xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Slukker skærmen under live-udsendelser fra DRTV med Safari?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


291

45
20. marts 2023 @ 10:40
Juniormedlem

En bekendt og jeg oplever et problem med DRTV og Safari, der får skærmen til at gå i dvale under afspilning af en live-udsendelse. Det sker ikke under afspilning af arkivindhold og har før virket uden problemer for live.

Jeg er i dialog med DR, men deres udviklere kan desværre ikke genskabe problemet. Jeg tænker om nogen her på Macnyt kunne prøve, om det også sker for dem, eller det kun er særligt udvalgte   

Hvis du har nyeste Safari (16.3) på enten Ventura eller Monterey, prøv venligst følgende:

  1. (Valgfrit) Sæt tiden for skærmsluk til 1 minut (Apple-menuen → Systemindstillinger… — Ventura: Låst skærm → Sluk skærmen ved passivitet — Monterey: Energibesparelse → Skærmen slukker efter)
  2. Åbn dr.dk/drtv/ i Safari
  3. Klik på “LIVE” (og evt. play-symbolet) for at afspille
  4. Undgå at røre mus/tastatur i tiden for skærmsluk (slut også andre programmer, der kan holde computeren vågen)

Forbliver din Mac vågen, eller slukker skærmen også for dig?

  3
1
  298

2696

335
PallMei (Skribent)
20. marts 2023 @ 12:33
Bit kongen
Skærmen slukker også her M1 MBA. Virker fint i firefox og youtube virker i safari.

291

45
20. marts 2023 @ 17:36
Juniormedlem

Tak, så er det ikke kun her.

Problemet er opstået inden for den sidste måneds tid, før da var det aldrig et problem. 

Jeg har også bemærket at det blå højttalersymbol i adresselinjen mangler ved live-udsendelser, så jeg tror det er relateret til problemet.


2696

335
PallMei (Skribent)
20. marts 2023 @ 18:09
Bit kongen
Michael Rasmussen skrev:

Tak, så er det ikke kun her.

Problemet er opstået inden for den sidste måneds tid, før da var det aldrig et problem. 

Jeg har også bemærket at det blå højttalersymbol i adresselinjen mangler ved live-udsendelser, så jeg tror det er relateret til problemet.

Det blå højtaler ikon kommer og går afhængig af om jeg slår lyden fra nede på videon. Men det gør ikke nogen forskel om det er med eller uden. Det er i øvrigt Ventura.