xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple tv 4k 2021 vs 2022
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


44

0
08. august 2023 @ 14:43
Let øvet

Hej 


Jeg har på vores stue alter et ATV 4 4k

Jeg overvejer lidt at lade dette gå videre til stuealter 2 og lave rotation. Kan man reelt mærke forskel ml det gamle og "nye "4K" Atv?

Jeg er med på ny chip osv, men er der noget vundet?



 

  8
0
  749

234

13
08. august 2023 @ 21:33
Juniormedlem

Vi har alle tre generationer af Apple TV 4K her hjemme, og vi kan ikke mærke forskel på nogle af dem. Det eneste man virkelig kan mærke forskel er fjernbetjeningen - hvor god den er at holde i hånden. 

Og siden Apple TV 4K 3rd gen kan fungere som smarthome hub, så har vi købt den, fordi vi har planer om at starte på det i etaper. 

Apple TV 4k 2022 understøtter også Dolby Vision og Dolby Atmos. Det mener jeg ikke nogle af de ældre udgaver gør.

Nu mangler vi bare en Apple TV 4K udgave der også understøtter DTS formaterne. Det giver ingen mening at Apple undlader at understøtte sådan et fedt format, med mindre de vil kvæle det.


2709

342
PallMei (Skribent)
08. august 2023 @ 21:50
Bit kongen
LV426 skrev:

Vi har alle tre generationer af Apple TV 4K her hjemme, og vi kan ikke mærke forskel på nogle af dem. Det eneste man virkelig kan mærke forskel er fjernbetjeningen - hvor god den er at holde i hånden. 

Og siden Apple TV 4K 3rd gen kan fungere som smarthome hub, så har vi købt den, fordi vi har planer om at starte på det i etaper. 

Er Thread du mener. Det understøtter 2. generation også

Apple TV 4k 2022 understøtter også Dolby Vision og Dolby Atmos. Det mener jeg ikke nogle af de ældre udgaver gør.

Det gør 2. generation også.

Nu mangler vi bare en Apple TV 4K udgave der også understøtter DTS formaterne. Det giver ingen mening at Apple undlader at understøtte sådan et fedt format, med mindre de vil kvæle det.

Der er forskelle, men har ikke lige gidet sammenligne 2. og 3. generation for detaljer.


1663

46
09. august 2023 @ 05:09
Stormogul
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2709

342
PallMei (Skribent)
09. august 2023 @ 06:09
Bit kongen
Pjock skrev:

Tjek evt her.

De forskellige versioner.

Tak, men nyere gen 2 har 3. gen fjernbetjening, så ud fra den sammenligning er det kun dimensioner og hdmi 2.1 vs 2.0.

Apples specifikationer kan man finde her:

https://support.apple.com/da_DK/specs/appletv 

Men også her er forskellene svære at finde ud over dimensioner og kapaciteter. En forskel er dog at gen 3 har mere ram, men det er ikke en specifikation Apple oplyser. Så det virker mest som en facelift med mere moderne og effektiv indmad.



1663

46
09. august 2023 @ 12:47
Stormogul

Mener faktisk også nyeste Apple tv har en funktion der gør at sort skærm ved frekvens skift i billedet undgåes, kan ikke huske hvad de kalder den funktion men det har nyeste generation. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2709

342
PallMei (Skribent)
09. august 2023 @ 13:02
Bit kongen
Pjock skrev:

Mener faktisk også nyeste Apple tv har en funktion der gør at sort skærm ved frekvens skift i billedet undgåes, kan ikke huske hvad de kalder den funktion men det har nyeste generation. 

Det er nok skjult under hdmi 2.1, fordi der er mulighed for VRR (Variabel Refresh Rate). Desværre har HDMI folkene ladet sig inspirere af USB folkene, så producenter kan selv bestemme om de vil kalde et stik hdmi 2.0 eller 2.1, for der er ingen krav om at understøtte alle 2.1 mulighederne.


234

13
16. august 2023 @ 09:38
Juniormedlem
PallMei skrev:
LV426 skrev:

Vi har alle tre generationer af Apple TV 4K her hjemme, og vi kan ikke mærke forskel på nogle af dem. Det eneste man virkelig kan mærke forskel er fjernbetjeningen - hvor god den er at holde i hånden. 

Og siden Apple TV 4K 3rd gen kan fungere som smarthome hub, så har vi købt den, fordi vi har planer om at starte på det i etaper. 

Er Thread du mener. Det understøtter 2. generation også

Det er noget der er kommet med en FW senere upgrade, fordi det har den ikke altid gjort. Så det er noget der må have kommet til tvOS efter Apple TV gen 3 udkom. Men det er da altid godt nok at få en gratis upgrade.




Apple TV 4k 2022 understøtter også Dolby Vision og Dolby Atmos. Det mener jeg ikke nogle af de ældre udgaver gør.

Det gør 2. generation også.

Det er noget der er kommet med en FW senere upgrade, fordi det har den ikke altid gjort, fordi jeg et Dolby Vision tv, og der virkede det på gen 3 men ikke gen 2 (med samme HDMI 2.1a kabel). Men det er da altid godt nok at få en gratis upgrade.



Nu mangler vi bare en Apple TV 4K udgave der også understøtter DTS formaterne. Det giver ingen mening at Apple undlader at understøtte sådan et fedt format, med mindre de vil kvæle det.

Der er forskelle, men har ikke lige gidet sammenligne 2. og 3. generation for detaljer.

Nytteløs info.


234

13
16. august 2023 @ 09:51
Juniormedlem
LV426 skrev:
PallMei skrev:
LV426 skrev:

Vi har alle tre generationer af Apple TV 4K her hjemme, og vi kan ikke mærke forskel på nogle af dem. Det eneste man virkelig kan mærke forskel er fjernbetjeningen - hvor god den er at holde i hånden. 

Og siden Apple TV 4K 3rd gen kan fungere som smarthome hub, så har vi købt den, fordi vi har planer om at starte på det i etaper. 

Er Thread du mener. Det understøtter 2. generation også


Det er noget der er kommet med en FW senere upgrade, fordi det har den ikke altid gjort i følge online specs da jeg købte den. Så det er noget der må have kommet til tvOS efter Apple TV gen 3 udkom. Men det er da altid godt nok at få en gratis upgrade.






Apple TV 4k 2022 understøtter også Dolby Vision og Dolby Atmos. Det mener jeg ikke nogle af de ældre udgaver gør.

Det gør 2. generation også.

Det er noget der er kommet med en FW senere upgrade, fordi det har den ikke altid gjort, fordi jeg et Dolby Vision tv, og der virkede det på gen 3 men ikke gen 2 (med samme HDMI 2.1a kabel). Men det er da altid godt nok at få en gratis upgrade.



Nu mangler vi bare en Apple TV 4K udgave der også understøtter DTS formaterne. Det giver ingen mening at Apple undlader at understøtte sådan et fedt format, med mindre de vil kvæle det.

Der er forskelle, men har ikke lige gidet sammenligne 2. og 3. generation for detaljer.


Nytteløs info.