xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
​​Rygte: 15.5" MacBook Air først i april
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2273

157
13. februar 2023 @ 17:26
ASCII jonglør

Citat fra 15-inch MacBook Air set for an ‘early April’ release, new report says:

"Apple’s highly-anticipated big-screen MacBook Air is nearing a launch, according to a new report. DSCC analyst Ross Young reports today that the 15.5-inch MacBook Air has started panel production this month, suggesting an “early April launch.” All I have to say is this: take my money."

Just take my money too...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  13
0
  731

4593

394
13. februar 2023 @ 19:19
FPU

Tjah, en stor Air med M2 eller M2 Pro CPU skal jo nok gå som varmt brød, men det er så et åbent spørgsmål, om ikke Apple blot stjæler 16'' M1 MBP kunder fra sig selv, fordi de to maskiner kommer til at ligge så tæt på hinanden, hvad kræfter og skærmstørrelse angår.

Nu er jeg ikke selv til store skærme på laptops, så den er ikke relevant for mig. Men jeg må samtidig sige, at de to Apple Silicon MBA'er, der er kommet på gaden indtil videre, ikke har imponeret mig på lydsiden i forhold til MBP'erne, så det er nok på sin plads med en lille lyttetest, inden man slår til.

Og jeg synes, at Apple er ved at gentage fejlen fra John Scullys tid ved at lancere så mange forskellige modeller:

Da Steve Jobs blev købt tilbage, startede han med at tegne et + på et whiteboard, og i de fire felter placerede han henholdsvis en consumer desktop (iMac), en pro desktop (PowerMac), en consumer laptop (iBook) og en pro laptop (PowerBook) og meddelte bestyrelsen, at det var det.

OK, det er lidt anderledes nu, så lad os sige en MBA i to skærmstørrelser, en MBP i to skærmstørrelser, en iMac i to skærmstørrelser, og en enkelt Mini. Eller bedre: Skrot iMac og lav et par passende skærme til Mini i stedet for, og som også kan sættes til de bærbare.

Med de kræfter, som den nyeste Mini leverer, ser jeg faktisk ikke noget behov for en pro desktop, og ellers kan Apple bare bruge lidt skejser på at gøre det muligt at seriekoble Mini'erne, både hvad CPU og GPU angår, så man kan skalere antallet af Mini'er op til den kapacitet, som man umiddelbart har brug for og så blot udvide, hvis man får brug for mere kapow. Der skal næppe mere end en specifik chip, et stik, et optisk kabel og lidt kode til, for at få det til at fungere, og helst som hot-plug som ved udskiftning af diskene i de go'e gamle XServe.


2273

157
14. februar 2023 @ 10:46
ASCII jonglør

Ingen tvivl om, at en 15.5” MacBog Luft-lignende model, hvis pris vil ligge under MacBog Pro, har en ret stor og beundringsværdig tålmodig fan-skare. De (vi) har slet ikke brug for en dyr Pro-maskine, og med M2 vil kvalitetsniveauet i en ny MacBog Basis være så højt, at en sådan Basis-model i MacBog-segmentet kan sælge rigtig rigtig godt - og derfor vil Æble producere den.

En sådan maskine vil naturligvis have kompromiser udstyrsmæssigt ift. den eksisterende Pro-bærbare, men det er forventeligt. Spørgsmålet er nok mest, hvor langt ned i pris, en MacBog Basis får lov at komme, så den også formår at slå an i markedet. Æble er jo ikke just kendt for at tilgodese forbrugernes pengepung, men vil på den anden side naturligvis også gerne være sikker på at skabe en ny succes i et facetteret marked.

April er lige om lidt - så vi får se…

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
14. februar 2023 @ 11:36
FPU
Factory skrev:

Ingen tvivl om, at en 15.5” MacBog Luft-lignende model, hvis pris vil ligge under MacBog Pro, har en ret stor og beundringsværdig tålmodig fan-skare. De (vi) har slet ikke brug for en dyr Pro-maskine, og med M2 vil kvalitetsniveauet i en ny MacBog Basis være så højt, at en sådan Basis-model i MacBog-segmentet kan sælge rigtig rigtig godt - og derfor vil Æble producere den.

En sådan maskine vil naturligvis have kompromiser udstyrsmæssigt ift. den eksisterende Pro-bærbare, men det er forventeligt. Spørgsmålet er nok mest, hvor langt ned i pris, en MacBog Basis får lov at komme, så den også formår at slå an i markedet. Æble er jo ikke just kendt for at tilgodese forbrugernes pengepung, men vil på den anden side naturligvis også gerne være sikker på at skabe en ny succes i et facetteret marked.

April er lige om lidt - så vi får se…

Du har helt ret; hvis prisforskellen er stor nok, er der måske plads til begge maskiner; Air til folk og Pro til firmaer, som jo så lige trækker anskaffelsen fra i regnskabet og dermed sender regningen ud af huset.

Jeg gætter umiddelbart på, at den her nye Air skal koste højst 2/3 af 16'' M1 Pro, for at folket ikke investerer differencen i Pro'en for evt. at få bedre lyd, mere lysstærk skærm, og måske også bedre CPU afhængig af konfiguration.

Og i mellemtiden venter jeg så på en 14'' M2 Pro med flere LowPerformance kerner for forlænget batteritid ved dagligdags ting som e-mail, netbank, nyheder, o.s.v.

