xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Påmindelser - Hvad er det smarte?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


173

4
06. marts 2024 @ 21:28
Novice

Hej

Jeg har aldrig brugt Påmindelser appen, jeg har altid blot sat en alarm til fx kl. 15:30 “Husk at handle XYZ i Rema på vej hjem” og så er jeg påmindet om det.

Efter iOS 17 hvor man nu kan have flere aktive alarmer er det bare endnu mere smart og lige til.

Nu tvang jeg mig så til at åbne Påmindelser appen og jeg er forvirret. Hvad er det smarte? Det med gps og man kan få en påmindelse når man nærmer sig et sted, er måske smart nok, men hvad ellers?

Man kan sikkert dele en masse lister med familien osv. men hvis man ikke bruger det gøgl, hvad kan Påmindelser appen så, som er smart?

Er der en der kan gøre mig klogere?




  8
2
  203

2273

157
07. marts 2024 @ 00:23
ASCII jonglør

Er sådan set enig: mange af disse ekstra apps simpelthen gimmicks, der dels har til formål at profilere virksomhederne, dels skabe en falsk fornemmelse af fornyelse og nye produkter - og ofte ganske ubrugelig fornyelse, som du også er inde på. Har heller aldrig selv brugt Påmindelser - faktisk var netop det ikke at bruge den app, noget af det første jeg påmindede mig selv om, da den i sin tid blev lanceret. Alle mine "påmindelser" sker gennem Kalender, så er alt det nødvendige samlet ét sted, så man ikke skal rode rundt i alle mulige og umulige andre apps.

I øvrigt giver synonym-ordbogen flg. info vedr. app-navnet Påmindelser:

Synonymer for påmindelse:

  • advarsel
  • skud fra boven
  • varsel
  • varsko

Hvad betyder påmindelse?

  • Påmindelse betyder advarsel.

OK. Jeg har så ikke rigtig brug for hverken et skud for boven eller ADVARSEL! i det daglige   


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1708

43
07. marts 2024 @ 06:23
Stormogul

Ja jeg har også altid brugt kalenderen og det fortsætter jeg med. Påmindelser virker ad h til, har prøvet et par gange at få den til at poppe op når man fx. ankommer til et bestemt sted og det sker ikke eller med stor forsinkelse efter at man har forladt stedet. 


2709

341
PallMei (Skribent)
07. marts 2024 @ 09:09
Bit kongen

Jeg bruger jævnligt påmindelse og forstår ikke helt jeres had mod den. Men jeg kunne sagtens nøjes med at det var integreret i kalender som jeg mener outlook har. 

Men jeg bruger den ganske simpelt og slet ikke alt det de har puttet i den.

https://www.youtube.com/watch?v=dHnFP5pscaM&t=593s

Derimod irritere det mig at de udvidede den uden bagud kompatibilitet med High Sierra, hvilket er min største kritik af påmindelse. Mener også Noter en overgang droppede det, men det virker fint nu.


253

35
07. marts 2024 @ 09:17
Juniormedlem

Påmindelser app'en fungerer udmærket hvis man bruger GTD, Kanban eller lignende systemer til at håndtere opgaver.
Jeg bruger ikke selv Påmindelser, synes (også) at kalenderen fungerer fint til mit private behov og min tankegang   


86

5
07. marts 2024 @ 09:59
Novice

Faktisk en fin lille diskution eller vinkling.

Jeg har heller ikke brugt det.
Og følger gerne andres erfaringer til nye funktioner og muligheder.

Vi hænger ofte fast i indgroede arbejdsgange og MacNyt viser ofte vejen.

Jeg har stor glæde af Noter og har udvidet brugen efterhånden som Apple har forbedret Appen.
deler med mange andre. Lægger status op med muligheder for indput fra andre. Et godt styringsredskab.
fx har vi en delt note med alle serienr. Service nr. forsikringsoplysninger.
bilpapirer og oplysninger jeg skal bruge ved bestilling af reservedele.
det har jeg og fam alle på sig.
via iCloud retter jeg det hele til jævntlig på min MacBook. Et fint værktøj.
deling cia iCloud er en fantastisk funktion.

Må jeg dele min bekymring desangående muligheden for fremmede app udenfor kontrol.
min hjerne arbejder med alle mulige skrækscenarier. Har har EU politikere fået dårlig rådgivning.
(min mening)


2709

341
PallMei (Skribent)
07. marts 2024 @ 11:03
Bit kongen
Rolf skrev:

Faktisk en fin lille diskution eller vinkling.

Jeg har heller ikke brugt det.
Og følger gerne andres erfaringer til nye funktioner og muligheder.

Vi hænger ofte fast i indgroede arbejdsgange og MacNyt viser ofte vejen.

Jeg har stor glæde af Noter og har udvidet brugen efterhånden som Apple har forbedret Appen.
deler med mange andre. Lægger status op med muligheder for indput fra andre. Et godt styringsredskab.
fx har vi en delt note med alle serienr. Service nr. forsikringsoplysninger.
bilpapirer og oplysninger jeg skal bruge ved bestilling af reservedele.
det har jeg og fam alle på sig.
via iCloud retter jeg det hele til jævntlig på min MacBook. Et fint værktøj.
deling cia iCloud er en fantastisk funktion.

Må jeg dele min bekymring desangående muligheden for fremmede app udenfor kontrol.
min hjerne arbejder med alle mulige skrækscenarier. Har har EU politikere fået dårlig rådgivning.
(min mening)

Forstår ikke helt din sidste sætning, men ville tilføje at jeg regner med du har lås. 

https://support.apple.com/da-dk/guide/notes/not28c5f5468/mac 

Men kan nu se, at man ikke kan have lås på noter man deler. Så du må opveje, hvad der er bedst.


86

5
07. marts 2024 @ 11:59
Novice

Jeg deler kun noter med lås med medlemmer i min familiedeling.
det ser ud til at virke.

Jeg vil da tjekke det ud for det skal bestemt ikke være åbent.

Tak for indput. 


2581

84
07. marts 2024 @ 12:05
Bit kongen

Ja og farver på tv, helt ærligt?

Prøv at oprette en indkøbs liste, hold en lille buttet finger nede på listen, vælg "Show list info" (ved ikke hvad det hedder på dk.) 

Vælg list type -> Shopping.

Tilføj Smør, ost, brød, oliven olie, pasta til listen og bliv anstrengt over alt det der fancy pants de finder på.