xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
YouTube på Apple TV 4K bliver til 1080p
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


234

13
27. oktober 2023 @ 18:09
Juniormedlem

Oplever i også at YouTube ikke altid automatisk vælger den højeste opløsning der er til rådighed? 

I ca 25% af tilfældene når jeg vælger en 4K video, bliver den afspillet i 1080p i stedet for. Når den vælger en lavere opløsning, er det altid 1080p og ikke 720p eller 1440p. Det er noget der har stået på i mindst et par år, hvor jeg også undertiden har skiftet flere internetudbydere. Så det er ikke udbyderens skyld, at den automatisk vælger 1080p i stedet for 4K i nogle tilfælde. Går jeg ind og manuelt vælger 4K, er der heller ingen problemer med at vise indholdet - heller ikke de næste par videoer. Men lige pludselig hopper den tilbage til 1080p og bliver der. 

Jeg kan se det, fordi jeg har et hhv 75" og 77" tv. Og så kan man godt set forskel på det.

Hvis i har oplevet det, hvordan er i så overkommet den "feature"!?

  7
0
  413

740

38
27. oktober 2023 @ 19:33

YouTube nedskalerer altid opløsning, både på Apple TV 4K og på iOS, iPadOS samt på macOS, gør det til en vane ved hver afspilning manuelt at skifte til 2160p, besværligt men nødvendigt, fordi YouTube sparer en formue i dollars i båndbredde ved at afspille ved 720p istedet for 2160p.


740

38
27. oktober 2023 @ 20:41

Jeg kan anbefale denne video, hvis du gerne vil se ægte 4K UHD HDR 60fps video på iPad Pro M2 12,9-tommer med XDR Liquid Retina skærm eller nyere Mac, det ser godt ud: https://youtu.be/7PIji8OubXU?si=DhBSwlU4wFjL3OGE og igen skal du selv aktivt ind og vælge højest mulige opløsning.



1663

46
29. oktober 2023 @ 20:09
Stormogul
LV426 skrev:

Oplever i også at YouTube ikke altid automatisk vælger den højeste opløsning der er til rådighed? 

I ca 25% af tilfældene når jeg vælger en 4K video, bliver den afspillet i 1080p i stedet for. Når den vælger en lavere opløsning, er det altid 1080p og ikke 720p eller 1440p. Det er noget der har stået på i mindst et par år, hvor jeg også undertiden har skiftet flere internetudbydere. Så det er ikke udbyderens skyld, at den automatisk vælger 1080p i stedet for 4K i nogle tilfælde. Går jeg ind og manuelt vælger 4K, er der heller ingen problemer med at vise indholdet - heller ikke de næste par videoer. Men lige pludselig hopper den tilbage til 1080p og bliver der. 

Jeg kan se det, fordi jeg har et hhv 75" og 77" tv. Og så kan man godt set forskel på det.

Hvis i har oplevet det, hvordan er i så overkommet den "feature"!?

har lige tjekket mit apple tv og Youtube og mit vælger automatisk 2160p hvis det er tilgænglig. plejer aldrig at holde øje med det, da jeg er ligeglad om det kommer i 1080p eller 2160p.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

740

38
29. oktober 2023 @ 20:33
Pjock skrev:
jeg er ligeglad om det kommer i 1080p eller 2160p.

Jeg kan tydeligvis se forskel på, om det er ægte 4K UHD 2160p eller ej, derfor vælger jeg altid 4K. For bedre billedkvalitet.


1663

46
29. oktober 2023 @ 21:25
Stormogul
iPhoneX skrev:
Pjock skrev:
jeg er ligeglad om det kommer i 1080p eller 2160p.

Jeg kan tydeligvis se forskel på, om det er ægte 4K UHD 2160p eller ej, derfor vælger jeg altid 4K. For bedre billedkvalitet.

På Youtube er jeg jævnt ligeglad med om mine tech videoer er i 1080p eller 2160p. men sådan er vi forskellige og ja man kan se forskel men kan sagtens se det i 1080p

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

234

13
29. oktober 2023 @ 22:12
Juniormedlem
Pjock skrev:
iPhoneX skrev:
Pjock skrev:
jeg er ligeglad om det kommer i 1080p eller 2160p.

Jeg kan tydeligvis se forskel på, om det er ægte 4K UHD 2160p eller ej, derfor vælger jeg altid 4K. For bedre billedkvalitet.

På Youtube er jeg jævnt ligeglad med om mine tech videoer er i 1080p eller 2160p. men sådan er vi forskellige og ja man kan se forskel men kan sagtens se det i 1080p

Nå ok. Jeg ser så også meget andet end tech videoer på YouTube. Jeg må åbenbart vende mig til at manuelt skulle opjustere opløsningen. Men jeg syntes bare det er lidt underligt, når nu det kun sker på Apple TV, og ikke på de computere vi har. Det syntes jeg er underligt.


1425

21
30. oktober 2023 @ 05:35
Stormogul

Jeg har faktisk undret mig over det samme.

Særligt fordi, at jeg på min YouTube konto har valgt, at videoer skal afspilles i højeste kvalitet. Men det er heller aldrig tilfældet her.
jeg ser også tydeligt forskel, så jeg ændre det også hver gang. Men hvorfor have en funktion i indstillinger, hvis det alligevel ikke virker🤷🏻‍♂️