xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Tesla wireless charger minder meget om Apples wireless flop
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


234

13
07. april 2023 @ 14:40
Juniormedlem

Var der ikke noget med at Apple havde problemer med at få deres store multi magsafe charger til iPhones og AirPods til at fungere? 

Det kan godt lade sig gøre, fordi Tesla har faktisk lavet en lige nu. 

Det skal ikke ses som reklame, men et håb for at Apple stadig arbejde på deres egen wireless multi charger.

Tesla Wireless Charger

  7
2
  565

4593

394
07. april 2023 @ 17:59
FPU

Interessant. Jeg gad dog godt lide at vide, hvor stort spild der er på trådløs opladning i forhold til ledning.

Og jeg gad også godt lide at vide, hvor varm telefonen bliver p.gr.a. induktionen.


2185

44
07. april 2023 @ 19:59
ASCII jonglør

Med Android får men 15W - men kun 7,5W med Apple, da man kun dér kan få 15W hvis Apple tillader det vis deres MagSafe


234

13
19. april 2023 @ 12:48
Juniormedlem

Ja ok 7.5 watt er ikke meget. Men så slider det til gengæld heller ikke så meget på batteriet, og det kan klares men man alligevel ligger og sover. Men jeg håber nu alligevel at Apples AirCharge eller hvad kalder den for snart kommer.


2268

156
20. april 2023 @ 08:30
ASCII jonglør

Synes der er for megen elektro-smog allerede. Kommer alene af den grund aldrig til at bruge induktion som oplademetode. Jeg er heller ikke så doven, at jeg ikke gider sætte et ladestik i en mobiltelefon. “Åh, jeg ORKER altzå bare ikke at zætte et ztik i min iPhone!”, udtaler Jette de Villeneuve-Jørgensen temmelig højt til pressen. Come on.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
20. april 2023 @ 10:26
FPU
Factory skrev:

Synes der er for megen elektro-smog allerede. Kommer alene af den grund aldrig til at bruge induktion som oplademetode. Jeg er heller ikke så doven, at jeg ikke gider sætte et ladestik i en mobiltelefon. “Åh, jeg ORKER altzå bare ikke at zætte et ztik i min iPhone!”, udtaler Jette de Villeneuve-Jørgensen temmelig højt til pressen. Come on.

Jeg forstår godt din bekymring for e-smog, men lad os lige sætte tingene lidt i perspektiv:

Hvis du har et el-komfur, som kan induktion, får du mange gange mere e-røg i køkkenet, end du gør ved skrivebordet ved at induktions-lade din iPhone:

Lad os sige, at du benytter alle fire kogeplader samtidig; en til hakkebøfferne, en til de bløde løg, en til spejlæggene, og en til kartoflerne (sovsen laves jo til sidst af kartoffel-vandet og namset fra bøf-panden). Eftersom du jo også kan tænde for ovnen uden at slå 16 Ampere sikringerne, bruger kogepladerne jo ikke al kapaciteten, men lad os sige 400 Volt x 10 Ampere, mens du varmer tingene op, og så skruet ned til 400 volt gange 4 Ampere, mens maden laves færdig. Så lægger du ud med at stå op og ned ad 4000 Watt induktion i måske 5 minutter, som så nedsættes til 1600 Watt i måske 25 minutter. Så har du på den halve time stået op og ned ad 

(4000 J/s x 300 s + 1600 J/s x 1,500 s) = 3.6 MJ (MegaJoule).

Hvis du så sidder ved siden af din iPhone og bruger en halv time på at spise dine hakkedrenge med tilbehør og tyk, brun sovs, mens den lader 10 W trådløst, sidder du op og ned ad

10 J/s x 1800 s = 0.018 MJ.

Det er 200 gange mindre!

Og så er der den oplagte fordel ved trådløs opladning, nemlig at stikket på telefonen ikke bliver slidt. Det er måske ikke et problem til og med iPhone 14, men iPhone 15 forventes at komme med USB C, og jævnfør tidligere debatter herinde, er USB C hun-stik (i hvert fald på Non-Apple produkter) tilsyneladende noget mindre slidstærke end Lightning hun-stik.


2268

156
20. april 2023 @ 10:45
ASCII jonglør

Det er fremragende, det der - ingen tvivl om det. Beregninger af højeste kvalitet. Men jeg er knaldhamrende ligeglad: så lidt elektro-smog som muligt er mit motto. Om det så er mega-, kilo- eller hektoliter-Joule rager mig en bavarier. Som min moster engang sagde (hun er fra Himmerland): "Ja, fint ska'et være, men skidt er'd!"

Hvor jeg dog ser frem til DSS, Den Store Solvindsstorm, så vi kan få udryddet den herskende forfærdelige elektrisk bårne kultur, som vi nys har opbygget. Kom nu, Kosmos - Ryd Lortet, så vi igen kan få mængder af duftende hestepærer i gaderne.

Too much for you? Well, sådan har man det, når ens franske Grand Soufflé netop er faldet helt sammen på 2. plade fra neden, blot fordi man kom til at linde lidt på ovnlågen....skulle blot liiiige kigge....farven, forstås. Den skal have den helt rigtige farve, så er den perfekt.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
20. april 2023 @ 15:01
FPU

@Factory:

Den næste Carrington-event er måske tættere på, end vi tror, for Solen har godt nok spyttet nogle store CME'er ud for nylig, indtil videre dog ikke helt i Jordens retning. Men det var nært ved; Aurora borealis over Hawaii er trods alt ikke en hverdagsbegivenhed.

Men surt med den Grand Soufflé, når der nu er lagt så meget arbejde i den. Men det er med souffléer som med honningbier; man skal ikke hele tiden gå og lette på låget for at kigge til dem; så bliver resultatet derefter.

Husker i øvrigt en genial stribe fra Vakse Viggo, hvor Viggo og Julius laver en Grand Soufflé til Bertram for at muntre ham op midt i hans depression. Det går også godt, lige indtil de sætter den på bordet; så klapper den sammen, og så bliver Bertram, som ellers var blevet sprudlende glad, da han så den i al dens vælde, blot endu mere depri.

Men prøv eventuelt at piske æggehviderne sammen i en kobber-gryde næste gang. Jeg læste for mange år siden en artikel om, at frigjorte kobber-ioner fra piskningen muligvis var med til at gøre ægge-skummet mere stift.

Æggenes protein-indhold spiller også en rolle; jo mere protein hønsene bliver fodret med, jo mere skummer hviderne op under piskningen.

Bon appetit!