xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Problemer med SuperDuper
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


4

0
22. marts 2023 @ 15:02
Nyt medlem

Jeg har en iMac 24". Jeg har lige hentet "gemme-programmet" SuperDuper, men kan ikke få det til at fungere med at kopiere til min TOSHIBA EXTERNE HDD.. Når jeg åbner min Mac, åbnes 6-7 forskellige programmer, og SuperDuper melder: - se nedenfor. Hvad skal jeg gøre, for at få det til at virke?




  9
0
  535

285

6
22. marts 2023 @ 17:34
Juniormedlem

Det ser ud som om du prøver at tage backup til et diskbillede stedet for din eksterne disk.


4

0
23. marts 2023 @ 10:21
Nyt medlem

Tak for svar. Det hjælper mig desværre ikke med at få ordnet / klaret problemet. Har du et forslag til, hvordan jeg får det til at virke? Får fundet min externe hdd og lagt ind som modtager.


2709

341
PallMei (Skribent)
23. marts 2023 @ 11:50
Bit kongen
Rosamissen124048 skrev:

Tak for svar. Det hjælper mig desværre ikke med at få ordnet / klaret problemet. Har du et forslag til, hvordan jeg får det til at virke? Får fundet min externe hdd og lagt ind som modtager.

Jeg har aldrig brugt super duper, nej Det svært at afgøre hvor Toshiba.ext befinder sig og om det er dit eksterne drev eller et disk billede på det drev du ønsker backup af, ud fra dine skærmbilleder. Man kan du ikke vise dialogen hvor du vælger destination. 


2709

341
PallMei (Skribent)
23. marts 2023 @ 11:50
Bit kongen
Rosamissen124048 skrev:

Tak for svar. Det hjælper mig desværre ikke med at få ordnet / klaret problemet. Har du et forslag til, hvordan jeg får det til at virke? Får fundet min externe hdd og lagt ind som modtager.

Jeg har aldrig brugt super duper, nej Det svært at afgøre hvor Toshiba.ext befinder sig og om det er dit eksterne drev eller et disk billede på det drev du ønsker backup af, ud fra dine skærmbilleder. Man kan du ikke vise dialogen hvor du vælger destination. 


2273

157
23. marts 2023 @ 14:46
ASCII jonglør

Kunne problemet være, at du har givet din eksterne HD endelsen .ext, og at SuperDuper her misfortolker .ext-endelsen?

Bruger selv SuperDuper 3.7.5. (ver131) og den virker perfekt hver gang, men ingen af de diske jeg bruger SuperDuper til har jeg givet nogen .endelse. De hedder blot ligefremme navne som fx Dynamo eller Mettes Makrelmad. Ej heller dukker der her nogen .ext-endelse op i dialogen med SuperDuper.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
27. marts 2023 @ 02:23
Stormogul

ud fra billedet ser det ud som om du forsøger at lave et disk billede af en harddisk.

om det er korrekt eller ej, skal jeg kunne ikke sige, men det er sådan det ser ud som.

det disk billede ligger nok på den samme disk som du tager backup af. dette vil forårsage et "uendelig" løkke da den vil kopiere sig selv ihjel. 

og det er det den advarer dig imod. så du skal vælge et andet sted hvor du vil kopiere disk billedet hen, eller vælge et andet disk som du skal kopiere.



4

0
01. april 2023 @ 10:38
Nyt medlem

Det har ikke været muligt at ændre modtagerdisken.

Jeg kontaktede SuperDupers supportteam pr. mail 2 gange med en uges mellemrum - fik aldrig svar.

Har opgivet at kæmpe med programmet og har slettet det.

Tak for alle forslag og kommentarer.


455

18
01. april 2023 @ 13:36
Seniormedlem
Rosamissen124048 skrev:

Jeg har en iMac 24". Jeg har lige hentet "gemme-programmet" SuperDuper, men kan ikke få det til at fungere med at kopiere til min TOSHIBA EXTERNE HDD.. Når jeg åbner min Mac, åbnes 6-7 forskellige programmer, og SuperDuper melder: - se nedenfor. Hvad skal jeg gøre, for at få det til at virke?




Var det ikke en ide, at formatere modtagerdisken til Mac OS - udvidet (eller APFS afhængig af hvilket OS du kører). Så er den også helt "ren", klar som evt. startdisk.


1129

129
01. april 2023 @ 13:38
Stormogul

jeg er nu ret sikker på det ikke er et software problem, men bruger problem.

jeg har brugt superduper! i mindst 15 år, uden at have problemer med det. superduper! software er ret robust lavet. så det er sikkert noget du har misforstået eller du forsøge at lave noget der ikke giver mening for programmet. og det er hvad det fortæller dig.