xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
range extender til Link sys mesh net
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


111

0
11. marts 2023 @ 15:47
Novice

Hej

Jeg har et velfungerende netværk i huset med nogle Velop enheder, men jeg har et meget svagt signal til vores arbejdsrum i haven, der ligger en 40-50 meter fra huset. Har noget et forslag til en løsning. Har prøvet med en TP link på et tidligere netværk, men det kunne jeg ikke få til at fungere..

mvh

Carl-Otto

  6
0
  287

8586

198
12. marts 2023 @ 06:46
Poseidon

Kan du ikke bare udvide med endnu en Velop enhed?


2709

341
PallMei (Skribent)
12. marts 2023 @ 07:56
Bit kongen
David Munch skrev:

Kan du ikke bare udvide med endnu en Velop enhed?

Var også min tanke, men den skal nok placeres et sted i mellem hus og arbejdsrum for at virke på en vejrbestandig placering. Men jeg ville da prøve om ikke en velop-enhed i arbejdsrummet havde bedre modtagelse eller kunne placeres på en måde med bedre modtagelse f.eks. med frit udsyn til en velop enhed i huset.


253

35
12. marts 2023 @ 11:31
Juniormedlem

Jeg ville nok bruge et meshpoint forbundet med et udendørs LAN kabel, se How to add a wired child node to the mesh system using the Linksys app.

Udendørs LAN kabler kan du f.eks finde her.

Jeg har selv et AmpliFi mesh netværk hvor meshpointet er kablet på (dog indendøre og pga. bolig i armeret betonbyggeri).


vh.
Carsten


111

0
12. marts 2023 @ 13:25
Novice

Har prøvet at sætte en enhed derned men den kan ikke fange signalet. Den ene enhed på 1 sal er nærmest i sigtelinie med arbejdsrummet, så jeg tænkte der skulle lidt mere power på. Ethernet over kabel er testet, men kabling af el i huset passer ikke helt. Nedgravning af kabel - tja 50 meter i jorden og ethernetstikkene i huset er mest på første sal ;-)

mvh

co


2709

341
PallMei (Skribent)
12. marts 2023 @ 15:18
Bit kongen
COO skrev:

Har prøvet at sætte en enhed derned men den kan ikke fange signalet. Den ene enhed på 1 sal er nærmest i sigtelinie med arbejdsrummet, så jeg tænkte der skulle lidt mere power på. Ethernet over kabel er testet, men kabling af el i huset passer ikke helt. Nedgravning af kabel - tja 50 meter i jorden og ethernetstikkene i huset er mest på første sal ;-)

mvh

co

Med en 3D-printer og lidt snilde har Nørdoteket løsningen :D

https://www.youtube.com/watch?v=rANWSd3fqNk&list=PLlYsudJC8MfAVj1_pQXlBpEEsMLY1y9pz&index=8 

Der findes også løsninger der kan sende data over el-installationerne. Nørdoteket har også test af dem, med blandede resultater. 

Sidste løsning er at opgive lan og anvende mobilbredbånd.


253

35
12. marts 2023 @ 15:47
Juniormedlem
COO skrev:

Har prøvet at sætte en enhed derned men den kan ikke fange signalet. Den ene enhed på 1 sal er nærmest i sigtelinie med arbejdsrummet, så jeg tænkte der skulle lidt mere power på. Ethernet over kabel er testet, men kabling af el i huset passer ikke helt. Nedgravning af kabel - tja 50 meter i jorden og ethernetstikkene i huset er mest på første sal ;-)

mvh

co

Hvis du ikke vil bruge kabel, så er du nok ude i noget som dette: Point-to-point Wi-Fi bridging between buildings—the cheap and easy way

vh
Carsten