xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Nogen der har prøvet både Apple TV og Google TV?
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


881

6
22. februar 2024 @ 22:50
Veteran

Hejsa, 

Nogen herinde der kan fortælle mig hvorfor jeg skal vælge Apple TV frem for Google TV, når jeg kun anvender det til streamingtjenesterne og ikke andet. 

Hvad er det man får med Apple TV udover en mere lækker fjernbetjening, når de samme apps vel ligger på begge enheder? 

På forhånd tak.

  6
1
  355

12

1
23. februar 2024 @ 05:01
Nyt medlem

Udover at GoogleTV har reklamer i menuerne på Dit TV, brug af menu lagger (selvom Google entusiasterne siger noget andet🥺) at et AppleTV ikke deler Dine personhenførbare oplysninger med 5000 andre selskaber (p.s. de 5000 er IKKE overdrevet) AppleTV bliver opdateret direkte fra Apple og ikke efter at diverse TV producenter først skal have rettet til så det passer i deres branding. Selv en 6 år gammel AppleTV er up to date - Google/AndroidTV.......

Udover ovenstående er der ingen grunde...........


2709

341
PallMei (Skribent)
23. februar 2024 @ 05:41
Bit kongen

Jeg syntes ikke Apple TV er noget særligt og jeg mangler en web browser, så jeg brugte den aldrig og tog til sidst strømmen. Mit fjernsyn er dog et LG med WebOS. Det er lidt under motoriseret og trænger til en gevaldig afpudsning. Men fungere  ok og fjernbetjeningen der fungere som air mus kan jeg rigtig godt lide, men da jeg læste licensbetingelser og søgte på nettet koblede jeg net forbindelsen og satte Apple Tv til igen. De overvåger ganske enkelt alt hvad du ser.

Noget helt andet er så, at efter det blev en ting at holde øje og betale den aktuelle el-pris, så er det faktisk sjælden at jeg kommer væk fra iPad. Så mit relativt nye fjernsyn blive ikke brugt meget og der er ingen fare for burn-in foreløbig :-D. At jeg også har det gamle stående endnu og sidder og kigger på 11" skærm, virker bare endnu mere tosset.


2581

84
23. februar 2024 @ 17:04
Bit kongen

Har du spurgt i et android forum?


86

5
24. februar 2024 @ 05:00
Novice

TV kikkeri har jå ændret sig.

Noget af det der kan gøre mig tosset er at TV fabrikanter laver aftaler og bestemmer hvilke kanaler og knapper jeg skal have på min fjernbetjening uden jeg har ret til at ændre på dette forhold.

Jeg har tre streaming tjenester fastlåst som jeg tit kommer til at trykke på. Så skifter TV over på en fremmed udbyder jeg ikke vil have noget med at gøre.

Google for mig ligger i samme kategori. Samtidig  har DR lukket af for visse udsendelser som jeg ikke har adgang til at se direkte. DR opfordre til at man bruger sin iPad og Air og den vej får adgang. For DR har ikke betalt for rettighederne.

Jeg har gentagne gange kontaktet DR desangående men det bliver der ikke rettet på.

Mit næste TV bliver uden tuner el streaming og så styrer jeg det fra min Mac. Så har jeg den kontrol jeg ønsker.

Det har været galt siden Kim Mikkelsen var kulturminister  og fik medieforliget gennemført.

Jeg vil vædde på at polikerne der vedtog dette intet anede om hvad det medførte på sigt.

Så fik jeg lidt luft!


4593

394
24. februar 2024 @ 10:23
FPU

@ Rolf:

Det er noget af en betonklump, du har valgt at bokse med. DR og IT har altid været som olie og vand; stort set umulig at blande til noget fornuftigt.

Da internettet og multimedia begyndte at spire frem i midten af 90erne, valgte DR de omtrent værste formater, nemlig WMA og WMV, selvom Apple's QuickTime format var i meget højere kvalitet og også frit tilgængeligt for Windows-brugere.

Langt senere beviste DR igen, at de slet ikke gider danse. Omkring 2012 havde jeg anskaffet mig en gammel iPhone 3GS, som blot skulle bruges til at streame P1 over stereoanlægget. Men jeg kunne ikke få app'en til at starte streamet, og efter en del søgen, fandt jeg et ældgammelt forum, hvor ejere af den dengang nye 3GS'er heller ikke kunne få det til at virke. Det viste sig så, at der var en bug i DR's app i den version, som virkede under iOS 4 (sidste OS til 3GS), men at DR's programmører ikke gad rette fejlen i den version. Så det kun var nyere versioner af app'en, som kun kunne køre på nyere iPhones med et nyere iOS, som virkede.

Jeg lagde så 3GS'eren i skuffen og købte en billig DAB+ transistorradio med lydudgang til stereoanlægget i stedet for.

Brian Mikkelsen lavede godt nok noget skrammel med det medieforlig, bl.a. tvangs-licens på smartphones uden mulighed for at fravælge DR- og TV2-tjenester, selvom det var teknisk muligt, så man SKULLE betale fuld licens, selvom man hverken havde TV eller besøgte DR og TV2 på nettet.

Men han kunne ikke egenhændigt gøre det SÅ besværligt for den daglige lytter og seer, som det er; her har især DR været en særdeles aktiv medspiller.

Og, nå ja, så blev P1 jo også slagtet, dengang Koncerthusets budgetoverskridelser skulle financieres via interne besparelser, også selvom P1 hverken bruger koncertsalen eller belaster koncernen med Koda/Gramex-afgifter, ligesom musikkanalerne jo gør.


86

5
25. februar 2024 @ 07:36
Novice

Da Raspery kom frem legede jeg lidt med det. Det har siden udviklet sig.

Har ofte haft lyst til at se det an igen om det ku bruges til erstatning for tuneren og erstatning for streamningsadaptere.

Er der nogen erfaringer ?