xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple - Priserne stiger igen på AppleTV+, Arcade, mm.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1907

191
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2023 @ 19:25
Stormogul

Ja, så stiger priserne igen.

https://9to5mac.com/2023/10/25/apple-one-bundle-tv-arcade-news-price-increases/

https://gizmodo.com/apple-tv-plus-immediate-price-hike-10-dollars-a-month-1850957966

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1698245766

Jeg syntes nu nok at de presser citronen for meget nu. Tænker over hvordan jeg skal reagere overfor Apple mhp på netop disse services.

Hvad tænker i andre.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  13
0
  685

8586

198
25. oktober 2023 @ 19:36
Poseidon

Vi har kun 2TB iCloud Drive, så jeg er bare glad for at de ikke øger prisen på den igen.

Der er mindre chance for at jeg skriver mig op til de andre ting, nu priserne stiger så kraftigt. Men det eneste jeg personligt kunne være interesseret i, er Apple TV + for at se nogle af de lækre serier. Når datteren bliver lidt større, kunne Apple Music være en mulighed, og Apple Fitness+ til fruen, men det har vi jo ikke i Danmark alligevel..


1907

191
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2023 @ 19:47
Stormogul

Jeg har AppleOne som indeholder AppleTV+, Apple Music, Apple Arcade og iCloud+ (200 GB) som familieabonnement.

  • Jeg bruger AppleTV+
  • Min datter bruger Apple Music
  • Ingen bruger Apple Arcade
  • Og vi bruger tilsammen langt fra alle 200 GB

Jeg tænker, at jeg kan spare nogle penge ved at nedskalere. Give datteren et sekundært gratis produkt (Spotify), væk med Apple Arcade, pausere AppleTV+ i en længere periode (for så meget nyt kommer der heller ikke der), ... tilbage står behovet for plads i skyen og den bekvemmelighed ved at iCloud søger for ting mellem enheder så er rart.

Jeg kan gå fra 250 kroner måneden og ned til 25 kroner (fra 3.000 kr. til Apple om året til 300 kr.)

Tænker, ...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

740

38
25. oktober 2023 @ 20:46

Fuck jeg er rasende på Apple og iCloud; de sidste otte måneder har jeg to-tre gange hver måned måtte gå ind og downloade vilkårlige udsnit af mit fotobibliotek, fordi jeg ungerne kimede mig ned på iMessage hver uge, når iCloud er fyldt op; din backup kunne ikke gennemføres, så jeg har downloadet 10-20GB ad gangen og slettet i iCloud for at frigøre plads, og det er jo ikke for sjovt, at den allerstørste applause under Apple Event i sidste måned (blandt professionelle brugere) var, da iCloud blev udvidet til 6TB og 12TB.

I den forbindelse viser det sig så, at de .MOV filer, jeg har downloadet fra iCloud for at frigive plads nu ikke kan genoploades til iCloud, fordi filtypen ikke understøttes (lige inden da betalte jeg seriøse penge i en måned til Google Photos 5TB, men lortet virkede ikke, jeg fik uploadet 46GB af 5000GB på 14 dage, så det droppede jeg, og så kom 6TB muligheden endelig til iCloud).

Hvorfor fanden har det øvrigt taget syv (7!!!!) år siden 2TB blev indført i 2016 og til nu. Idioti på højeste plan, når Apple udgiver iPhones med højere opløsning kamera og RAW format (DNG) og ProRes 4K video kvalitet.


740

38
25. oktober 2023 @ 21:49

Apple has launched a new 2TB iCloud storage tier a little over a week out from the iPhone 7 launch event. The new 2TB plan, which is its largest plan available, will set users back $19.99 a month. The timing for such a plan is interesting given the rumors of a potential 256GB version of the iPhone 7 Plus.

30 Aug 2016


678

26
01. november 2023 @ 21:27
Veteran

Jeg er fuldstændig enig. Vi har et Apple One famile abb. herhjemme + 50 GB ekstra. Knap 250kr. Om måneden. Det eneste vi rigtig bruger er musikken og iCloud pladsen, men det kan ikke betale sig at nedgradere til at have musik og iCloud særskilt… det vil koste det samme.

Er det ikke kun 1 eller 2 måneder siden det steg sidst? Og kostede det ikke 185 kr for et år siden? 

Føler virkelig de tager røven på en… 

186

5
02. november 2023 @ 09:30
Novice

Jeg har også et Apple One abonnement, og synes ikke det er længe siden det kostede 185,- pr. mdr.

