xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
iCloud opdatering på to iPhones?
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


173

4
08. oktober 2023 @ 20:34
Novice

Hej

Jeg har min pirmære iPhone, som jeg har iCloud-sikkerhedskopi aktiveret på. Både beskeder, kontakter, fotos osv.

Nu skal min primære iPhone så sendes til ombytning, og jeg har fundet min gamle iPhone X frem, som skal være midlertidig telefon i mens jeg venter på ombytningen.

Min primære iPhone er på 256 GB og min midl. iPhone X er kun på 64 GB. Det betyder, at jeg jo ikke bare kan overføre min primære iPhone over til min midl. iPhone X, så jeg bliver nødt til bare lige at have iPhone X kørende med et par få apps osv. indtil jeg får den anden retur fra ombytning.

Spørgsmålet er så. Hvis jeg aktiverer iCloud-sikkerhedskopi på den midl. iPhone X, som jo er helt clean, vil den så overskrive min nuværende iCloud-sikkerhedskopi fra min primære iPhone? Eller vil den lave en ny sikkerhedskopi, sådan når jeg får den nye tilbage fra ombytning, så kan jeg vælge at køre den nye iPhone op igen, fra den iCloud-sikkerhedskopi, som jeg har lavet i dag?

Håber det er til at forstå :D

  8
0
  304

173

4
09. oktober 2023 @ 09:52
Novice
Opdatering

Jeg vovede pelsen og lavede en overførsel direkte fra min iPhone med 256 GB til min iPhone med 64 GB. Jeg brugte den der metode, hvor man skulle scanne et vandmærke på en iPhone, og lade dem ligge ved siden af hinanden i en times tid, og bingo, så overførte den sgu alligevel.

Det undrer mig dog bare, at det kunne lade sig gøre, for jeg havde brugt omkring 100 GB plads på min primære iPhone, men alt er overført. Alle fotos er der og alle apps er der. Om den så har overført noget via iCloud også, og blot beholdt previews i Foto-appen det har jeg ikke testet, men fedt at det virkede 😀


2709

341
PallMei (Skribent)
09. oktober 2023 @ 10:09
Bit kongen
SE0Master skrev: Opdatering

Jeg vovede pelsen og lavede en overførsel direkte fra min iPhone med 256 GB til min iPhone med 64 GB. Jeg brugte den der metode, hvor man skulle scanne et vandmærke på en iPhone, og lade dem ligge ved siden af hinanden i en times tid, og bingo, så overførte den sgu alligevel.

Det undrer mig dog bare, at det kunne lade sig gøre, for jeg havde brugt omkring 100 GB plads på min primære iPhone, men alt er overført. Alle fotos er der og alle apps er der. Om den så har overført noget via iCloud også, og blot beholdt previews i Foto-appen det har jeg ikke testet, men fedt at det virkede 😀

Som du kan læse her, indeholder en iCloud backup ikke oplysninger, som synkroniseres på anden vis. 

https://support.apple.com/da-dk/HT204136 

Så backuppen kan sagtens indlæses. Herefter er det spørgsmål af hvor meget det synkroniserede der herefter er plads til lokalt eller som skal hentes on demand fra serveren.  Selv apps er ikke indeholdt i backup (men deres data er).


173

4
09. oktober 2023 @ 10:34
Novice
PallMei skrev:
SE0Master skrev:Opdatering

Jeg vovede pelsen og lavede en overførsel direkte fra min iPhone med 256 GB til min iPhone med 64 GB. Jeg brugte den der metode, hvor man skulle scanne et vandmærke på en iPhone, og lade dem ligge ved siden af hinanden i en times tid, og bingo, så overførte den sgu alligevel.

Det undrer mig dog bare, at det kunne lade sig gøre, for jeg havde brugt omkring 100 GB plads på min primære iPhone, men alt er overført. Alle fotos er der og alle apps er der. Om den så har overført noget via iCloud også, og blot beholdt previews i Foto-appen det har jeg ikke testet, men fedt at det virkede 😀

Som du kan læse her, indeholder en iCloud backup ikke oplysninger, som synkroniseres på anden vis. 

https://support.apple.com/da-dk/HT204136 

Så backuppen kan sagtens indlæses. Herefter er det spørgsmål af hvor meget det synkroniserede der herefter er plads til lokalt eller som skal hentes on demand fra serveren.  Selv apps er ikke indeholdt i backup (men deres data er).

Som du kan læse her, indeholder en iCloud backup ikke oplysninger, som synkroniseres på anden vis.

Det tror jeg ikke, at jeg forstår. Vil det sige, at jeg ikke har fået alt hentet over alligevel?

Når nu jeg får min nye iPhone tilbage, som har 256 GB, og jeg laver samme backup fra den her midlertidige iPhone der nu kun har 64 GB, får jeg så ikke det hele med over? Jeg har jo lavet en komplet iCloud-sikkerhedskopi via min iPhone med 256 GB i dag, og den vil jeg jo gerne have over på den nye.
Håber jeg kan vælge den backup via iCloud når jeg får den nye iPhone tilbage.



2709

341
PallMei (Skribent)
09. oktober 2023 @ 10:43
Bit kongen
SE0Master skrev:
PallMei skrev:
SE0Master skrev:Opdatering

Jeg vovede pelsen og lavede en overførsel direkte fra min iPhone med 256 GB til min iPhone med 64 GB. Jeg brugte den der metode, hvor man skulle scanne et vandmærke på en iPhone, og lade dem ligge ved siden af hinanden i en times tid, og bingo, så overførte den sgu alligevel.

