xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Oplader til strøm konstant
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


155

28
15. januar 2024 @ 14:01
Novice

Hej

Jeg har et Apple Watch Ultra + MacBook Pro og iPhone. Alle sammen med opladere til selvfølgelig.
Kan disse opladere "tåle" at sidde til en tændt stikkontakt under skrivebordet konstant? Jeg er med på, at de selvfølgelig vil bruge lidt strøm, men vil selve opladeren (brikken) gå hurtigere til, ved at de sidder til strøm hele tiden?

Derudover, vil der ske noget ved, at jeg sætter min oplader til mit Apple Watch Ultra (som er USB-C) til en USB-C til USB-A adapter, og så sætte den adapter i min computer, for at oplade den vej også?

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  7
3
  396

1708

43
15. januar 2024 @ 17:08
Stormogul

Min Mac Book Air og AppleWatch lader er altid tilsluttet power. Ingen problemer i det.

Kender ikke opladeren til dit AppleWatch Ultra, men kan den levere 35W kan den vel godt bruges.



36

9
15. januar 2024 @ 19:25
Let øvet

Hej

En oplader der ikke er tilsluttet noget, trækker ikke strøm...

Mvh


155

28
16. januar 2024 @ 10:22
Novice

Hej tak for svar alle.

Jeg lader dem sidde i stikkontakten så, hvis det ikke skader noget.

Under energikrisen sidste år, der så jeg en såkaldt ekspert på DR1, der udtalte, at opladere osv. der sidder i en stikkontakt, der er tændt, men ikke oplader noget, de trækker stadig lidt strøm, og det skulle man være klar over.
Jeg går da ud fra, at han taler sandt.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

291

45
16. januar 2024 @ 11:44
Juniormedlem

Originale Apple-opladere er yderst energieffektive og sikre at bruge. 

For iPhone og MacBook Pro er forbruget omkring 0,05W, uden noget tilsluttet opladeren, hvilket svarer til ca. 0,44 kWh såfremt den sidder i en tændt stikkontakt 24 timer i døgnet i 365 dage. Elprisen svinger meget, men højt sat kan vi sige 3 kroner for en kWh inkl. moms og afgifter. Det vil give en årlig pris på 1,32 kroner pr. oplader.

Apple Watch-opladeren er trådløs og bruger en smule mere, omkring 0,24W, men det bliver stadig kun til 2,1 kWh for et helt år. Det vil give en årlig pris på 6,3 kroner ved en elpris på 3 kroner pr. kWh.

Du kan finde disse forbrugstal* m.m. hos Apple her: apple.com/environment/

*) Rul ned til overskriften “Designed with the earth in mind” og klik på “View (PDF)” ved en enhed. Dette dokument indeholder en tabel med overskriften “Power consumption for [device]” på en af de sidste sider.


36

9
16. januar 2024 @ 12:08
Let øvet

Hej

Jeg bøjer mig i støvet...testede alle vores Apple opladere og dem til vores MacBooks (140W og 61W USB-C) trækker mellen 4 og 7 watt, uden at være tilsluttet noget andet end stikkontakten...De mindre opladere til iPhone, iPad og AppleWatch (12W og 20W) trækker ikke noget...

Mvh



186

5
16. januar 2024 @ 14:30
Novice

Er det smart at lade en Macbook, iPhone, iPad eller lign. sidde til konstant opladning? Jeg mener at have læst mange steder, at det nedsætter batteriets levetid væsentlig.


155

28
16. januar 2024 @ 19:16
Novice
Michael Rasmussen skrev:

Originale Apple-opladere er yderst energieffektive og sikre at bruge. 

For iPhone og MacBook Pro er forbruget omkring 0,05W, uden noget tilsluttet opladeren, hvilket svarer til ca. 0,44 kWh såfremt den sidder i en tændt stikkontakt 24 timer i døgnet i 365 dage. Elprisen svinger meget, men højt sat kan vi sige 3 kroner for en kWh inkl. moms og afgifter. Det vil give en årlig pris på 1,32 kroner pr. oplader.

Apple Watch-opladeren er trådløs og bruger en smule mere, omkring 0,24W, men det bliver stadig kun til 2,1 kWh for et helt år. Det vil give en årlig pris på 6,3 kroner ved en elpris på 3 kroner pr. kWh.

Du kan finde disse forbrugstal* m.m. hos Apple her: apple.com/environment/

*) Rul ned til overskriften “Designed with the earth in mind” og klik på “View (PDF)” ved en enhed. Dette dokument indeholder en tabel med overskriften “Power consumption for [device]” på en af de sidste sider.

Tak for svar - jeg mente nok, at der var et sted, hvor man kunne læse forbruget på det.

Nu har  vi så slået fast, at de trækker lidt strøm, selvom de sidder i en tændt stikkontakt uden at oplade noget. Noget andet er så, om opladeren kan tage skade af, at sidde i en tændt stikkontakt hele tiden? Hvad tænker du om det?

@Agulhas: Tak for at test - det er jo rart at finde ud af noget nyt engang i mellem ;-)

@xjyden: Det er ikke det, som vi skriver om her. Det er om selve opladeren kan sidde i en tændt stikkontakt hele tiden. Jeg har ikke mine enheder til at oplade konstant.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild