xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iOS 16.3 - markant øget strømforbrug på iPhone…
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


2268

156
01. februar 2023 @ 20:45
ASCII jonglør

Efter nylig opdatering til iOS 16.3 bruger min iPhone 12 virkelig meget strøm - fra 100% ned til 6% på 5-6 timer, helt usædvanligt. Muligvis WiFi-relateret.

Andre der har lignende oplevelse?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  6
1
  741

234

13
01. februar 2023 @ 20:56
Juniormedlem

Min startede med det allerede ved 16.2 og jeg aner ikke hvorfor. Men den tømmer sig selv på en dag vil jeg skyde på, og det selvom jeg slet ikke røre den.

I mit tilfælde tror jeg bare, at jeg skal gendanne den som ny,  og ikke gendanne fra backup. Det plejer at hjælpe, kan huske jeg fik af vide af en af jer da jeg fik min iPhone 4S i sin tid.


1708

43
01. februar 2023 @ 21:09
Stormogul

Kig i Battery settings og se hvilken app der bruger strøm.


4593

394
01. februar 2023 @ 21:14
FPU

Prøv at slette Netværksindstillinger (ikke resten af telefonen), lad den starte op af sig selv, og sluk den derefter og start den igen. Husk at have din PIN-kode i hånden eller hovedet. Bagefter skal do også huske at omdøbe din telefon, hvis du har givet den et andet navn end det generiske "iPhone", da du konfigurerede den første gang. Det foregår vel stadig under Generelt -> Om i de seneste iOS'er.

Det lyder ganske vist lidt bøvlet, men når jeg har haft strømproblemer, har det hjulpet at nulstulle Netværksindstillinger.

Grunden til, at jeg beder dig om at slukke telefonen og starte den igen bagefter, er, at telefonen ikke laver en "rigtig" genstart, men mere en procedure, som minder om Log ud, Log ind på en Mac, og at problemerne derfor ikke altid bliver løst, hvis ikke der laves en ægte sluk/tænd.

Jeg skal naturligvis ikke kunne side, om mit råd virker i dit tilfælde, men generelt bliver telefonerne mere strømslugende med opdateringerne, i hvert fald i starten, og indtil der muligvis kommer en fejlrettelse.

Da jeg var nødt til at opdatere min iPhone 7 fra iOS 11 til iOS 14 p.gr.a. MitID, gik standby-forbruget voldsomt i vejret. Med iOS 11 stod der altid 100% batteri tilbage efter en nat på standby, men med iOS 14 er den altid nede på mellem 94% og 98%.

Det er muligvis blevet lidt bedre for nylig, men det skyldes nok, at Vejdirektoratet clear-cuttede en rabat for træer mellem mig og masten, så telefonen ikke skal bruge så meget krudt på at holde signalet nu.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

1708

43
02. februar 2023 @ 06:00
Stormogul

Du kan også prøve at 'Force Restart' (Ved ikke hvad det hedder på dansk) iphonen.

https://support.apple.com/en-gb/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios


2268

156
03. februar 2023 @ 08:37
ASCII jonglør

Tak for alle jeres indlæg. Jeg prøvede først det nemmeste, nemlig en Force Restart - også fordi denne metode var ny for mig, og så skal Terra Incognita da naturligvis gennemrejses. Man må jo hele tiden udvide sin horisont…

Foreløbig ser dette ud til at have hjulpet. Nu må det så stå sin prøve de kommende dage…

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2268

156
07. februar 2023 @ 08:33
ASCII jonglør

Ser ud til, at Force Restart kunne fikse problemet. Strømforbruget er nu tilbage på normalen. Så tak for hjælpen .

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”