xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
iPad 12,9 virker ikke når den er 100% opladet
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


451

2
22. december 2023 @ 18:06
Seniormedlem

Hejsa. Vores gode gamle iPad er begyndt at lave nykker. Nå den er 100% opladt og stikket tages ud så går den ud og kan ikke startes. Løsning er at sætte den i stiklet igen med en “svag” oplader og så starte en film og lade den køre indtil strøm viser 99%. Så kan stikket tages ud og den kan bruges igen!!!

Et bøvl hver gang. Er den ved at være opslidt eller er der en løsning på det. Den er fra 2015, men stadig rigtig glad for den. Eller skal jeg købe en ny?

På forhånd tak og god jul. 
  11
0
  321

4593

394
22. december 2023 @ 20:01
FPU

Måske et nyt batteri kan afhjælpe problemet, for iDimser kan finde på de sjoveste ting, når nogle af cellerne er klappet sammen, og det batteri er jo trods alt otte år gammelt.

For eksempel kunne min iPhone 7 finde på at gå fra fuldt opladet til omkring 7% opladet, når den havde været med ude i vinterkulden en times tid eller to, også selvom den kun var på stand-by.

Når den så blev sat til laderen, sprang den op på godt 30% stort set med det samme, og resten af vejen op til 100% på relativ kort tid.


451

2
22. december 2023 @ 20:23
Seniormedlem

Ja det har du ret i.. Fik du nyt batteri i din iPhone og afhjalp det problemet? 


2709

341
PallMei (Skribent)
22. december 2023 @ 21:00
Bit kongen

Der er et forslag her til at skåne batteriet ved opstart.

“iPad Pro Shuts down when charged to 100%

SOLUTION FOR ME- once ipad is charged 100% a- enter your passcode as usual if locked—-

FIRST thing, put it onto AIRPLANE MODE, put BLUTOOTH OFF and even put off WiFi if possible and use ipad for 2-3 minutes.

Then only start using ipad with Blu-tooth, cellular or WiFi functions.

(IMO might be, as soon as the system starts, -it tries to hit blutooth or cellular functions and this might be impacting the battery function)”

Du kan evt. finde andre løsning på denne google søgning


4593

394
22. december 2023 @ 23:11
FPU
Finn skrev:

Ja det har du ret i.. Fik du nyt batteri i din iPhone og afhjalp det problemet? 

Næ. Jeg købte en brugt 12 Mini i stedet for.


451

2
23. december 2023 @ 06:51
Seniormedlem

Tusind tak for indspark til opstart af iPad'en.. Det vil jeg prøve. De sidste par dage er den efter den er blevet startet op, bare begyndt at lukke ned igen.. Så det store spørgsmål er om det er et batteriproblem (udskiftning af det - googlede et til 139 kr. + udskiftning,, eller om det er et hardwareproblem... Hvad tænker du/I umiddelbart - og selvfølgelig uden ansvar :)  p.s. er virkelig glad for den, fungerer som min forstørrede iPhone


4593

394
23. december 2023 @ 10:03
FPU

Jeg havde en gæst i marts, som havde en gammel iPad med, som havde batteri-problemer i forvejen. Han havde været en del ude i forårskulden undervejs, og da han landede hos mig og fiskede iPad'en frem, kunne han ikke få liv i den og var ved at panikke, for lige det havde han ikke prøvet før.

Men jeg fik fortalt ham, at det højst sandsynligt var pga. kulden, for min forhenværende iPhone 7 havde lavet samme nummer flere gange, og da han fik sat strøm på den, gik der ikke lang tid, inden han kunne tænde den igen.

139,- Kr. plus montering lyder da ret billigt, så jeg ville tage chancen, men du kan jo prøve  først at kontakte værkstedet og beskrive symptomerne og så høre, om de foreslår et batteriskift som den mest oplagte kur.

Hvis du så vælger at få iPad'en repareret, så husk lige at lave en backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste, inden du indleverer den til reparation.


2709

341
PallMei (Skribent)
23. december 2023 @ 13:27
Bit kongen
Finn skrev:

Tusind tak for indspark til opstart af iPad'en.. Det vil jeg prøve. De sidste par dage er den efter den er blevet startet op, bare begyndt at lukke ned igen.. Så det store spørgsmål er om det er et batteriproblem (udskiftning af det - googlede et til 139 kr. + udskiftning,, eller om det er et hardwareproblem... Hvad tænker du/I umiddelbart - og selvfølgelig uden ansvar :)  p.s. er virkelig glad for den, fungerer som min forstørrede iPhone

Ja, den trænger uden tvivl til nyt batteri. Du kan tjekke hvad det vil koste gennem Apple. Det er ikke de 139kr men udskiftningen der koster.

Du kan selv få syn for sagen ved at slutte den til computer og tjekke tilstad med Coconyt Battery. Men jeg er slet ikke i tvivl om at batteriet er skidt, hvis den er fra 2015.


451

2
23. december 2023 @ 18:58
Seniormedlem

Hejsa.. tak for linket.. det har jeg ikke prøvet før.. Ved ikke lige hvilke data der skal bruges, men design capacity viser 56,9% og full charge capacity 84,5%... Tyder det på et nyt batteri? 

Satte lige min iPhone 13 mini i, som viste design på 86,9% og full på 54,9% - blot til sammenligning... 


2709

341
PallMei (Skribent)
23. december 2023 @ 19:22
Bit kongen
Finn skrev:

Hejsa.. tak for linket.. det har jeg ikke prøvet før.. Ved ikke lige hvilke data der skal bruges, men design capacity viser 56,9% og full charge capacity 84,5%... Tyder det på et nyt batteri? 

Satte lige min iPhone 13 mini i, som viste design på 86,9% og full på 54,9% - blot til sammenligning... 

Du mislæser. Der er det aktuelle strøm niveau, nuværende max kapacitet og den designede max strøm kapacitet alle mAh.

Så er der grafer der viser forholdet mellem disse værdier. Alt hvor meget den er opladt i pct i forhold til dens nuværende max kapacitet. Og en der der i pct forholdet mellem den nuværende max kapacitet og den designede max kapacitet (hvad den max kapaciteten var fra ny).

Kort sagt, det er de 84,5 % der viser hvad batteriet har tilbage dens oprindelige kapacitet og apple kalder sundhedstilstand. Det er helt sikkert ikke godt, men Apple vil normalt kun reparere, når den kommer under 80%. 


2709

341
PallMei (Skribent)
23. december 2023 @ 19:40
Bit kongen
PallMei skrev:
Kort sagt, det er de 84,5 % der viser hvad batteriet har tilbage dens oprindelige kapacitet og apple kalder sundhedstilstand. Det er helt sikkert ikke godt, men Apple vil normalt kun reparere, når den kommer under 80%. 

Men vil lige understrege at Apple ikke bruger Cocunut Battery og hvad den siger er underordnet. Den er iøvrigt helle ikke altid i overenstemmelse med Apple officielle værdi på de enheder hvor den er tilgængelig. Sandsynligvis fordi den Apple midler over en længere historik som udjævner den effekt temperaturudsving har. 


451

2
23. december 2023 @ 19:42
Seniormedlem

Tak for forklaring.. Jeg vil prøve at få skiftet batteriet,, kender god ven der fixer det super godt.. Kunne jo være at jeg kunne beholde min iPad nogle år endnu :-)