xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Kabbel tilslutning
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


1

0
23. januar 2024 @ 19:37
Nyt medlem

Vil gerne gøre det nemt at tilslutte min gamle Mac pro til min NAD forstærker uden Airplay.

Hvor kan jeg finde en digital tilslutning  fra Thunderbolt udgangen på Mac - til optisk indgang på min NAD forstærker.

  3
0
  352

2709

341
PallMei (Skribent)
23. januar 2024 @ 20:05
Bit kongen
Tommy M skrev:

Vil gerne gøre det nemt at tilslutte min gamle Mac pro til min NAD forstærker uden Airplay.

Hvor kan jeg finde en digital tilslutning  fra Thunderbolt udgangen på Mac - til optisk indgang på min NAD forstærker.

2013 modellen har Kombineret optisk digital lydudgang/analog linjeudgang (minijackstik)

2012 og tidligere har Optisk ind- og udgang til digital lyd, TOSLINK-porte


216

0
26. januar 2024 @ 23:15
Juniormedlem

Efter som at du har Thunderbolt på din Mac Pro, så har du derved også et "Kombineret optisk digital lydudgang/analog linjeudgang (minijackstik)".

Og din NAD forstærker har med al sandsynlighed et almindeligt Toslink indgangsstik.

Så du skal have fat i et "Optisk Miniplug til Toslink" kabel, som f.eks. kan købes hos AV-Cables eller lignende kabel forhandlere:

https://www.av-cables.dk/miniplug-til-toslink/

Nogle af de kabler liste på den side er almindelige Toslink til Toslink kabler, men bliver leveret med en Miniplug 3,5mm adapter således at du i den ene ende af kablet kan lave det om til et Miniplug 3,5mm stik i stedet for.


86

5
28. januar 2024 @ 10:39
Novice

Jeg har tidligere bøvlet med min Denon forstærker og Mac som medie maskine.

Jeg brugte digital konverter og kommandoer i konsollen og brugte meget tid på at få det til at spille hvilket det kom til.

Min søde kone sagde til sidst. Tror du ikke der findes bedre og nyere forstærkere til den slags.
hm. Som sagt så gjort. Yamaha har forstand på de dele så jeg købte en sådan Reciever. Ret kompliceret opsætning. Indtil jeg fandt software i usa til iPhone.

Den guidede hele vejen. Har du dit. Har du dat. Og så viste den hvilke kabler jeg skulle bruge. Sæt i der i TV. Sæt derefter kabel fra a til b. Osv. og så virked det hele.
det er efterhånden nogle år siden og jeg kunne glæde mit barnebarn til hans konfirmation idet jeg fandt en brugt Yamaha Reciever til ham og hans ønsker blev dækket.

Denon er siden kommet efter det og sikkert også andre.
jeg har haft flere dårlige erfaringer med andre fabrikater.

Jeg kan supplere med at da jeg skiftede TV til Samsung gled det blot ind i systemet og den lille Fjenbetjening styrer nu musik og det meste.