xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
flytte domæne
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


356

12
puggaard (Skribent)
15. november 2023 @ 21:26
Lærling

Hej, 

Jeg har længe haft et domæne ved one.com, men vil nu gerne flytte det. Er der nogen, der har erfaring med det? Jeg har opsagt det, og de skriver det kører abonnementsperioden ud som er frem til 1. februar. 

Jeg har oprettet mig ved hetzer.com, og anført at domænet skal flyttes over til dem. Hvad sker der nu? Kan jeg reelt ikke flytte det til hetzner før efter 1. februar eller hvordan fungerer det mon?

  4
1
  400

2185

44
15. november 2023 @ 21:36
ASCII jonglør

Du kan godt flytte i dag - det er ikke one.com der er dit domain, som du har betalt for - det er dit eget domaine.

Hos dit nye selskab opretter du en overførsel af dit domaine, hvor du fra one.com skal have en “auth code” som du benytter som beskrevet her: Would you like to move your domain to Hetzner Online GmbH?

Og vedr. Hvordan flytter jeg mit domæne væk fra one.com?


356

12
puggaard (Skribent)
16. november 2023 @ 12:35
Lærling

ok, giver som sådan god mening. Men hvad betyder det i den sammenhæng at det "registreret ved" punktum.dk? skal de også involveres?... (sorry - har nul erfaring med dette)

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2185

44
16. november 2023 @ 15:21
ASCII jonglør

Da jeg havde et dk-domæne blev det årlige (eller 5 årlige) gebyr opkrævet af dk-hostmaster , og det var blot selve DNS delen som jeg skulle ha' nogen til at administrere, og den gang benyttede jeg GratisDNS - min dk-domæne er i dag lukket ned.

Jeg havde også en eu-domæne, og dette har jeg stadig - da GratisDNS lukkede ned, blev det one.com som overtog, men jeg har sidenhen flyttet mit eu-domæne til dns.services - som har nogle bedre priser end one.com, i.f.m. fornyelse af et eu-domæne - Domæne priser

one.com for eu-domæne: kr 189 pr år
dns.services for eu-domæne: kr 49 pr år

Jeg mener at huske, at du skal ind på dk-hostmaster.dk og ændre nameserverne - men det kan godt være det er ændret siden jeg var "kunde" hos dem.


215

2
19. november 2023 @ 16:41
Juniormedlem

hostmaster har skiftet navn til punktum.dk

MacBook Air 13 (2020), Iphone 14 PRO, Ipad 11 Pro