xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Nu ligen en MBP enhver anden computer.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


881

6
28. april 2023 @ 19:09
Veteran

Så fik man lige forleden en sprintny 16" MacBook Pro. Havde en MBP mid-2015. Den nye er RIGTIG fed men nu ligner den alle andre computere. 

Tyk, firkantet, klodset og mega tung.

Har Apple sovet i timen, rent designmæssigt ... ?


  6
0
  407

1638

45
28. april 2023 @ 23:58
Stormogul

Skidt da med hvordan den ser ud, det er da styresystemet der tæller, i hverfald i min verden, i hverfald så længe det ikke bliver en plastik computer. det er lige som mobiler, de ligner alle hinanden efterhånden men så længe der ikke er windåse på, så er jeg glad.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1708

43
29. april 2023 @ 07:28
Stormogul

Kan kun give dig ret, nu er de alle blevet firkantede og med 4 elefant fødder, selv Mac Book Air som jo gerne skulle virke let og elegant. Trist.

Jeg beholder min Mac Book Air M1 som er en fryd for øjet.



881

6
29. april 2023 @ 07:29
Veteran
Pjock skrev:

Skidt da med hvordan den ser ud, det er da styresystemet der tæller, i hverfald i min verden, i hverfald så længe det ikke bliver en plastik computer. det er lige som mobiler, de ligner alle hinanden efterhånden men så længe der ikke er windåse på, så er jeg glad.

Enig, men når nu de også har kunnet det her med design, så ... ;-)

Den har næsten samme klodsede design som min allerførste Mac for mange mange år siden (mener den hed Powerbook G4).


2696

335
PallMei (Skribent)
29. april 2023 @ 07:42
Bit kongen
Dirla skrev:

Så fik man lige forleden en sprintny 16" MacBook Pro. Havde en MBP mid-2015. Den nye er RIGTIG fed men nu ligner den alle andre computere. 

Tyk, firkantet, klodset og mega tung.

Har Apple sovet i timen, rent designmæssigt ... ?


Det var det folk ville have. Men jeg er enig. Lidt ironisk, at når de endelig har indmad der er kølig nok til det tynde design, så laver de dem tykkere. Især 12" Macbook designet ville have været en no-brainer at genoplive.

Men du kunne have valgt en MBA, hvis var din prioritet. Men den er svær at forsvare prismæssig, når først du konfigurere den svarende til 14" MBP.


881

6
29. april 2023 @ 08:48
Veteran
PallMei skrev:
Dirla skrev:

Så fik man lige forleden en sprintny 16" MacBook Pro. Havde en MBP mid-2015. Den nye er RIGTIG fed men nu ligner den alle andre computere. 

Tyk, firkantet, klodset og mega tung.

Har Apple sovet i timen, rent designmæssigt ... ?


Det var det folk ville have. Men jeg er enig. Lidt ironisk, at når de endelig har indmad der er kølig nok til det tynde design, så laver de dem tykkere. Især 12" Macbook designet ville have været en no-brainer at genoplive.

Men du kunne have valgt en MBA, hvis var din prioritet. Men den er svær at forsvare prismæssig, når først du konfigurere den svarende til 14" MBP.

Min førsteprioritet var skærm og hastighed, som med alle de andre ...


2252

151
29. april 2023 @ 08:59
ASCII jonglør

Der er vist en generel design-trend, der handler om, at ting skal være kantede og ikke have runde attributter. Ses fx på Audis bil-design. Synes det er grimt, og det er måske blot et udtryk for at man skal differentiere sig i markedet. Hvilket hører op, når alt og alle er gået i den retning. Så skifter trenden igen.

Er selv glad for “runde ting”, dvs. design der har et vist organisk præg. Alle de ca. 1.500 skiftende skærmbilleder på min Mac afspejler dette, idet de alle som en er hentet i Naturen: landskaber, dyr, planter og kosmos. Det gør Maskinen mere udholdelig at se på.

Ville derfor også ønske, at runde eller et mere organisk design i højere grad prægede Apples produkter - i den grad det er fornuftigt og muligt, forstås. Måske kommer det - når trenden skifter. Men kvaliteten på Apples skærme og software kan man vist ikke udsætte noget på; det er top of the pops, specielt ift. at der ar tale om standard forbrugervarer. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”