GMail, og to et andet sted.

Alle tre konti er i øvrigt sat op som IMAP.

Hvis vore konfigurationer er ens, må dit problem ligge et andet sted, for jeg får ikke dubletter, når jeg modtager e-mails.

Du kan eventuelt prøve at kontakte din e-mail udbyder og forelægge vedkommende problemet.


63

0
22. marts 2024 @ 14:27
Novice

hey Tonny mange tak for hjælpen😎


4593

394
22. marts 2024 @ 18:00
FPU
helios skrev:

hey Tonny mange tak for hjælpen😎

De nada. Men er du så sluppet af med problemet?


63

0
22. marts 2024 @ 19:27
Novice

Nej🥶🥵😭


86

5
23. marts 2024 @ 11:23
Novice

Jeg ville tjekke om der ligger nogle Regler der driller!


63

0
23. marts 2024 @ 12:09
Novice

Hej Hvilke regler??? Alt er installeret efter man har fået en ny computer efter de forskrifter der bliver anbefalet. Det er da mystisk at alle ens mails man har fået sendt bliver slettet hvis jeg fjerner G-mailen?????


2709

341
PallMei (Skribent)
23. marts 2024 @ 12:15
Bit kongen
helios skrev:

Hej Hvilke regler??? Alt er installeret efter man har fået en ny computer efter de forskrifter der bliver anbefalet. Det er da mystisk at alle ens mails man har fået sendt bliver slettet hvis jeg fjerner G-mailen?????

Det er mystisk at du får 2 og derfor jeg vil skærmbilleder med detaljer.

Det er ikke mystisk at mails forsvinder med kontoen. Se mit tidligere svar