xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Priser på opgradering ved køb.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1663

46
24. oktober 2023 @ 01:30
Stormogul

Vi har fået en ny bærbar i fælles lokalet på mit job og på trods af det er en windows computer fra lenovo er den faktisk ganske fin og god størrelse på 14”. Så af nysgerrighed var jeg inde på lenovo’s hjemmeside for lige at tjekke prisen på sådan en bandit. Under konfiguration af den kunne man opgradere fra 256gb ssd til 512gb til 80kr og til 1tb SSD for 360kr og ram fra 8 til 16gb for 190kr. Så føler man sku lidt at Apple tager røven på en når man vælger deres opgraderinger. Ved godt en windows bærbar ikke er en macbook men alligevel. Nå var bare lige et random indlæg fra mig her på nat arbejdet hvor opgaven er forsinket så tiden skulle gå med et eller andet. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  4
0
  328

8586

198
24. oktober 2023 @ 06:57
Poseidon

Nu er både RAM og SSD så også af en helt anden hastighed i Macbooken. Det er ikke rosiner og rosiner Du sammenligner,


4593

394
24. oktober 2023 @ 08:54
FPU
David Munch skrev:

Nu er både RAM og SSD så også af en helt anden hastighed i Macbooken. Det er ikke rosiner og rosiner Du sammenligner,

Men alligevel. Apple tager sig alt for godt betalt for den større kapacitet; chips'ene er fysisk lige store og loddes automatisk på bundkortet af en robot, som får den samme løn uanset hvad.

Desuden kan jeg ikke forestille mig, at Apple er SÅ dårlige til at forhandle priser på store SSD- og RAM-chips, som prisforskellen afspejler.

Apple må naturligvis gerne tjene penge, men de her prisforskelle er lige "friske" nok.


1663

46
24. oktober 2023 @ 10:30
Stormogul

Hehe du skal ik bilde mig ind at Apple’s pris på 1tb SSD opgradering til 3600kr er så meget hurtigere og bedre end den ved Lenovo?
og ja ved godt det ikke er rosiner til rosiner men alligevel. Apple tager også 1800kr for at gå fra 8 til 16gb ram på macbook air. Det er tæt på 10x af Lenovo. Syntes det er ublu priser Apple køre med for at opspække sin macbook. Men ja vi er jo dumme nok til at købe deres bærbare men må erkende at lige så meget som jeg ikke kan undvære min iPhone, så tror jeg godt jeg kunne skifte bærbar styresystem. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2273

157
24. oktober 2023 @ 11:41
ASCII jonglør

Well, just take another bite of the Apple, mate   

 How Apple and Nike have branded your brain | Your Brain on Money

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”