xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Hostmaster skifter navn ...
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


2581

84
03. maj 2023 @ 20:01
Bit kongen

Hostmaster skifter navn, det gamle var også slidt, har vist været i brug siden 99.

Mailen om det ligger formentligt i din spam/junk folder, det fortæller de på deres side, det er et generelt problem deres kunder oplever efter de skiftede navn og der arbejdes på sagen.

Nå men til pointen med det her: Hostmaster.dk skifter navn til punktum.dk

Forestil jer deres support bede en kunde sende dem en mail.

Kunden: Hvad er din mailadresse?

Sagesløs tålmodig supporter: den er emilsnabelApunktumpunktumdk

Hvilken klaphat, hvilken luset krejler, hvilket overbetalt konsulent fjols fik den ide?

...

...

Det hjalp ikke jeg er stadigt hidsig.

  9
1
  510

4593

394
03. maj 2023 @ 21:32
FPU

Fuldstændig enig. Giver i øvrigt mindelser om den tåkrummende reklame om de dér gutter, der vil starte en virksomhed op og leder efter et godt web-navn, hvorefter det kvindelige bud i kedeldragt forslår "24-7-365", og "Jaeh! Det er ikke taget, så den napper vi!" Ouff, den var så opstyltet.


1129

129
06. maj 2023 @ 10:37
Stormogul

jeg har haft domæner registreret siden 2002, og har aldrig haft behov for at kontakte dem hverken pr mail eller pr telefon.

det er måske et teoretisk problem der kan opstå, men i virkeligheden opstå det nok yderst sjældent, hvis ikke aldrig. hvis folk med det intelekt har med domæner at gøre, burde de have andre til at varetage det opgave. 

folk er vel godt klar over, hvem de har ringet til? eller taler vi om guldfisk?


2270

157
06. maj 2023 @ 11:29
ASCII jonglør

.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
06. maj 2023 @ 16:36
Bit kongen
Nihad skrev:

jeg har haft domæner registreret siden 2002, og har aldrig haft behov for at kontakte dem hverken pr mail eller pr telefon.

det er måske et teoretisk problem der kan opstå, men i virkeligheden opstå det nok yderst sjældent, hvis ikke aldrig. hvis folk med det intelekt har med domæner at gøre, burde de have andre til at varetage det opgave. 

folk er vel godt klar over, hvem de har ringet til? eller taler vi om guldfisk?

Nej lige her taler vi om en fyr der ikke kan se ud over sin egen verden. De har en kundeservice og det er der en grund til. 


1129

129
06. maj 2023 @ 19:59
Stormogul

enten har jeg ikke forstået dit oprindelig indlæg eller så kan jeg ikke se problemet i det. 

de mennesker der ringer til dem, må jo have noget med dem at gøre. ergo ved de hvem de ringer til. de er ikke just et firma man ringer fordi nogen har tildaglig omtalt dem om noget. hvis man ikke i de "online" virksomhed cirkler, så ved man ikke hvem dk-hostmaster var på trods at de har eksisteret i så mange år. og det samme vil gælde punktum.dk

man ringer til dem, fordi man har enten fået et mail fra dem med deres telefon nummer på. eller fordi de har et problem med nogle domæner de er ansvarlige for. uanset så er jeg sikker på de kender at deres adresse så er emailsnabelapunktumdotdk. kan ikke se det er forvirrende, men min verden er lille ... dit må være stort, og alligevel forvirrer det dig. 



4593

394
06. maj 2023 @ 22:27
FPU

Nah, det er mere fordi deres mail hedder noget á la "support@punktum.dk". Hvis man så oversætter "dot" til punktum for de ikke-engelsktalende, bliver mailadressen jo læst op som "support@punktum-punktum-d-k.

Og der vil jeg give Arning ret; det kan nemt skabe forvirring over supporttelefonen.


2581

84
07. maj 2023 @ 17:55
Bit kongen
Nihad skrev:

enten har jeg ikke forstået dit oprindelig indlæg eller så kan jeg ikke se problemet i det. 

de mennesker der ringer til dem, må jo have noget med dem at gøre. ergo ved de hvem de ringer til. de er ikke just et firma man ringer fordi nogen har tildaglig omtalt dem om noget. hvis man ikke i de "online" virksomhed cirkler, så ved man ikke hvem dk-hostmaster var på trods at de har eksisteret i så mange år. og det samme vil gælde punktum.dk

man ringer til dem, fordi man har enten fået et mail fra dem med deres telefon nummer på. eller fordi de har et problem med nogle domæner de er ansvarlige for. uanset så er jeg sikker på de kender at deres adresse så er emailsnabelapunktumdotdk. kan ikke se det er forvirrende, men min verden er lille ... dit må være stort, og alligevel forvirrer det dig. 


Der er m a n g e private kunder og det er dem der har de store problemer ikke erhvervs kunderne. Man har lige gjort hvad der er menneskeligt muligt for at forplumre en support situation for en i forvejen forvirret privat kunde og til hvad nytte? Punktum? Deres kerneforretning er domæner og punktum siger intet om deres produkt det er helt blottet for fornuft. 


1326

0
10. maj 2023 @ 12:45
Stormogul

Deres kerneforretning (eneste forretning) er at administrere .dk, så navnet siger alt om deres produkt.

I øvrigt kan man som udgangspunkt slet ikke kontakte deres kundeservice via mail.


2270

157
10. maj 2023 @ 12:56
ASCII jonglør

Der bliver givetvis mange muligheder for misforståelser - men prøv lige at se disse to argumenter:

  • Når man “snubler” over noget - det være sig en sten på vejen, det være sig at sige “punktum punktum dk” eller “dot dot com” (ja, den findes), så er det simpelthen et ganske enkelt og på sin vis gement markedsføringtrick - for man husker det uden tvivl, glemmer det aldrig. You Have Been Branded For Ever, Kid!
  • Ditto - her specielt hvis man begik en fejl første gang. 
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”