xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Touchbar springer reklamer over
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1663

46
02. maj 2023 @ 18:09
Stormogul

Har lige fundet ud af at man på Youtube kan springe reklamer over ved at bruge touchbaren til at spole frem til enden af en reklame selvom man ikke kan på skærmen, er stadig lidt bøvlet i forhold til at undvære reklamer helt ved at betale for Youtube Premium men en okay genvej syntes jeg, ved ik om jeg bare er langsom og andre har vist dette længe, men nu er tippet givet videre herfra.

så endnu en grund til jeg elsker min macbook pro med touchbar :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  20
5
  665

4593

394
02. maj 2023 @ 20:06
FPU

Opera med uBlock Origins nakker alle reklamer på YouTube, undtagen der hvor YouTuber'en sidder og promoverer et produkt. Uden TouchBar. :0)


1663

46
02. maj 2023 @ 20:33
Stormogul

okay bruger ikke andet end Safari. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

253

35
02. maj 2023 @ 21:38
Juniormedlem

App'en/Safari Plug-in'et "Vinegar - Tube Cleaner" fra Appstore fjerner Youtube reklamer i Safari.

/Carsten


356

12
puggaard (Skribent)
02. maj 2023 @ 21:43
Lærling

YouTube Premium klarer ærterne her i hytten 🤓

Klart på top 3 over de bedste abonnementer vi har. 


4593

394
02. maj 2023 @ 23:38
FPU
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

App'en/Safari Plug-in'et "Vinegar - Tube Cleaner" fra Appstore fjerner Youtube reklamer i Safari.

/Carsten

Tak for den. Du er en sveske!


1708

43
03. maj 2023 @ 07:09
Stormogul

Wipr klare det også.


2709

341
PallMei (Skribent)
03. maj 2023 @ 07:14
Bit kongen

Oprettelse af premium i et billigt land via vpn (kun nødvendig under oprettelsen) gør det så billig, at det er til at leve med. Eller rettere det er svært at leve uden nu og så virker det på Apple Tv/Smart Tv etc.


2581

84
03. maj 2023 @ 19:47
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

App'en/Safari Plug-in'et "Vinegar - Tube Cleaner" fra Appstore fjerner Youtube reklamer i Safari.

/Carsten

Tak for den. Du er en sveske!

Det prædikat har jeg også fået, nok første gnag jeg har fået sådan et, af en jer ikke kender, og sat pris på det.

Jesper er en sveske.

I den anledning vil jeg godt svinge mig op til at sige, at du Tonny, også er en sveske ;-)


4593

394
03. maj 2023 @ 21:25
FPU
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

App'en/Safari Plug-in'et "Vinegar - Tube Cleaner" fra Appstore fjerner Youtube reklamer i Safari.

/Carsten

Tak for den. Du er en sveske!

Det prædikat har jeg også fået, nok første gnag jeg har fået sådan et, af en jer ikke kender, og sat pris på det.

Jesper er en sveske.

I den anledning vil jeg godt svinge mig op til at sige, at du Tonny, også er en sveske ;-)

I min omgangskreds er det altid blevet brugt, når en eller anden har foreslået en enkel og/eller genial løsning på et problem. Måske er det noget geografisk, men jeg har altid brugt det lejlighedsvis som ros.


189

12
03. maj 2023 @ 21:56
Novice

Jeg kender også udtrykket, selvom jeg kommer fra Fr-havn. 


4593

394
04. maj 2023 @ 13:21
FPU
alha grafisk skrev:

Jeg kender også udtrykket, selvom jeg kommer fra Fr-havn. 

Pyha. Så er man da ikke helt så sær som først frygtet.

