xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
To be or not to be in an iPhone case
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


740

38
13. marts 2024 @ 13:32

A F S T E M N I N G

Jeg bruger altid cover eller case på min dyrebare iPhone

Jeg bruger aldrig cover eller case på min dyrebare iPhone

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Jeg lægger ud: ❌ Jeg har aldrig benyttet cover, case eller skærmbeskytter, gorillaglas på mine 19 forskellige iPhones siden 2008, og jeg har smadret tre af de 19 skærme.

De seneste generationer har så forstærket glas, at et hårdt fald på asfalt eller brosten, der afgiver tydelige mærker i metalrammen rundt om iPhonen, ikke nødvendigvis smadrer glasset længere. God kvalitet.

  13
0
  399

4593

394
13. marts 2024 @ 14:20
FPU

Jeg er nødt til at bruge cover for ikke at voldridse 'fonen, når jeg går og skærer og kløver, for der kommer altid andet og mere op af lommerne end lommeuld, når jeg er færdig med dagens dont.

Tredie og sidste sidste vognfuld (2 x 2 x 4 meter) stormfald bliver nok hentet i morgen, og fra næste uge af skal jeg så i gang med at skære de lange stykker. Og nogle af stammestykkerne skal nok lige slås over med en kløvehammer, inden de kan løftes op i brændekløveren, for nogle af de nederste stammestykker en næsten en meter i diameter.

Der ER altså forskel på at skulle spadsere halvanden kilometer ud til et væltet træ med en Husky med et 28'' sværd på skulderen og så sidde foran en skærm på et kontor. Derfor cover.

Rigtige mænd bor på landet. ;0)


2709

341
PallMei (Skribent)
13. marts 2024 @ 15:13
Bit kongen

✅ Har aldrig smadret glasset

Har altid kun haft cover og ingen skærmbeskytter, men nu har jeg nogle ridser som kan føles og derfor har jeg skærmbeskytter på (en der faktisk pynter).

Har forsøgt at uden cover og det endte med ugentlig udskiftning af skærmbeskytter og tiltagende skrammer og buler i stålet. 

Mit kompromis er supertynde covers.


1275

36
13. marts 2024 @ 16:48
Stormogul

Endnu en landboer med træfældning, beskæring etc: Altid cover - aldrig glemme, huske ude, huske hjemme  ✅

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1425

21
13. marts 2024 @ 19:53
Stormogul

❌: Jeg har aldrig brugt cover eller glas.
har tabt og smadret fronten på 1 iPhone siden 2009 og har stort set haft alle (ingen s’er) så jeg fortsætter uden.

Hvem gider også købe en dyr flot telefon for at gemme den væk i et kikset og grimt cover? Ikke mig i hvert fald🤷🏻‍♂️

kan lige tilføje, at jeg spuler beton til dagligt, og min telefon er altid i lommen fyldt med små betonstykker, der finder vej gennem regntøjet. Alligevel har jeg ingen mærker😎


4593

394
13. marts 2024 @ 21:29
FPU
angelodk skrev:

❌: Jeg har aldrig brugt cover eller glas.
har tabt og smadret fronten på 1 iPhone siden 2009 og har stort set haft alle (ingen s’er) så jeg fortsætter uden.

Hvem gider også købe en dyr flot telefon for at gemme den væk i et kikset og grimt cover? Ikke mig i hvert fald🤷🏻‍♂️

kan lige tilføje, at jeg spuler beton til dagligt, og min telefon er altid i lommen fyldt med små betonstykker, der finder vej gennem regntøjet. Alligevel har jeg ingen mærker😎

Det er der råd for; mit cover er gennemsigtigt, så 'fonen er beskyttet, selvom man kan se den. Og så ligger den fladt på bordet, fordi linserne kommer i plan med coveret.

Jeg har endda være så smart at lægge en seddel i med bl.a. navn og kontaktinfo til de nærmest, hvis jeg kommer op at slås med et træ eller ryger grundigt på røven på en træningstur på cyklen.