Jeg har ikke brug for at rendere 4K video eller compile kode, men jeg vil stadig gerne have en lysstærk 14'' skærm og god lyd i højtalerne samt en rigtig god batteritid, og her halter M1'eren lidt efter, fordi den har (for) få LowPerformance kerner.


2273

157
14. februar 2023 @ 16:07
ASCII jonglør

9to5Mac argumenterer nu også for en 15" MacBog Luft - en WinWin-situation ser det ud til:

15-inch MacBook Air will be a big win for Apple, as well as for customers

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
14. februar 2023 @ 20:37
ASCII jonglør

...og i kommentar-sporet til ovenstående artikel optræder Lawrence Rachleff med denne:

I have been selling Mac laptops for nearly 20 years and I've had hundreds of customers wanting a larger screen but not wanting the "whole kitchen sink" thrown in leading to a massive cost increase.  90% of people who want a larger screen don't want or need the processing power they come with nor the higher price.  I hope this article is true and I think $1599 would be a reasonable price.

Kom så, Æble. Vi ved, I kan.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
14. februar 2023 @ 23:00
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
14. februar 2023 @ 23:44
FPU
Factory skrev:

...og i kommentar-sporet til ovenstående artikel optræder Lawrence Rachleff med denne:

I have been selling Mac laptops for nearly 20 years and I've had hundreds of customers wanting a larger screen but not wanting the "whole kitchen sink" thrown in leading to a massive cost increase.  90% of people who want a larger screen don't want or need the processing power they come with nor the higher price.  I hope this article is true and I think $1599 would be a reasonable price.

Kom så, Æble. Vi ved, I kan.

Det vil sige ca. 14 Kilo med dagens vekselkurs og dansk moms for (gætter jeg på) 8GB RAM og 512 GB SSD.

En 14'' M1 Pro med 16 GB RAM og 512 GB SSD og den mindste CPU koster 19.000,- Kr., og en 16'' med 15 GB RAM og 512 GB SSD og den mindste CPU koster 23.500,- Kr.

Det vil sige, at den nye Air vil være ca. 25% billigere end den billigste 14'' M1 og 40% billigere end den billigste 16'' M1.

Måske har Apple alligevel ramt smørhullet med den her, både hvad pris og skærmstørrelse angår. Hvis prisen altså holder, men den skal altså ikke være meget dyrere, før 14'' M1 Pro bliver attraktiv.


2273

157
15. februar 2023 @ 07:38
ASCII jonglør

Jeg står helt på linje med Lawrence Rachleff og hans hundredvis af let skuffede, men dog forventningsfulde kunder med æblerøde kinder:

  • Intet under 15” har interesse - og 17” er for stort. 
  • Hvad skal jeg med en dyr ydelse, som kun er designet til at rendere Bertoluccis fem timer lange film-epos 1900 på fem sekunder? Giv mig blot M2 og Eder er alt tilgivet.

Over and out.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
15. februar 2023 @ 11:51
FPU
Factory skrev:

Jeg står helt på linje med Lawrence Rachleff og hans hundredvis af let skuffede, men dog forventningsfulde kunder med æblerøde kinder:

  • Intet under 15” har interesse - og 17” er for stort. 
  • Hvad skal jeg med en dyr ydelse, som kun er designet til at rendere Bertoluccis fem timer lange film-epos 1900 på fem sekunder? Giv mig blot M2 og Eder er alt tilgivet.

Over and out. 

Mere eller mindre enig (bortset fra skærmstørrelse; alt over 14'' er for stort for mig), men jeg synes ikke, at M2 er specielt "Low End"-venlig, for forholdet mellen High- og Low Performance kerner er stadig for skævt for dem, den bare vil have en bærbar hverdags-Mac. Men hvis Apple laver en 50/50-version vil jeg virkelig begynde at spidse ører.


2273

157
15. februar 2023 @ 14:26
ASCII jonglør

Jeg fodrer lige tråden endnu en gang (det her er jo som at ha' hund...)

15-inch MacBook Air mass production began in late January, says supply chain report - og husk nu, at alt det her endnu blot er von Hörensagen.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
15. februar 2023 @ 18:52
FPU
Factory skrev:

Jeg fodrer lige tråden endnu en gang (det her er jo som at ha' hund...)

15-inch MacBook Air mass production began in late January, says supply chain report - og husk nu, at alt det her endnu blot er von Hörensagen.

Ja, men det ser jo ud til, at von Höhrensagen råber temmelig højt i øjeblikket. :o)


2273

157
16. februar 2023 @ 18:11
ASCII jonglør

Mere hundemad...denne gang tilsat RUMOR REALITY CHECK...

Should you buy any of the latest MacBook rumors? - 15-inch MacBook Air: Likely - M3 MacBook Air: Plausible - 12-inch MacBook: Very skeptical

Note: artiklerne på MacWorld (som ovenstående) er knap så underholdende som dem på 9to5Mac  - af den simple grund, at 9to5Mac tillader et kommentarspor under deres artikler. Ofte får man dernede både gode og underlige læser-refleksioner - hvilket tilfører bonus-info samtidig med at underholdningsværdien højnes.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
11. april 2023 @ 01:00
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”