xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny administrator og andet…
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


7

0
11. juni 2023 @ 09:03
Nyt medlem

Hej. Jeg har købt en iPad, 13,3” Catalina privat. Jeg har ikke tidligere administrators kodeord. Hvordan sletter jeg tidligere administrator og hvordan kommer jeg selv til at stå som administrator ? Hvordan får jeg et billede som opstart på iPad. Jeg er ikke nogen expert og skal helst guides igennem procedurerne. Vh sonderklasse

  9
0
  487

2581

84
11. juni 2023 @ 10:08
Bit kongen

Der er ikke nogen administrator på en iPad, der er en bruger.

Som udgangspunkt er sådan en bruger logget ind med en iCloud konto og denne konto låser din iPad sådan at den ikke kan gendannes. "Find min ..." et eller andet, kan ikke huske formuleringen på dansk, men det skal slås fra for at du kan slette alt indhold og logge ind med din egen iCloud konto.

og så kommer vi til det:

Hvis "Find min ..." ikke er slået fra og du ikke har oplysningerne til at gøre det, så skal du have fat i sælger så vedkommende kan gøre det for dig. Kan du ikke få fat på sælger har du købt en dyr brevvægt.

Læs mere om det her.


7

0
11. juni 2023 @ 11:03
Nyt medlem

Tak for dit svar. Jeg forsøger med dit forslag. Ellers må jeg møde personlig op hos Humac og håbe de kan hjælpe. Mærkeligt at sælger ikke har ‘renset’ sin iPad før den sælges. Får jeg hans adgangskode, har jeg jo fuld adgang til hans personlige oplysninger. Vh


2581

84
11. juni 2023 @ 12:23
Bit kongen
sonderklasse skrev:

Tak for dit svar. Jeg forsøger med dit forslag. Ellers må jeg møde personlig op hos Humac og håbe de kan hjælpe. Mærkeligt at sælger ikke har ‘renset’ sin iPad før den sælges. Får jeg hans adgangskode, har jeg jo fuld adgang til hans personlige oplysninger. Vh

Hvis den er låst til iCloud kan Humac ikke hjælpe dig. Apple kan hvis du kan dokumentere køb af den og det betyder en kvittering fra sælger hvor du skal regne med at navn og adresse m.m. fremgår og har du den er det nemmere at kontakte vedkommende selv og få låst den op. Du skal ikke bruge hans iCloud oplysninger, sælger kan via sin iCloud konto på nettet (iCloud.com) fjerne låsen og slette iPad'en.



2581

84
11. juni 2023 @ 12:26
Bit kongen
sonderklasse skrev:

Hej. Jeg har købt en iPad, 13,3” Catalina privat.

Hov vent lige mener du en bærbar Mac?


7

0
12. juni 2023 @ 08:55
Nyt medlem

Ikke løst. Der handles hver dag med brugte MacBook Pro med samme problem = der mangler adgangskode fra tidligere bruger/ administrator . Er der ikke en ‘manual for dummies‘, hvor proceduren gås igennem systematisk, startende med

-sørg for strøm til Macbook Pro

- tænd Mac

- bruger xxx

- ingen adgangskode 

og hvad så…



7

0
12. juni 2023 @ 11:07
Nyt medlem

Jamen jeg skrev forkert. Jeg har købt en MacBook Pro bærbar med Catalina og den volder problemer. Man skal være lidt paranoia når EDB ikke virker eller kommer med mærkelige beskeder = virus ? phishing ? osv


4593

394
12. juni 2023 @ 12:55
FPU
sonderklasse skrev:

Jamen jeg skrev forkert. Jeg har købt en MacBook Pro bærbar med Catalina og den volder problemer. Man skal være lidt paranoia når EDB ikke virker eller kommer med mærkelige beskeder = virus ? phishing ? osv

Du kan være helt sikker på, at der ikke er tale om virus, for der findes stadig ikke nogen decideret virus til macOS.

Der findes ganske vist enkelte trojanere, men her skal brugeren selv hjælpe dem ind i systemet via et administrator-password, og tænker man sig bare en anelse om, er risikoen minimal.

Phishing går mere ud på at lokke konto-oplysninger ud af folk, og det blokerer jo ikke Mac'en.

Inaktiviteten skyldes sandsynligvis, at du ikke har administrator-rettigheder. Måske kan du boote i Recovery mode, oprette en ny brugerkonto med dig selv som administrator, logge ind, og så slette den oprindelige brugerkonto, eller også kan du måske få lov til at omformatere disken, gen-installere macOS, og så starte helt forfra med at lave din egen brugerkonto.

Og ellers må du tilbage til sælger og få vedkommende til at slå sikkerheden fra og derefter slette sin egen brugerkonto.

Held og lykke og feedback.


7

0
12. juni 2023 @ 17:17
Nyt medlem

Jeg har løst gåden og nu kører MacBook Pro med Big Sur som den skal med mig som administrator osv. 


4593

394
12. juni 2023 @ 18:19
FPU
sonderklasse skrev:

Jeg har løst gåden og nu kører MacBook Pro med Big Sur som den skal med mig som administrator osv. 

Lyder godt. Hvad skulle der til at få den til at virke igen?

Vi vil gerne vide det, så vi kan hjælpe andre med det samme problem.