173

4
13. marts 2024 @ 22:55
Novice

✅ ALTID COVER

Åbner aldrig for kassen til en ny iPhone før jeg har et cover og panserglas hjemme.

Efter køb af iPhone 15 Pro Max har jeg også købt panserglas til objektiverne bag på, da jeg ikke ønsker det glas ridset.

Har også købt nogle gummipropper til USB-C porten, for at beskytte mod snavs, smuds og støv.

Jeg har så mit cover af én gang hver måned, for at rense bagsiden og kanterne for sand og støv, så det ikke sidder og ridser under coveret.

Panserglas bliver skiftet ca. én gang pr. halve år.

Det føles så forbandet tilfredsstillende, når man sælger en totalt ridsefri iPhone.


4593

394
13. marts 2024 @ 23:28
FPU
Martin Ammentorp skrev:

Endnu en landboer med træfældning, beskæring etc: Altid cover - aldrig glemme, huske ude, huske hjemme  ✅

Wee! En ligemand!!! Hvad har du af sav(e)?


1275

36
14. marts 2024 @ 08:40
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Endnu en landboer med træfældning, beskæring etc: Altid cover - aldrig glemme, huske ude, huske hjemme  ✅

Wee! En ligemand!!! Hvad har du af sav(e)?

Først havde jeg i 40 år (!) en Sachs-Dolmar. Nu Husqvarna 💪

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2709

341
PallMei (Skribent)
14. marts 2024 @ 08:46
Bit kongen
angelodk skrev:

❌: Jeg har aldrig brugt cover eller glas.
har tabt og smadret fronten på 1 iPhone siden 2009 og har stort set haft alle (ingen s’er) så jeg fortsætter uden.

Køber mine til at holde i mange år og det skal være fordi pga behov og ikke skader, at jeg opgraderer. Har ejet 2 iPhones og forventer at min nuværende er i stand dække behovet 4-6 år endnu, med et batteriskifte undervejs. 


4593

394
14. marts 2024 @ 09:15
FPU
Martin Ammentorp skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Endnu en landboer med træfældning, beskæring etc: Altid cover - aldrig glemme, huske ude, huske hjemme  ✅

Wee! En ligemand!!! Hvad har du af sav(e)?

Først havde jeg i 40 år (!) en Sachs-Dolmar. Nu Husqvarna 💪

Vaffen en Husky?


189

12
14. marts 2024 @ 11:25
Novice

Da jeg havde hus og brændeovn, sommerhus og brændeovn, havde jeg tre Stihl save. En lille, en mellem og en stor. Dem var jeg fint tilfredse med. 


186

5
14. marts 2024 @ 12:20
Novice

✅ "Better safe, than sorry" 😁

Jeg har haft iPhones siden 2007, med den første. De sidste mange generationer har altid været med et cover på bagsiden, og som har beskyttet op over kanten ved glasset. Jeg har derfor (7-9-13) aldrig fået ødelagt glasset eller større ridser på bagsiden.

Jeg har det lidt med cover som med sikkerhedssele, låse døren - det går nok aldrig galt ... men, "better safe, than sorry".

En primær grund til jeg faktisk bruger et cover på bagsiden er, at jeg synes nyere iPhones let glider ud af hånden pga. den glatte overflade. Det undrer mig, at flere ikke taber deres iPhone (uden cover)?


4593

394
14. marts 2024 @ 13:11
FPU
alha grafisk skrev:

Da jeg havde hus og brændeovn, sommerhus og brændeovn, havde jeg tre Stihl save. En lille, en mellem og en stor. Dem var jeg fint tilfredse med. 

Det er også fine save. Da jeg skulle have en, som kunne mere end 20'', stod jeg og vaklede mellem Stihl og Husky, men da jeg så fandt en Husky 572 XPG (med varme on/off i håndtaget) sat 2.000,- Kr. ned, var valget let.

OK, det er en tung sav, men for dælen da, den kan skære. C85 fuldmejsel kæde på et 28'' sværd.