xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Backspace key Macbook Air 2020 M1
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
21. marts 2023 @ 20:47

Hej

Nogen der ved hvor, man kan købe en backspace tast, som passer til en Macbook Air 2020 M1?

Min delete/backspace tast begyndte at føles "mushy" og sad af og til fast for nogle måneder siden. På et tidspunkt faldt den så af, og nu bliver den ved med at falde ud hver gang jeg prøver at sætte den fast igen. Det ligner at det er selve tasten som er gået i stykker, og at det ikke er noget på selve keyboardet. Jeg prøvede at købe en tast over nettet, men den passede ikke..

Nogen der har erfaringer med det, og ved hvor man kan købe en tast, som er kompatibel med min model? 

  1
0
  224

4593

394
21. marts 2023 @ 21:27
FPU

Det tror jeg altså ikke, at du kan. Tastaturet har været en del af hele topcasen i pænt over ti år nu (fra og med den første aluminium Unibody). Sidenhen er det hele også blevet limet sammen, og jeg tror ikke, at man kan skifte en enkelt tast "ovenfra", så at sige.

Jeg kan huske noget om, at man ville skulle fjerne omkring 90 skruer på de første Unibody for at komme ind til tasterne, og så er det billigere at betale for en ny topcase end det er at betale for X antal værkstedstimer for at skrue en hulens masse skruer ud og i igen.

Nu kan det godt være, at der alligevel findes en løsning, som jeg ikke har hørt om, så giv det lidt tid; så kan det være, at nogle af tekniker-hajerne herinde har en god idé.

Hvis der til gengæld ikke er gevinst, kan jeg henvise til to gode værksteder, som jeg selv har benyttet, nemlig MacMo i Kastrup, og FruitLab i Kolding, hvis du befinder dig på den rigtige side af Storebælt. :0)

Og så ellers velkommen til, selvom det er under irriterende omstændigheder. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Held og lykke og feedback.