xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Må en oplader være til strøm konstant?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


173

4
18. oktober 2023 @ 13:26
Novice

Hej

Det her er sikkert et dumt spørgsmål, og så skal jeg beklage, men en oplader til en MacBook Pro har jeg siddende under mit skrivebord i en kontakt som er tændt konstant. Kan opladeren holde til at sidde til strøm hele tiden, selvom den ikke er sat til min MacBook Pro, eller skal jeg ned under bordet og tage den ud hver gang jeg ikke skal lade computeren?

Den bruger vel ikke ret meget strøm, sådan ved bare at sidde i en tændt stikdåse?

Tak for svar :]

  5
0
  357

2709

341
PallMei (Skribent)
18. oktober 2023 @ 14:00
Bit kongen
SE0Master skrev:

Hej

Det her er sikkert et dumt spørgsmål, og så skal jeg beklage, men en oplader til en MacBook Pro har jeg siddende under mit skrivebord i en kontakt som er tændt konstant. Kan opladeren holde til at sidde til strøm hele tiden, selvom den ikke er sat til min MacBook Pro, eller skal jeg ned under bordet og tage den ud hver gang jeg ikke skal lade computeren?

Den bruger vel ikke ret meget strøm, sådan ved bare at sidde i en tændt stikdåse?

Tak for svar :]

Hvis du går langt nok ned på denne side til det afsnit der hedder "Designed with the earth in mind.", kan du vælge den Macbook Pro du har og åbne den pågælende pdf.

https://www.apple.com/environment/ 

Aller neders på aller sidste side vil du finde dette skema. Dette er f.eks. for en 13" Macbook Pro M2:


1708

43
18. oktober 2023 @ 14:21
Stormogul

Jeg har en som også altid er tilsluttet 220v, det har fungeret fint i mange mange år.

Dejligt at jeg nu også kan bruge den til at oplade min iPhone 15 pro Max  🤓


173

4
18. oktober 2023 @ 14:29
Novice

Hej

Det var jeg ikke klar over, tak for det. Jeg har nu tjekket for min MacBook Pro 16" M1 fra 2021 og der siger den:

Power adapter, no-load  0.11W --- 0.16W --- 0.17W
Power adapter efficiency 92.4% --- 92.6% --- 92.6%

Det vil sige, at den bruger lidt strøm bare ved at sidde i kontakten, men det er nok ikke meget?

Og noget andet, slider man så unødvendigt på opladeren ved at lade den sidde tændt?



2709

341
PallMei (Skribent)
18. oktober 2023 @ 15:44
Bit kongen
SE0Master skrev:

Hej

Det var jeg ikke klar over, tak for det. Jeg har nu tjekket for min MacBook Pro 16" M1 fra 2021 og der siger den:

Power adapter, no-load  0.11W --- 0.16W --- 0.17W
Power adapter efficiency 92.4% --- 92.6% --- 92.6%

Det vil sige, at den bruger lidt strøm bare ved at sidde i kontakten, men det er nok ikke meget?

Og noget andet, slider man så unødvendigt på opladeren ved at lade den sidde tændt?


Ja, den bruger 0,17W. Selv om det ikke er meget, er  det næsten 6x mere end de 0,03W en 13" Meebook pro er oplyst til. Er dog også en 3x kraftigere strømforsyning 🤔


4593

394
18. oktober 2023 @ 16:30
FPU

Jeg tror ikke, at du skal bekymre dig om opladeren, selvom den ligger med strøm på uden at være tilsluttet din MBP.

Hvis der VAR potentielle problemer, ville Apple være nødt til at skrive det på opladeren med ret store bogstaver, og måske endda være nødt til at indbygge en afbryder mellem 220 V stikket og selve transformeren, og det ser man jo ikke.

Din eneste bekymring bør derfor være, om du har råd til den bitte-lille smule strøm, den trækker jfr. PallMei's link. :o)