xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp - iPhone i toilettet
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


173

4
04. februar 2024 @ 09:36
Novice

Så skete det for mig. Efter at have brugt smartphones siden 2008 endte min iPhone nu her til morgen i toilettet. Den gled lige så stille ud af min brystlomme på min skovmandsskjorte, og plask.

Det er en iPhone 15 Pro Max og toilettet var heldigvis ikke besøgt, så der var "rent" vand deri, men alligevel.
Jeg fik selvfølgelig flået den hurtigt op og slukket. Nu har jeg forsøgt at tørre den af og suge vand ud af USB-C porten med en støvsuger så godt jeg kan.

Hvad skal jeg gøre nu? Det er første gang jeg taber en smartphone i vand generelt.

Selvom vandet var "rent" i kummen, så vil jeg jo gerne have den vasket. Jeg tør dog ikke bruge sprit da der sikkert er noget lim et sted, som jeg skal passe på?

Og skal jeg være OBS på noget med vandet? Selvom den er "water resistant" så er den vel ikke "water proof"?


  12
1
  540

8586

198
04. februar 2024 @ 10:35
Poseidon

Den er vandafvisende, så udover en evt. smule lugt, så er der intet at være bange for. Altså medmindre du dit lokum er mere end 50m dybt.

Du kan bare vaske den i vand så meget du lyster. Lad dog være med at bruge sæbe, da det kan påvirke anti-fedtfingrebelægningen på skærmen.

Det kan anbefales at skaffe sig en toilet-iPad, da den ikke kan nå ned i kummen.   


2273

157
04. februar 2024 @ 10:47
ASCII jonglør

Well...   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

173

4
04. februar 2024 @ 11:24
Novice
David Munch skrev:

Den er vandafvisende, så udover en evt. smule lugt, så er der intet at være bange for. Altså medmindre du dit lokum er mere end 50m dybt.

Du kan bare vaske den i vand så meget du lyster. Lad dog være med at bruge sæbe, da det kan påvirke anti-fedtfingrebelægningen på skærmen.

Det kan anbefales at skaffe sig en toilet-iPad, da den ikke kan nå ned i kummen.   

Okay tak for det, så er jeg mere rolig 😀 Jeg prøver at vaske den med vand, og håber ikke på, at den opsamlede for mange bakterier i sit lille dyk 😀 Men det er vildt nok, at de kan klare så meget vand. Har set lidt YouTube video omkring det nu. De kan sgu klare en del i dag efterhånden. Og har sørget for, at USB-C porten er tør, så lader jeg iPhone op om nogle timer. Ingen vand i sim-kort bakken heller.

Haha jeg bruger sjældent min telefon på toilettet, men jeg skulle montere et nyt toiletbræt, og så gled den sgu ud af lommen.


@Factory
Jeg bruger sjældent min telefon på toilettet, men jeg skulle montere et nyt toiletbræt, og så gled den sgu ud af lommen 😆


139

1
04. februar 2024 @ 12:15
Novice

Hvis du er i tvivl om vandtæthed kan det være en god ide at putte nogle rå ris i en plastikpose sammen med telefonen natten over.

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

2273

157
04. februar 2024 @ 12:17
ASCII jonglør

Det har jeg også hørt, men er det ikke mere effektivt at placere den på en lunken radiator, evt. i vindueskarmen på en sommerdag? 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

173

4
04. februar 2024 @ 12:59
Novice
Factory skrev:

Det har jeg også hørt, men er det ikke mere effektivt at placere den på en lunken radiator, evt. i vindueskarmen på en sommerdag? 

Jo, Apple skriver selv at man skal placere iPhone et tørt sted med god airflow. Evt. lade en blæser ligge foran USB-C portel og blæse kold luft ind i porten. Men nu har jeg haft den tændt, og den kører heldigvis uden nogen problemer, ser det ud til.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
04. februar 2024 @ 13:33
Stormogul

Ønsk dig sådan en her, ...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

253

35
04. februar 2024 @ 15:53
Juniormedlem
Erik Abrahamsen skrev:

Hvis du er i tvivl om vandtæthed kan det være en god ide at putte nogle rå ris i en plastikpose sammen med telefonen natten over.

Ris er en myte og det advarer Apple mod at gøre, support.apple.com



4593

394
04. februar 2024 @ 19:04
FPU
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:
Erik Abrahamsen skrev:

Hvis du er i tvivl om vandtæthed kan det være en god ide at putte nogle rå ris i en plastikpose sammen med telefonen natten over.

Ris er en myte og det advarer Apple mod at gøre, support.apple.com


Godt at vide. Men så kan man vel bruge (friske) Silica Gel poser.


356

12
puggaard (Skribent)
08. februar 2024 @ 20:33
Lærling

De kan tåle en del vand vil jeg mene. Apple er meget forsigtige i deres udmeldinger, hvilket sikkert er klogt. Jeg har snorklet med min telefoner og optaget videoer siden iPhone XS. Både i pool og i havet. I begyndelsen "brokkede" lightning porten sig over den var våd, men da telefonen kunne lades trådløst var det ikke et reelt problem. I de seneste IOS versioner lyder det ikke længere som som en fejl (eller "brok"), men mere som en meddelelse. Meldingen om en våd Lightning eller USB-C port stopper typisk efter et døgns tid. 


4593

394
21. februar 2024 @ 20:08
FPU

Her er en vejledning fra Apple selv (artikel i EB): Klik.


139

1
22. februar 2024 @ 13:03
Novice


Mit råd ang. ris og dit svar Carsten

Du har fuldstændig ret Carsten og jeg beklager på det kraftigeste min vildfarelse, det står nærmere forklaret her:

https://www.computerworld.dk/art/286287/apple-stop-med-at-laegge-din-druknede-iphone-ned-i-ukogte-ris?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=daglige


eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!