xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan genskaber min en forsvunden mappe i Finder?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
04. juni 2023 @ 09:35
Seniormedlem

Mappen "NO NAME" er forsvunden i Finder. Hvordan får jeg den gjort synlig igen?

  13
1
  387

477

7
04. juni 2023 @ 09:39
Seniormedlem
Towle skrev:

Mappen "NO NAME" er forsvunden i Finder. Hvordan får jeg den gjort synlig igen?

Arrrgh, "min" skal læses som "jeg" i overskriften ;-)


2709

341
PallMei (Skribent)
04. juni 2023 @ 09:40
Bit kongen

Tjek om den ligger i skraldespanden. Hvis ikke kan du prøve at stille dig i den mappe den skulle være og starte timemachine


477

7
04. juni 2023 @ 13:18
Seniormedlem
PallMei skrev:

Tjek om den ligger i skraldespanden. Hvis ikke kan du prøve at stille dig i den mappe den skulle være og starte timemachine

Det er faktisk ikke en mappe, det er et drev!


2709

341
PallMei (Skribent)
04. juni 2023 @ 14:06
Bit kongen
Towle skrev:
PallMei skrev:

Tjek om den ligger i skraldespanden. Hvis ikke kan du prøve at stille dig i den mappe den skulle være og starte timemachine

Det er faktisk ikke en mappe, det er et drev!

Ok, tryk cmd+komma for at slå visning harddiske i indholdsoversigten og evt. skrivebord til i Finders indstillinger.


477

7
04. juni 2023 @ 16:57
Seniormedlem
PallMei skrev:
Towle skrev:
PallMei skrev:

Tjek om den ligger i skraldespanden. Hvis ikke kan du prøve at stille dig i den mappe den skulle være og starte timemachine

Det er faktisk ikke en mappe, det er et drev!

Ok, tryk cmd+komma for at slå visning harddiske i indholdsoversigten og evt. skrivebord til i Finders indstillinger.

Det er noget rod det her. Det er en USB-stik.


4593

394
04. juni 2023 @ 17:33
FPU

Åbn Diskværktøj og se, om ikke du kan se den i vinduet ude til venstre.

Du skal måske "åbne" menuen i vinduet til venstre ved at klikke på trekanten, så den ikke kun viser Volumes men også selve det fysiske drev.

Forskellen illustreres lettest med et drev, som er partitioneret i to partitions. Lad os kalde selve drevet for Seagate og de to partitions for Little_Prick og Big_Prick.

Hvis oversigten ude til venstre i Diskværktøj er "kollapset", vil du kun kunne se de to partitions (Little_Prick og Big_Prick), men ikke navnet på selve disken (Seagate).

Hvis Diskværktøj kan se NoName (som vel er navnet på din USB-sticks volume), så HiLite den med et enkelt klik og se om ikke du kan finde en Mount-funktion inde i Diskværktøj, en knap eller et valg i en af menuerne.

Hvis det så lykkes dig at mounte NoName, så skynd dig at kopiere alt indhold over på den interne disk og omformatér USB-sticken, hvilket skal være i Extended(Journaled). Her skal du vælge USB-stickens navn, ikke volumet (NoName).

Hvis Diskværktøj ikke kunne se den, så prøv at genstarte din Mac med USB-sticken siddende i; somme tider hjælper det. Og igen: Hvis det lykkes, så kopiér indholdet over på den interne disk og omformatér USB-sticken.

Hvis det heller ikke hjælper, så prøv en anden USB-port eller en anden Mac.


1833

1
04. juni 2023 @ 17:35
Stormogul
Towle skrev:
PallMei skrev:
Towle skrev:
PallMei skrev:

Tjek om den ligger i skraldespanden. Hvis ikke kan du prøve at stille dig i den mappe den skulle være og starte timemachine

Det er faktisk ikke en mappe, det er et drev!

Ok, tryk cmd+komma for at slå visning harddiske i indholdsoversigten og evt. skrivebord til i Finders indstillinger.

Det er noget rod det her. Det er en USB-stik.

Det gør ingen forskel. Det bør stadig virke. Tjekkede på high Sierra, har ikke undersøgt om de stadig kalder det harddisk i nyere version.


1833

1
04. juni 2023 @ 17:35
Stormogul
Towle skrev:
PallMei skrev:
Towle skrev:
PallMei skrev:

Tjek om den ligger i skraldespanden. Hvis ikke kan du prøve at stille dig i den mappe den skulle være og starte timemachine

Det er faktisk ikke en mappe, det er et drev!

Ok, tryk cmd+komma for at slå visning harddiske i indholdsoversigten og evt. skrivebord til i Finders indstillinger.

Det er noget rod det her. Det er en USB-stik.

Det gør ingen forskel. Det bør stadig virke. Tjekkede på high Sierra, har ikke undersøgt om de stadig kalder det harddisk i nyere version.


