xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor finder man indstillinger for Firefox?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


477

7
28. februar 2023 @ 10:41
Seniormedlem

Jeg har begået en dumhed. Jeg slettede "Cookies og webstedsdata", da jeg ville tømme cachen.

Jeg har timebackup på Timemachine, men hvor er det nu lige man finder det sted hvor Firefox gemmer disse oplysninger og hvad gør jeg?

  1
0
  281

4593

394
28. februar 2023 @ 11:21
FPU

Klik på Skrivebordet -> Vælg "Bibliotek" fra Gå-menuen [du skal holde Alt-tasten nede for at kunne vælge "Bibliotek"] -> Application support [Måske hedder den "Program-understøttelse" på dansk] -> Firefox -> Profiles [Profiler?] -> En mappe, som hedder noget med nogle tal og bogstaver og punktum "default-release" [Ved ikke, hvad det kan blive til på dansk].

I den mappe ligger der to cookie-filer, "cookies.sqlite" og "cookies.sqlite-wal". Det er i hvert fald, hvad Google påstår. De to filer er Firefox' cookies. Dem skal du så hive i Papirkurven og så plukke de samme to filer fra din TimeMachine og kopiere over.

Jeg har dog ingen idé om, hvordan man klikker sig ind i den usynlige Biblioteks-mappe på en TM-backup. Måske den mappe er synlig på en TM-backup, så man kan klikke sig direkte ind i den. Ellers bliver du vel nødt til at boote på TM-backup'en og klikke dig ind til de to cookies-filer via Gå-menuen som beskrevet ovenfor.

Det er i øvrigt muligt, at du ikke behøver at kopiere "cookies.sqlite-wal" med over, men i hvert fald ville jeg lige lægge den i en separat mappe på Skrivebordet, når jeg nu alligevel var nede i maskinrummet.

Du kan i øvrigt også vælge at kopiere hele "Firefox"-mappen fra Application support over fra dinTM-backup, i hvert fald så længe du har flyttet den tilsvarende mappe på harddisken et andet sted hen, så du kan lægge den tilbage igen, hvis der går skrammel i det.

Husk, at Firefox først kan se de gamle cookies igen, efter at den har været afsluttet og startet igen. Ved sådanne operationer anbefaler jeg i øvrigt altid en genstart af Mac'en for at rense RAM'en for eventuelle konflikter med de ny-indlæste data fra disken.