xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Tost Roxio / spanned disks
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


1

0
25. marts 2023 @ 14:50
Nyt medlem

Jeg har tilbage i 2010 anvendt Roxio Toast til at lave en backup over 2 diske.

Disk 1 indeholder; 

  • folderen der blev lavet backup af med endelsen .spanned
  • Roxio restore app der ikke er supporteret på den nyeste Mac version

Disk 2 indeholder;

  • folderen der blev lavet backup af med endelsen .spanned

Jeg har forsøgt at anvende den nyeste version af softwaren Toast Titanium 20) på min Mac til at få adgang til filen men uden held - ved kontakt med Roxio support er beskeden at codec ikke er supporteret...

Nogen gode råd til, hvordan jeg evt kan rede hvad der er på disse diske?

  3
0
  342

4593

394
25. marts 2023 @ 18:02
FPU

Hej mono1980.

Du skal nok omtrent tilbage på en Mac og en Toast, som lavede de diske.

Der var ganske vist allerede Intel-Mac'er i 2010, men flertallet havde vel stadigvæk PowerMac eller PowerBook.

Du kan først lige prøve, om du kan finde en version af Toast, som kan åbne det .sparsed-format på din egen Mac på Macintosh Garden, og ellers kan jeg muligvis hjælpe dig. Jeg bor på Vestfyn og har både Motorola-, G4-, G5- og Intel-Mac'er i stalden.

Og så ellers velkommen til Macnyt, selvom det er under irriterende omstændigheder. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.


8586

198
25. marts 2023 @ 20:10
Poseidon

Har du set denne? https://kb.corel.com/en/126974


2

0
31. marts 2023 @ 11:50
Suspenderet

Det ser ud til, at du har problemer med at få adgang til en sikkerhedskopi, der er oprettet med Roxio Toast, som du oprettede i 2010 på to diske. Som jeg forstår det, kan du ikke gendanne disse filer på din Mac ved hjælp af Toast Titanium 20, og du får en meddelelse om ikke understøttet codec, når du kontakter Roxio Support.

En mulig årsag til problemet er, at Roxio Toast muligvis ikke understøtter det .spanned-filformat, som du har brugt til at oprette sikkerhedskopien. I dette tilfælde skal du muligvis bruge programmer fra tredjepart for at få adgang til filer med denne udvidelse.

Jeg anbefaler, at du prøver at åbne disse filer på din Mac med alternative programmer såsom Unarchiver eller Keka, der understøtter filformatet .spanned. Disse programmer kan hjælpe dig med at udpakke filerne og gøre dem tilgængelige til visning og genoprettelse.

Hvis dette ikke hjælper, kan du prøve at kontakte Roxio Support for at få flere oplysninger og råd om, hvordan du kan gendanne dine filer. Du kan også have brug for yderligere datagendannelsesværktøjer, der kan hjælpe dig med at gendanne filer fra din sikkerhedskopi.