xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
programmere en bluetooth-switch
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


243

1
17. april 2023 @ 10:28
Juniormedlem

Jeg har en bluetooth-pedal (Pageflip Dragonfly), som jeg har fint styr på at betjene med fx app'en "ForScore".

Men jeg har en anden app, hvor jeg har brug for at kunne imitere at når jeg trykker på pedalen så svarer det til at "tappe" nede i højre hjørne på iPad-skærmen. 

Jeg er ret sikker på at det kan gøres i Accessibility -> Switch Control, men jeg synes ikke jeg kan finde nogle gode guides og jeg har ikke kunne løse det ved at prøve mig frem.

Er der nogen, der kan komme med en hurtig "guide" :)


  5
1
  385

36

9
17. april 2023 @ 14:19
Let øvet

Hej...

Jeg aner ikke hvad du taler om...men jeg prøvede for sjov at give dit indlæg til ChatGBT og der kom faktisk et svar, om du

kan bruge det ved jeg ikke, men her kommer hvad ChatGBT kom med:


Ja, du har ret i at det kan gøres ved hjælp af Accessibility -> Switch Control på din iPad. Her er en guide til at opsætte dette:

  1. Gå til "Indstillinger" på din iPad.
  2. Klik på "Tilgængelighed".
  3. Klik på "Switch Control".
  4. Klik på "Switches".
  5. Klik på "+"-ikonet for at tilføje en ny kontakt.
  6. Vælg "Bluetooth" som forbindelsestype.
  7. Find din Pageflip Dragonfly-pedal på listen over Bluetooth-enheder, og tilslut den.
  8. Vælg "Screen" som type for din kontakt.
  9. Vælg "Custom" under "Screen" for at konfigurere din kontakt.
  10. Tryk på "Create New Gesture" for at oprette en ny gestus.
  11. Tryk på skærmen nede i det nederste højre hjørne.
  12. Navngiv din gestus (fx "Højre hjørne"), og tryk på "Save".
  13. Gå tilbage til hovedmenuen for Switch Control og tryk på "Recipes".
  14. Tilføj en ny opskrift og navngiv den (fx "Pageflip Dragonfly til højre hjørne").
  15. Tilføj din nye kontakt til opskriften ved at klikke på "+"-ikonet under "Actions".
  16. Vælg din kontakt fra listen over kontakter.
  17. Gem din opskrift.

Nu skulle du kunne trykke på din Pageflip Dragonfly-pedal, og det vil svare til at "tappe" nede i det nederste højre hjørne på din iPad-skærm. Du kan tilpasse denne konfiguration til at udføre forskellige handlinger på din iPad ved hjælp af Switch Control.




243

1
18. april 2023 @ 08:08
Juniormedlem

Hej Agulhas. Tak for input - og meget sjovt med en ChatGBT.

Den har jo fat i noget af det rigtige, men den er ikke i stand til at lave en præcis guide. Nogle af tingene fx omkring 5+6 er ret unøjagtige (man skal ikke trykke på et "+"-ikon, men bare trykke på "ny knap". Og man skal vælge "ekstern" og ikke "bluetooth". Den blander engelsk og dansk iOS sammen, og måske også forskellige versioner af iOS.

Det korte af det lange er, at jeg har brugt en del tid på at "prøve mig frem" i de dele af "indstillinger", som den også vil have mig ind at rode med. Selvom den er upræcis kunne den måske alligevel have været heldig og foreslået netop den lille ting, som jeg ikke aktiverede/trykkede på. Men desværre ikke.

Men... tak for forsøget alligevel :)



36

9
18. april 2023 @ 15:14
Let øvet

Hej...

Det var lidt for sjovt...ChatGBT er ikke lige præcis hele tiden, men man kan rette på den, den kommer så med et revideret svar på det sprog du ønsker...måske du skulle prøve, det er helt gratis...

Har set lidt på Tilgængelighed...det virker lidt langhåret og ikke videre "tilgængeligt"...

Held og lykke med projektet...

Mvh


2709

341
PallMei (Skribent)
18. april 2023 @ 16:42
Bit kongen
Agulhas skrev:

Hej...