477

7
04. juni 2023 @ 17:37
Seniormedlem

Det lykkedes, men det var efter mange eksperimenter og dem husker jeg desværre ikke :-(


477

7
04. juni 2023 @ 17:46
Seniormedlem

Mange tak for dit detaljerede og gode svar :-). Jeg kan dog ikke lige overskue hvordan jeg giver dig et hjerte?

Tonny Freimanis skrev:

Åbn Diskværktøj og se, om ikke du kan se den i vinduet ude til venstre.

Du skal måske "åbne" menuen i vinduet til venstre ved at klikke på trekanten, så den ikke kun viser Volumes men også selve det fysiske drev.

Forskellen illustreres lettest med et drev, som er partitioneret i to partitions. Lad os kalde selve drevet for Seagate og de to partitions for Little_Prick og Big_Prick.

Hvis oversigten ude til venstre i Diskværktøj er "kollapset", vil du kun kunne se de to partitions (Little_Prick og Big_Prick), men ikke navnet på selve disken (Seagate).

Hvis Diskværktøj kan se NoName (som vel er navnet på din USB-sticks volume), så HiLite den med et enkelt klik og se om ikke du kan finde en Mount-funktion inde i Diskværktøj, en knap eller et valg i en af menuerne.

Hvis det så lykkes dig at mounte NoName, så skynd dig at kopiere alt indhold over på den interne disk og omformatér USB-sticken, hvilket skal være i Extended(Journaled). Her skal du vælge USB-stickens navn, ikke volumet (NoName).

Hvis Diskværktøj ikke kunne se den, så prøv at genstarte din Mac med USB-sticken siddende i; somme tider hjælper det. Og igen: Hvis det lykkes, så kopiér indholdet over på den interne disk og omformatér USB-sticken.

Hvis det heller ikke hjælper, så prøv en anden USB-port eller en anden Mac.



4593

394
04. juni 2023 @ 22:19
FPU
Towle skrev:

Mange tak for dit detaljerede og gode svar :-). Jeg kan dog ikke lige overskue hvordan jeg giver dig et hjerte?

Tonny Freimanis skrev:

Åbn Diskværktøj og se, om ikke du kan se den i vinduet ude til venstre.

Du skal måske "åbne" menuen i vinduet til venstre ved at klikke på trekanten, så den ikke kun viser Volumes men også selve det fysiske drev.

Forskellen illustreres lettest med et drev, som er partitioneret i to partitions. Lad os kalde selve drevet for Seagate og de to partitions for Little_Prick og Big_Prick.

Hvis oversigten ude til venstre i Diskværktøj er "kollapset", vil du kun kunne se de to partitions (Little_Prick og Big_Prick), men ikke navnet på selve disken (Seagate).

Hvis Diskværktøj kan se NoName (som vel er navnet på din USB-sticks volume), så HiLite den med et enkelt klik og se om ikke du kan finde en Mount-funktion inde i Diskværktøj, en knap eller et valg i en af menuerne.

Hvis det så lykkes dig at mounte NoName, så skynd dig at kopiere alt indhold over på den interne disk og omformatér USB-sticken, hvilket skal være i Extended(Journaled). Her skal du vælge USB-stickens navn, ikke volumet (NoName).

Hvis Diskværktøj ikke kunne se den, så prøv at genstarte din Mac med USB-sticken siddende i; somme tider hjælper det. Og igen: Hvis det lykkes, så kopiér indholdet over på den interne disk og omformatér USB-sticken.

Hvis det heller ikke hjælper, så prøv en anden USB-port eller en anden Mac.


Bare glem det med hjertet, men til en anden god gang, så skal man blot klikke på hjerte-ikonet nederst i det indslag, som man vil give et hjerte.

Men det vigtige her er: Var der noget af min lyrik, som hjalp dig med at få kontakt til NoName igen?


477

7
05. juni 2023 @ 08:54
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:


Bare glem det med hjertet, men til en anden god gang, så skal man blot klikke på hjerte-ikonet nederst i det indslag, som man vil give et hjerte.

Men det vigtige her er: Var der noget af min lyrik, som hjalp dig med at få kontakt til NoName igen?

Jeg husker det ikke, men det var det nok ;-)


4593

394
05. juni 2023 @ 13:22
FPU
Towle skrev:
Tonny Freimanis skrev:


Bare glem det med hjertet, men til en anden god gang, så skal man blot klikke på hjerte-ikonet nederst i det indslag, som man vil give et hjerte.

Men det vigtige her er: Var der noget af min lyrik, som hjalp dig med at få kontakt til NoName igen?

Jeg husker det ikke, men det var det nok ;-)

Godt nok for mig. Og husk backup en anden gang, for det andet dér, det er ikke godt for blodtrykket. ;0)