Tak for din moralske støtte! :o)


253

35
04. maj 2023 @ 16:03
Juniormedlem

Og jeg soler mig bare i rosen   


1275

36
07. maj 2023 @ 22:24
Stormogul

Jeg indsætter bare et punktum efter com i adressen og reloader siden. Vupti - fri for reklamer

Eks: 

original URL https://www.youtube.com/watch?v=vWgK_oNWCT4

Ny URL https://www.youtube.com./watch?v=vWgK_oNWCT4

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

4593

394
08. maj 2023 @ 08:54
FPU
Martin Ammentorp skrev:

Jeg indsætter bare et punktum efter com i adressen og reloader siden. Vupti - fri for reklamer

Eks: 

original URL https://www.youtube.com/watch?v=vWgK_oNWCT4

Ny URL https://www.youtube.com./watch?v=vWgK_oNWCT4

Genialt fundet reklameblokker-trick!

Edit: Nå, den video var så ligegyldig information. Jeg kunne det hele i forvejen. :0)

File-mål, my Gluteus maximus! Det gør man s'gu i hånden.

Først en rundfil til at slibe æggen skarp.

Så en fladfil til at slibe oversiden og den skrå kant af tanden.

Så trække den runde æg op med rundfilen.

Så eventuelt give rytterne et par strøg med fladfilen.

Eller kan jeg anbefale Stihl's eller Pferd's file-værktøj. Der er indbyggede afstands- og vinkelmål og det snupper også rytterne i samme omgang. Plejer at bruge det som touch-up, hvis kæden har haft det skidt, eller til nød-slibning i felten, hvis man skulle fange et stykke ståltråd eller et søm (eller stikke saven i jorden; det sker en sjælden gang imellem).

Stihl 2-i-1 Fileholder. Bemærk at der findes een fileholder for hver størrelse kæde.


1275

36
10. maj 2023 @ 08:28
Stormogul

"File-mål, my Gluteus maximus! Det gør man s'gu i hånden."

Jep. det har jeg gjort i 42 år, men saven gav op! Ellers en trofast Sachs-Dolmar.... bestilte en Husqvarna, og kiggede lidt rundt på Youtube - man er vel interesseret i hvad der mon kommer ind af døren (i dag 🥳), og brugte ovennævnte som eksempel - selv kigger jeg på savspånerne for at se, om rytterne trænger til en tur med fladfilen

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

4593

394
10. maj 2023 @ 09:03
FPU

Hvis du vil lære nogle flere tricks så besøg Buckin' Billy Ray Smith på YouTube. Hvad han ikke ved om save er ikke værd at vide. Og så spiller han også trommer og mundharmonika.

Han laver også nogle svedige økser. Jeg kunne godt tænke mig en double-bit kløveøkse, men det må lige vente.

 Jeg har selv et par Stiga'er, som er udmærkede som sådan, men jeg kan desværre ikke sætte et 1-meter sværd på den store, så jeg bl.a. slipper for at skulle gå og bukke mig ned, når der skal afgrenes stammer, så jeg har kigget lidt på Husqvarna.

Men der er ikke noget at save i lige nu, og eftersom man skal op i de større modeller, for at de kan trække så langt et sværd, er der ingen grund til at bruge 5-10.000,- Kr. på at købe noget til lager.


4593

394
10. maj 2023 @ 11:57
FPU

P.S. Jeg købte en Husqvarna plæneklipper sidste år som erstatning for min aldrende Alko Gudenaa. Hvor Alko'en er tung og blød i skjoldet, er Husky'en superlet og meget stiv med sit tykke plasticskjold.

Den er også hurtigere, så jeg sparer op til en halv time, når jeg tager den store omgang, hvor jeg slår det hele.

Husky'en er i en helt anden liga og var bestemt merprisen værd.

Derfor skal min næste sav helt sikkert også være en Husky.


1708

43
10. maj 2023 @ 17:16
Stormogul

Øhhhh .... er vi helt afsporet nu ???


4593

394
10. maj 2023 @ 18:03
FPU
Gorm Jørgensen skrev:

Øhhhh .... er vi helt afsporet nu ???

Ikke helt. Et sværd til en motorsav hedder "bar" på engelsk. Men ellers, ja. :o)


189

12
10. maj 2023 @ 20:26
Novice

Nej, vi er ikke ved at blive afsporet.
Vi skifter bare navn ril brændehuggeren. dk