Det var lidt for sjovt...ChatGBT er ikke lige præcis hele tiden, men man kan rette på den, den kommer så med et revideret svar på det sprog du ønsker...måske du skulle prøve, det er helt gratis...

Har set lidt på Tilgængelighed...det virker lidt langhåret og ikke videre "tilgængeligt"...

Held og lykke med projektet...

Mvh

I starten havde de også begrænset den til 2021 uden adgang til internet og det tror jeg stadig den er. Jeg prøver Bing chat senere, den har vist ikke de begrænsninger.

edit: Her er balanceret svar fra Bing chat, bemærk at det er links:

Du kan bruge Switch Control til at styre din iPad med en Bluetooth-pedal1. For at aktivere Switch Control skal du gå til “Indstillinger” > “Tilgængelighed” > “Switch Control” > “Switches” og trykke på “Add New Switch” for at tilføje en ny switch2. Derefter kan du følge instruktionerne på skærmen for at vælge, hvordan du vil have din switch til at fungere1. Når du har tilføjet din switch, skal du huske at tænde Switch Control for at kunne bruge din nye switch1.

Kommer med kreativ bing svar i næste post.


2709

341
PallMei (Skribent)
18. april 2023 @ 17:25
Bit kongen
pianomartin skrev:

Hej Agulhas. Tak for input - og meget sjovt med en ChatGBT.

Den har jo fat i noget af det rigtige, men den er ikke i stand til at lave en præcis guide. Nogle af tingene fx omkring 5+6 er ret unøjagtige (man skal ikke trykke på et "+"-ikon, men bare trykke på "ny knap". Og man skal vælge "ekstern" og ikke "bluetooth". Den blander engelsk og dansk iOS sammen, og måske også forskellige versioner af iOS.

Det korte af det lange er, at jeg har brugt en del tid på at "prøve mig frem" i de dele af "indstillinger", som den også vil have mig ind at rode med. Selvom den er upræcis kunne den måske alligevel have været heldig og foreslået netop den lille ting, som jeg ikke aktiverede/trykkede på. Men desværre ikke.

Men... tak for forsøget alligevel :)

Her er Bing creative chat svar:

Hej, dette er Bing. Jeg kan forsøge at hjælpe dig med at bruge din bluetooth-pedal med switch control på din iPad. Her er nogle trin, du kan følge¹:

- Hvis pedalen forbinder med Bluetooth, skal du parre den med iPad—tænd for pedalen, gå til Indstillinger > Bluetooth, tænd for Bluetooth, tryk på navnet på pedalen og følg derefter instruktionerne på skærmen.
- Gå til Indstillinger > Tilgængelighed > Switch Control > Kontakter.
- Tryk på Tilføj ny kontakt og vælg en kilde.
- Vælg Ekstern som kilden og tryk på Pedalens navn.
- Vælg en handling for pedalen. Du kan vælge Tryk i nederste højre hjørne som en handling, der svarer til at tappe på skærmen.
- Tryk på Udført.

Nu kan du bruge din bluetooth-pedal til at interagere med appen ved at trykke på den. Hvis du vil tilpasse andre indstillinger for switch control, kan du se denne artikel². Jeg håber, det hjælper dig. 😊

Kilde: Samtale med Bing, 18.4.2023
(1) Set up Switch Control on iPad - Manuals+.
https://manuals.plus/apple/set-up-switch-control-on-ipad.
(2) Intro to Switch Control on iPad - Apple Support.
https://support.apple.com/guide/ipad/intro-to-switch-control-ipad90b36e17/ipados.
(3) Set up and use Bluetooth accessories on iPad - Apple Support.
https://support.apple.com/guide/ipad/bluetooth-accessories-ipad997da4cf/ipados.

Bortset fra sprog forbistringen, så burde det være muligt at få til at fungere. Du kan evt. formulere dit spørgsmål på engelsk og/eller skifte ipad sprog til engelsk.

Hvis du kan beskrive præcist hvor du strander, kan jeg efterprøve.