xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Globe tasten
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2581

84
29. marts 2023 @ 17:11
Bit kongen

Sidder ved en MacBook Pro M1 2020

Nede i venstre hjørne på tastaturet har jeg den her Globe taste som er sat op til at starte diktering ved dobbelt tryk.

Dette ville jeg rasende gerne have lavet om til at sende taste kombinationen Shift + Command + C

Kan man det? 

  4
0
  244

2709

341
PallMei (Skribent)
29. marts 2023 @ 17:26
Bit kongen
Jesper Arning skrev:

Sidder ved en MacBook Pro M1 2020

Nede i venstre hjørne på tastaturet har jeg den her Globe taste som er sat op til at starte diktering ved dobbelt tryk.

Dette ville jeg rasende gerne have lavet om til at sende taste kombinationen Shift + Command + C

Kan man det? 

Det tror jeg ikke, men jeg er nysgerrig efter hvad shift+cmd+c brugers til og om ikke du kan tildele en simplere genvej til det, hvis det er "problemet". Personligt foretrækker jeg, at den kun fungere som fn-tast.


1905

185
PowerPalle (Administrator)
29. marts 2023 @ 17:40
Stormogul

Det lader til at du kun kan bruges Glode-tasten til nogle forud definerede handlinger.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2581

84
29. marts 2023 @ 17:55
Bit kongen
PallMei skrev:

Det tror jeg ikke, men jeg er nysgerrig efter hvad shift+cmd+c brugers til og om ikke du kan tildele en simplere genvej til det, hvis det er "problemet". Personligt foretrækker jeg, at den kun fungere som fn-tast.

Jeg brugeert den til at åbne et program vindue PastePal, en clipboard manager. Jeg kan sagtens ændre genvejen men globetasten ville have været perfekt.



216

0
29. marts 2023 @ 23:30
Juniormedlem

Det kan lade sig gøre.

Jeg kan i hvert fald få det til at fungerer ved at bruge Keyboard Maestro (generelt automatiserings værktøj), og lave en Macro som det hedder i Keyboard Maestro "sprog", hvor jeg siger at Macro'en skal trigger på "This device key:" og jeg så trykker på Globe tasten på min MacBook Pro M1 Max, hvor Macro'en så skriver at den bliver aktiveret af "Apple internal Keyboard / Trackpad #3" (hvor #3 åbenbart er Globe tastens "nummer" i Keyboard Maestro sammenhæng).

Jeg har også et ekstern Apple Magic Keyboard with Numeric Keypad tilsluttet til denne maskine, og Keyboard Maestro kan kende forskel på "Apple internal Keyboard / Trackpad #3" (som er Globe tasten / fn tasten på det interne keyboard) og så "Apple Magic Keyboard with Numeric Keypad #3" (som er fn tasten på det eksterne keyboard).

Hvad denne Macro så gør, er helt op til dig, men i dit tilfælde vil du jo gerne have den til at aktivere "PastePal" programmet, hvilket er en helt almindelig handling i Keyboard Maestro sammenhæng.