xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Pro early 2011
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


71

1
06. maj 2023 @ 19:13
Novice

Jeg har en Macbook pro early 2011, som jeg gerne vil sende videre. Sidste valid OS var Sierra, men den er opdateret til Catalina. Jeg har de oprindelige OS-DVD'er som jeg husker er Lion eller Mountain Lion. Når jeg forsøger at starte på skiverne sker der ikke noget, den står bare og snurrer rundt. Er der noget jeg kan gøre, andet end at smide skidtet i trash. Jeg husker noget fra 1000 år siden om at hvis den ikke den var opdateret til Sierra med noget firmware, var løbet kørt.... 

  3
1
  293

2709

341
PallMei (Skribent)
07. maj 2023 @ 08:21
Bit kongen

Mon ikke High Sierra var seneste officielle version. Bare glem de originale dvd'er. Hent hellere en nyere version enten via gendannelse over internet eller usb-nøgle.


71

1
07. maj 2023 @ 09:24
Novice

Korrekt, det er High Sierra. Men når jeg starter den op med Shift-Alt- Cmd-R står den blot og og snurrer med æble-baggrund. Er det mon fordi, der har været installeret en Catalina på den, at den ikke opfører sig normalt? Er der andre muligheder for at få installeret nyt OS på den?


455

18
07. maj 2023 @ 09:41
Seniormedlem

Du skriver ...vil sende videre..., det er vel lig et salg/at bortgive. Måske her Apple.