Generelt synes jeg at priserne stiger alle steder - og hos Apple er det ingen undtagelse. Nu mangler Apple nok ikke penge i banken, men de er bestemt en af de virksomheder som tænker "mere vil have mere" (sådan er forretning nu en gang).

Mht. mit Apple One abonnement, der bruger jeg aldrig Apple TV+ og Arcade, og jeg har vel brugt halvdelen af de 200 GB iCloud plads. Men, da vi er 2 der bruger Apple Music meget, så kan jeg ikke nedgradere ...


740

38
02. november 2023 @ 16:57
xjyden skrev:

Jeg har også et Apple One abonnement, og synes ikke det er længe siden det kostede 185,- pr. mdr.


Du har helt ret; Apple har banket prisen op fra 2020 til 2023 med 29 procent for Apple One.


740

38
02. november 2023 @ 18:59

fejl


678

26
04. november 2023 @ 10:23
Veteran
iPhoneX skrev:
xjyden skrev:

Jeg har også et Apple One abonnement, og synes ikke det er længe siden det kostede 185,- pr. mdr.


Du har helt ret; Apple har banket prisen op fra 2020 til 2023 med 29 procent for Apple One.

Du skal ikke andet end et årstid tilbage før det kostede 185 Kr. 


234

13
04. november 2023 @ 17:24
Juniormedlem

Jeg har en aftale med mig selv om, at jeg har et fast samlet budget til samtlige services jeg har. Overskrider jeg det, må jeg finde alternativer, eller bøje mig for en stund, indtil jeg finder alternativer der passer til mit planlagte budget. 

Jeg betaler så for den mindste iCloud løsning til 25 kr/mdr, og for en YouTube Premium Lite til 69 kr/mdr. Ingen Netflix eller HBO eller noget. Jeg har så til gengæld DRtv app'en samt Filmstriben hvor man kan låne film gratis fra de danske biblioteker.

Det med at jeg samler alle service fra alle udbydere i en samlet "bunke", gør også at det er nemmere at være fleksibel. Men jeg må også samtidig indrømme, at jeg er lidt bange for, at med de priser samtlige udbydere kommer op på efterhånden, at en billig hobby NAS blever en mere og mere lokkende løsning til at aflaste min iCloud space. Og det er fordi at det bliver svære og svære at overholde mit gamle budget.

Man kunne jo snildt off-loade gamle videoer til ens NAS, fordi det er virkelig noget der giver noget plads. Og samtidig kan man gøre ens NAS tilgængelig fra nettet, så man alligevel har adgang til ens materiale, hvis man skulle få brug for det. Men det er så sjældent, at jeg vil gætte på, at det er nemmere at blive ramt af et lyn end at man pludselig får brug for en fil fra ens NAS mens man er på farten. Jeg bruger ikke min computer i forbindelse med arbejde eller hobbyprojekter, så det er nok lidt nemmere for mig at bruge den løsning, end hvis den bliver brugt produktivt.

Så det er sådan jeg forsøger at spare knapper i de her tider, hvor alt bliver dyre hele tiden.


496

5
04. november 2023 @ 18:23
Seniormedlem

Hvis jeg nu opsiger mit A+ abonnement, så har jeg da stadigvæk adgang til de film, som jeg har købt, men ikke downloadet?  Jeg har ikke rigtig set deres serier siden den første Covid-19 sæson 😉

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

186

5
05. november 2023 @ 10:17
Novice
Kent Amond Jørgensen skrev:

Hvis jeg nu opsiger mit A+ abonnement, så har jeg da stadigvæk adgang til de film, som jeg har købt, men ikke downloadet?  Jeg har ikke rigtig set deres serier siden den første Covid-19 sæson 😉

Ja, Apple One og film er 2 forskellige ting. Dit Apple-ID er der hvor du køber apps, musik og film. Det vil altid være dit bibliotek.


496

5
06. november 2023 @ 16:55
Seniormedlem
xjyden skrev:
Kent Amond Jørgensen skrev:

Hvis jeg nu opsiger mit A+ abonnement, så har jeg da stadigvæk adgang til de film, som jeg har købt, men ikke downloadet?  Jeg har ikke rigtig set deres serier siden den første Covid-19 sæson 😉

Ja, Apple One og film er 2 forskellige ting. Dit Apple-ID er der hvor du køber apps, musik og film. Det vil altid være dit bibliotek.

Takker 👍☺️

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB