xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Striber og blank skærm
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


393

13
22. maj 2023 @ 10:29
Lærling

Mens jeg var ved at arbejde i InDesign i Mojave, begyndte mine skærme (Apple 30") at flimre i alle mulige farver, lodrette bjælker for så at blive lys grå med gule, lodrette striber. Efter genstart, samme billede, kunne ellers ikke komme i kontakt med maskinen, hverken med Æble+R tasterne eller med forsøg på opstart med boot CD eller USB-stick.

Nu har jeg så skiftet mit grafikkort, Sapphire HD 7950, ud med ATI Radeon 5770, der jo ikke understøtter Mojave. Derfor kører jeg nu High Sierra. Men det er som om, kortet har problemer med at trække begge skærme, også selvom, jeg slutter en 24" Apple skærm til i stedet for den ene 30" skærm. Ofte tænder skærmen sket ikke eller også slukker og tænder de begge to hele tiden. Bliver dog mere stabile efter et stykke tid. Desværre er det kun den ene skærm, der er til at regne med.

Maskinen er en Mac Pro 2 x 2,4 GHz Quad-Core Intel Xeon, 128 GB 1066 MHz DDR3, ATI Radeon HD 5770 1024 MB.

Jeg vil bare gerne vide om, det er grafikkortet, eller maskinen skal erstattes med en nyere model. Lad mig sige med det samme, jeg er vild med min maskine, når den kører og har meget tilbehør, der gør, at der skal nødvendighed til for at udskifte den. Alt er baseret på USB-A og Firewire 800 (ved godt man kan bruge Firewire med Thunderbolt via konverter stik).

På forhånd tak

Vedlagt screenshot af skrivebordet, med opstart af en gammel system disk på Sapphire 9750 grafikkort. Med Radeon 5770 er billedet fint (derfor, jeg tror det er grafikkortet, der er gået sig en tur).


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
  6
4
  368

393

13
22. maj 2023 @ 10:59
Lærling

…opstart af en gammel system disk på Sapphire 9750 grafikkort. Der skulle selvfølgelig have stået Sapphire 7950.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

2709

341
PallMei (Skribent)
22. maj 2023 @ 11:40
Bit kongen

Umiddelbart ligner det hardwarefejl, men så burde det også ske på 1 skærm. En anden ting der springer i øjnene er at 1GB videoram lyder i underkanten til at trække 2 højopløsnings skærme. Prøv evt. at reducere opløsningen for at efterprøve det.

Du skriver ikke hvor meget ram din  9750 har.


393

13
22. maj 2023 @ 12:07
Lærling

Tak for svar. 7950 har 3GB. Det lyder rimeligt med skærmene. Jeg har nu prøvet at sætte opløsningen et trin ned. Der er gang i den anden skærm nu, så jeg håber, det ikke længere er periodisk.

Når du skriver hardwarefejl, tænker du så også grafikkort?

PS! Er allerede gået ud igen, skærmen…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

341
PallMei (Skribent)
22. maj 2023 @ 12:47
Bit kongen
Leif Korreborg skrev:

Tak for svar. 7950 har 3GB. Det lyder rimeligt med skærmene. Jeg har nu prøvet at sætte opløsningen et trin ned. Der er gang i den anden skærm nu, så jeg håber, det ikke længere er periodisk.

Når du skriver hardwarefejl, tænker du så også grafikkort?

PS! Er allerede gået ud igen, skærmen…

Ja grafikkortet, men når du har 2 der fejler, kan jeg ikke udelukke at det hardware i skærmen. Ok, hvis skærmene virker enkeltvis og fejlen optræder på alle skærme, tyder det ikke på problem i skærmen. 

Jeg køre personligt på tredje grafikkort i min iMac og symptomerne var lignende når de begyndte at fejle. Radeon 4850, 5770 og 6970 mobile udgaver.


393

13
22. maj 2023 @ 13:41
Lærling

Tak endnu en gang for svar, PallMei. Jeg er også overbevist om, at det må være grafikkort. Jeg har nu haft en 27" Samsung og 2 Apple 24" skærme tilsluttet også, med samme problem til følge. 

Jeg har et Nvidia GeForce GTX 680 2GB, der understøtter Mojave, på hånden, da det er vigtigt, at jeg så bare kan sætte min system disk i og fortsætte, uden nogen dikkedarer.

Så vil jeg glæde mig til at få det nye grafikkort i hus, og håber så på, at jeg ikke behøver at bede om hjælp til mere omkring det aktuelle problem.

Tak, fordi du ville tage dig tid til at dele af dine erfaringer.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

2709

341
PallMei (Skribent)
23. maj 2023 @ 10:42
Bit kongen
Leif Korreborg skrev:

Tak endnu en gang for svar, PallMei. Jeg er også overbevist om, at det må være grafikkort. Jeg har nu haft en 27" Samsung og 2 Apple 24" skærme tilsluttet også, med samme problem til følge. 

Jeg har et Nvidia GeForce GTX 680 2GB, der understøtter Mojave, på hånden, da det er vigtigt, at jeg så bare kan sætte min system disk i og fortsætte, uden nogen dikkedarer.

Så vil jeg glæde mig til at få det nye grafikkort i hus, og håber så på, at jeg ikke behøver at bede om hjælp til mere omkring det aktuelle problem.

Tak, fordi du ville tage dig tid til at dele af dine erfaringer.

👍 🤞