xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan kopierer man fra en mappe til en anden?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


471

7
08. maj 2023 @ 09:29
Seniormedlem

Hvordan kopierer jeg:
/DACOCD/DACOCD 299/Soundfiles/wav/

til:
/DACOCD/299/

i Terminalen? Der er MANGE mapper med navnet wav.

  5
0
  431

109

4
08. maj 2023 @ 10:17
Novice

Prøv dette:

cp -R /DACOCD/DACOCD 299/Soundfiles/wav/ /DACOCD/299/

471

7
08. maj 2023 @ 11:18
Seniormedlem

Desværre, det virker ikke.

Til orientering: Jeg valgte for overskuelighedens skyld at forkorte navnet på den mappe, hvis indhold der skulle kopieres. Mappen hedder faktisk DACOCD 299 Rarities of Piano Music 1987-1988 - Live Recordings from the Husum/1/


4586

389
08. maj 2023 @ 12:53
FPU

Hvorfor åbner du ikke bare de to mapper og trækker den relevante røver over i den mappe, som den skal kopieres til, mens du holder Alt-tasten nede, altså Alt-trække filen fra den den oprindelige mappe til den nye mappe?

Så kopierer Finder filen i stedet for blot at flytte den, og Finder underlader også at sætte " kopi" ind i fil-navnet.


2696

335
PallMei (Skribent)
08. maj 2023 @ 13:14
Bit kongen
Towle skrev:

Desværre, det virker ikke.

Til orientering: Jeg valgte for overskuelighedens skyld at forkorte navnet på den mappe, hvis indhold der skulle kopieres. Mappen hedder faktisk DACOCD 299 Rarities of Piano Music 1987-1988 - Live Recordings from the Husum/1/

Jeg er enig med Tony. Der er ingen grund til at bruge terminal, men hvis du vil bruge terminal, vil jeg anbefale at du enten trækker mapperne over i terminalen der hvor navnene skal stå. Så sørger den for at mellemrum håndteres korrekt. Alternativ, så autocomplete med tabulator tasten når du skriver i terminalen.

Problemet med mellemrum terminalen, er at de bruges til at adskille parametre til kommandoen. Så for at mappenavnet kun skal tælle som en parametre skal du have anførseltegn "" eller '' omkring f.eks.

"DACOCD 299 Rarities of Piano Music 1987-1988 - Live Recordings from the Husum/1/"

eller angive escape-tegnet \ foran hvert mellemrum. (Hvis man faktisk vil skrive backslash skal man skrive \\)

DACOCD\ 299\ Rarities\ of\ Piano\ Music\ 1987-1988\ -\ Live\ Recordings\ from\ the\ Husum/1/

Vil kraftig anbefale anførselsmetoden som den nemmeste og mest læsevenlige.


1129

127
10. maj 2023 @ 22:31
Stormogul

Årsagen til at han efterspørger Terminal er vel fordi han har MANGE mapper der skal udføres “samme” operation på.

og sådan en opgave med mus og kliketi-klik kan tage mange dage, og til sidst har man lange løg og betændte skuldre og nakke muskler.
terminal script kunne udføre dette på få minutter hvis man ellers lave scriptet korrekt.

Jeg har lavet noget lignende til OP, så det er nok derfor det hele udspringer fra.

Jeg kan kigge igen på det, men det kræver at jeg kender eksisterende struktur og den ønskede struktur…