xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
iPad Pro m mobildata ombord eller Personal Hotsport m.iPhone
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


740

38
23. oktober 2023 @ 18:27

Undskyld for de fejlagtige posteringer, min iPad Pro M2 12,9-tommer er stadig IKKE helt som en MacBook Pro, men det korte af det lange er, at jeg købte en brugt iPad Pro på dba med Apple Magic Keyboard og Apple Pencil 2, og min plan var egentlig at købe en med mobildata ombord, men da jeg kontaktede TELMORE for at få et eSIM til min nye iPad Pro til at datadele på de 1000 GB mobildata, jeg råder over hver måned, men det kunne ikke lade sig gøre, så jeg valgte at prøve UDEN mobildata og istedet anvende Personal Hotspot via min iPhone 14 Pro Max med 5G dataforbindelse ombord.

Grunden til dette opslag er egentlig bare at understrege, hvor helt igennem perfekt Personal Hotspot virker i oktober 2023 med f.eks. min nye iPad Pro; når først jeg har etableret forbindelsen og streamer f.eks. TV 2 NEWS via YouSee Play app‘en på iPad Pro, og jeg så smækker låget i og lægger iPad Pro i tasken og iPhone 14 Pro Max i bukselommen, så spiller kilden (her lyden fra TV 2 NEWS) videre i mine AirPods Max hørebøffer.

Der er som jeg ser det ingen grund til at købe iPad Pro med mobildata ombord; det er blot 1500,00 kroner ekstra plus udgiften til et nyt dataabonnement, TELMORE ville og kunne ikke levere et simkort til datadeling af min 1TB plan pr. måned.

PS. Jeg har på 13 dage med ny iPad Pro brugt i alt 59,6GB data via Personal Hotspot, også i Norge, Grækenland og Cypern, og jeg er stadig vildt glædeligt overrasket over, hvor mange udenlandske mobiloperatører kobler mig op på 5G under EU Data Roaming i EU.

Det er med andre fint nok at købe en iPad Pro som Wi-Fi only version og spare lide basseører….😇😅😂

 

  7
2
  471

2709

341
PallMei (Skribent)
24. oktober 2023 @ 15:39
Bit kongen

Ja, det har også altid været min konklusion. Kun relevant uden en telefon og hvor tit er det, at man har plads til en Ipad, men ikke telefon. Cellular er derfor også mere relevant i Apple Watch af samme årsag.


1663

46
24. oktober 2023 @ 16:25
Stormogul

jeg syntes så det er træls at skulle til at dele hotspot hver gang jeg skal bruge min iPad mini på farten, så næste gang er jeg 99% sikker på jeg vælger en iPad med esim. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

740

38
25. oktober 2023 @ 09:02
Pjock skrev:

jeg syntes så det er træls at skulle til at dele hotspot hver gang jeg skal bruge min iPad mini på farten, så næste gang er jeg 99% sikker på jeg vælger en iPad med esim. 

Nu prøvede jeg lige for sjov at glemme mit Wi-Fi på iPad og uden min indblanding, så hoppede min iPad på min iPhones forbindelse via Personal Hotspot i mangel på andet tilgængeligt Wi-Fi signal.

Det er godkendt, det er ligesom, jeg ønsker det.

Måske du skal prøve dig lidt frem, så du kan få samme funktionalitet, hvis du ønsker din iPad er på nettet 24/7 - enten via Wi-Fi eller Personal Hotspot.


4593

394
25. oktober 2023 @ 09:58
FPU

Jeg forstår ikke rigtig den nye begejstring over at bruge en iPhone som Hotspot, for det er jo ikke noget nyt:

Jeg har i årevis brugt hhv. iPhone 5s, 7 og 12 Mini som Hotspot til mine MBP'er, fordi alternativerne er gustne:

-Kobberet kan kun trække 10 MBit. Jeg havde 40 MBit, mens jeg boede i Copetown, så det skulle jeg lige vænne mig til.

-Jeg har ikke fiber pga. 200 meter grusvej ud til kablet, så en tilslutning vil være alt, alt for dyr pga. gravearbejdet.

-Det giver ikke mening at betale for et separat 4G abonnement med begrænset datamængde, når jeg i forvejen har et mobilabonnement med ubegrænset datamængde, nu endda med 5 G på 12 Mini.

Der er altid adgang til nettet, så ingen klager der. Eneste problem er faktisk High Sierra, for Gamle Trofast med SnowLeo logger ALTID automatisk på Hotspot, så længe Internetdeling er fremme på skærmen, mens jeg ALTID skal vælge mit Hotspot manuelt på Nye Trofast med High Sierra. Det gælder faktisk også High Sierra på Gamle Trofast (to partitions med hver sit OS). Det er så Apple i en nøddeskal (eller rettere: Apple i en æbleskræl).

High Sierra er heller ikke super-stabil til at opretholde forbindelsen til Internetdeling, og det er ikke så morsomt, hvis det sker, mens jeg laver noget vigtigt på netbank som f.eks. at rette en postering i budgetskemaet eller overføre penge manuelt. Her var SnowLeo altid klippe-stabil, men den er jo forældet nu, både m.h.t. til browsere og MitID. Skægt nok gælder det så ikke et fiberbaseret WiFi-netværk; her hopper selv High Sierra altid automatisk på, efter at man har skrevet adgangskoden første gang.

P.S. Fordelen ved en iPad med eSim er trods alt, at telefonen ikke bliver suget tør for strøm ved at skulle streame data over på iPad'en, som alt andet lige skal bruge omtrent lige så meget strøm på at modtage dem, som den skal ved at hente dem direkte. Det er ikke så kritisk som tidligere, fordi batterierne trods alt er blevet større og bedre med tiden, men man skal altså ikke se ret mange HQ videoer på YouTube, før man skal sætte strøm til, og det vil så sige til begge iDimser, hvis iPhone'en bruges som Hotspot for iPad'en. Bevares, det fungerer da, men eSim på Ipad'en virker som en mere elegant løsning, hvis man er villig til at betale for to abonnementer.


19

5
25. oktober 2023 @ 10:00
Nyt medlem

At bruge Personlig Hotspot med en iPhone til en iPad Pro er en god alternativ mulighed for at have mobildata om bord, da det fungerer problemfrit og kan spare på ekstra omkostninger. Du kan se mere....


4

0
25. oktober 2023 @ 10:28
Nyt medlem

Tak for at dele din oplevelse med iPad Pro og Personlig Hotspot-funktionaliteten. Det er godt at høre, at du har fundet en pålidelig og omkostningseffektiv løsning til internetforbindelse, mens du bruger din iPad Pro. Personlig Hotspot, især når den parres med en iPhone med 5G, giver en praktisk måde at dele din mobildataforbindelse og bruge internettet på din iPad Pro, selv når du rejser internationalt.


740

38
25. oktober 2023 @ 10:34
thomaslarsen skrev:

Tak for at dele din oplevelse med iPad Pro og Personlig Hotspot-funktionaliteten. Det er godt at høre, at du har fundet en pålidelig og omkostningseffektiv løsning til internetforbindelse, mens du bruger din iPad Pro. Personlig Hotspot, især når den parres med en iPhone med 5G, giver en praktisk måde at dele din mobildataforbindelse og bruge internettet på din iPad Pro, selv når du rejser internationalt.

Flot AI genereret kommentar.