xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Google Crome crasher ... flere gange om dagen
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


386

8
04. marts 2024 @ 19:14
Lærling

Jeg bruger (helst) Google Crome som browser, men den crasher - undertiden flere gange om dagen. Det er drønirriterende! Det samme sker på min lidt ældre arbejdscomputer.

Hvad kan det være?

Begge er på OS Version 14.2.1 mini 2018 

  5
0
  168

8586

198
04. marts 2024 @ 19:37
Poseidon

Dårlig udvidelse, for lidt RAM, forkert kodet hjemmeside. Der kan være mange grunde.


386

8
04. marts 2024 @ 19:58
Lærling

32 GB 2667 MHz DDR4

Det er klart en nyt fænomen. Altså som har stået på i en måneds tid. Og jeg bruger nogenlunde samme hjemmesider konstant ..... hmmm


2709

341
PallMei (Skribent)
05. marts 2024 @ 03:22
Bit kongen

Brug chancen til at komme væk fra Chrome. Er selv skiftet til Firefox år tilbage.

Når det er sagt, så erindre jeg at Chrome under Indstillinger har mulighed for at reparere Indstillinger.

Chancen er også at det er en udvidelse. Så du kan eksperimentere med udvidelser deaktiveret.


4593

394
05. marts 2024 @ 08:24
FPU

Jeg vil supplere PallMei, men anbefale Opera frem for Firefox.

Den er hurtig og stabil, og desuden skulle den være Chrome-baseret, hvad det så end betyder, så måske får du omtrent samme brugerfornemmelse.

Jeg har kun selv en enkelt gang haft Chrome installeret på en Mac, og det gik ikke så godt:

I forbindelse med et par venners besøg i en uges tid havde jeg sat en Macintosh G5 op med en stor skærm, så vi kunne se films. Den ene ven var vant til Chrome på sin PC, så det installerede jeg også.

Men på et tidspunkt trak Chrome hele maskinen ned, faktisk så meget at jeg blev nødt til at omformatere disken, lægge OS X ind igen og genoprette min admin-konto og de to gæsters bruger-konti.

Men Chrome fik ikke lov til at komme ind i varmen igen.


2709

341
PallMei (Skribent)
06. marts 2024 @ 09:40
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Jeg vil supplere PallMei, men anbefale Opera frem for Firefox.

Er ikke sikker på at jeg er enig i. Iøvrigt er Opera nu et kinesisk firma. Helt tilbage i tideres morgen var jeg selv Opera mand, både på computer og mobil (Opera mini tror jeg den hed). Det Opera mini gav den bedste oplevelse på telefonen dengang og jeg kunne cloud synkronisere min bookmarks etc. med computeren.


Den er hurtig og stabil, og desuden skulle den være Chrome-baseret, hvad det så end betyder, så måske får du omtrent samme brugerfornemmelse.

Det er netop problemet, efter MS skrottede deres egen motor er alle mainstream browsere bortset fra Firefox webkit baseret og det skaber en monokultur. 

Google er først og fremmest et reklame firma og de introducere ikke privacy-features, med mindre de har teknologi som er erstatter det. 

Firefox er langt bedre. Måske ikke med standard indstillinger, men der features er der. Men der findes særlige udgaver som er mere eller mindre privacy fokuseret som standard.

Jeg har kun selv en enkelt gang haft Chrome installeret på en Mac, og det gik ikke så godt:

Nu er det også så nemt, at Chrome har droppet support for High Sierra, hvilket jeg bruger på min stationær.

I forbindelse med et par venners besøg i en uges tid havde jeg sat en Macintosh G5 op med en stor skærm, så vi kunne se films. Den ene ven var vant til Chrome på sin PC, så det installerede jeg også.

Men på et tidspunkt trak Chrome hele maskinen ned, faktisk så meget at jeg blev nødt til at omformatere disken, lægge OS X ind igen og genoprette min admin-konto og de to gæsters bruger-konti.

Men Chrome fik ikke lov til at komme ind i varmen igen.