Det undrer mig dog bare, at det kunne lade sig gøre, for jeg havde brugt omkring 100 GB plads på min primære iPhone, men alt er overført. Alle fotos er der og alle apps er der. Om den så har overført noget via iCloud også, og blot beholdt previews i Foto-appen det har jeg ikke testet, men fedt at det virkede 😀

Som du kan læse her, indeholder en iCloud backup ikke oplysninger, som synkroniseres på anden vis. 

https://support.apple.com/da-dk/HT204136 

Så backuppen kan sagtens indlæses. Herefter er det spørgsmål af hvor meget det synkroniserede der herefter er plads til lokalt eller som skal hentes on demand fra serveren.  Selv apps er ikke indeholdt i backup (men deres data er).

Som du kan læse her, indeholder en iCloud backup ikke oplysninger, som synkroniseres på anden vis.

Det tror jeg ikke, at jeg forstår. Vil det sige, at jeg ikke har fået alt hentet over alligevel?

Når nu jeg får min nye iPhone tilbage, som har 256 GB, og jeg laver samme backup fra den her midlertidige iPhone der nu kun har 64 GB, får jeg så ikke det hele med over? Jeg har jo lavet en komplet iCloud-sikkerhedskopi via min iPhone med 256 GB i dag, og den vil jeg jo gerne have over på den nye.
Håber jeg kan vælge den backup via iCloud når jeg får den nye iPhone tilbage.


Der er ingen grund til at spilde icloud plads på data der allerede ligger på server og kan hentes igen. Så en “komplet”

Cloud-sikkerhedskopier omfatter ikke:

  • Data, som du allerede gemmer og synkroniserer i iCloud, f.eks. Kontakter, Kalendere og Noter
  • Fotos, hvis du har slået iCloud-fotos til
  • iMessages, sms'er og mms'er, hvis du synkroniserer beskeder med iCloud 
  • Data, der er arkiveret i andre tjenester i netskyen, f.eks. Gmail og Exchange-post
  • Apple Mail-data
  • Oplysninger om og indstillinger for Apple Pay
  • Indstillinger for Face ID eller Touch ID
  • iCloud-musikbibliotek og App Store-indhold

Havde du lavet den på computer ville den være mere “komplet”, hvis du med komplet mener data skal ligge i backup og ikke blot oplysninger hvor de kan hentes. Men selv ikke det vil ikke indeholde alt og noget kun hvis det er en krypteret (password beskyttet) backup. Du kan se detaljer på somme link.


173

4
09. oktober 2023 @ 14:51
Novice

Okay, kan se vi begynder at skrive i et sprog jeg ikke helt forstår 😄

Jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg kan modtage min nye iPhone og starte den op, som var der intet sket.

Der læste jeg, at jeg kunne lave en iCloud-sikkerhedskopi, og starte den nye iPhone op > vælge opsæt ud fra iCloud backup fra den 8. oktober 2023 kl. 19:19 og så er den nye telefon præcis, som da jeg slap den.

Det er måske ikke tilfældet?


2709

341
PallMei (Skribent)
09. oktober 2023 @ 15:42
Bit kongen
SE0Master skrev:

Okay, kan se vi begynder at skrive i et sprog jeg ikke helt forstår 😄

Jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg kan modtage min nye iPhone og starte den op, som var der intet sket.

Der læste jeg, at jeg kunne lave en iCloud-sikkerhedskopi, og starte den nye iPhone op > vælge opsæt ud fra iCloud backup fra den 8. oktober 2023 kl. 19:19 og så er den nye telefon præcis, som da jeg slap den.

Det er måske ikke tilfældet?

Jo jo. Vil dog sige at hvis det er en anden telefon backup indlæses på. Så skal du slette dine bluetooth parringer og sætte dem op igen, før de virker pålideligt. Eftersom Apple Pay heller ikke er i backup, skal du også forvente at sætte det op igen, men det spørger den garanteret dig om flere gange.


4593

394
09. oktober 2023 @ 17:10
FPU
PallMei skrev:
SE0Master skrev:

Okay, kan se vi begynder at skrive i et sprog jeg ikke helt forstår 😄

Jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg kan modtage min nye iPhone og starte den op, som var der intet sket.

Der læste jeg, at jeg kunne lave en iCloud-sikkerhedskopi, og starte den nye iPhone op > vælge opsæt ud fra iCloud backup fra den 8. oktober 2023 kl. 19:19 og så er den nye telefon præcis, som da jeg slap den.

Det er måske ikke tilfældet?

Jo jo. Vil dog sige at hvis det er en anden telefon backup indlæses på. Så skal du slette dine bluetooth parringer og sætte dem op igen, før de virker pålideligt. Eftersom Apple Pay heller ikke er i backup, skal du også forvente at sætte det op igen, men det spørger den garanteret dig om flere gange.

Det samme med f.eks. MitID, Kørekort app, Sundhedskortet og Mobilepay. Og tidligere med Coronapas-app'en.

Det tager en kvart krig at få en iPhone op at køre igen efter en gendannelse fra backup.


173

4
09. oktober 2023 @ 21:19
Novice

Ja jeg er med på, at der er mange ting der skal sættes op igen, men der er vel ingen vej uden om, er der?

MitID har jeg styr på, og har også en MitID kodelæser, så jeg undgår at blive låst ude.

Kørekort app, Sundhedskort osv. kræver vel "bare" et log ind igen?

Og ja Apple Pay har den spurgt mig om flere gange. Der skulle jeg skrive kontrolcifre ind på alle kort igen, men så virkede det så fint nok efter det.

Men der er vel ingen vej uden om at det tager en kvart krig?