xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Jeg har smidt stikket væk til min MacBook oplader
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


173

4
28. januar 2023 @ 22:18
Novice

Hej

Jeg købte i 2021 en MacBook Pro 16" M1 Max, hvor der jo selvfølgelig var en oplader med til. Men jeg har været så gigantisk smart, at smide den lille del af opladeren væk, som skal ind i selve stikkontakten. Se link her, for at se hvad det er jeg mener: https://imgur.com/a/xwjSTo3

Jeg mener den lader der var med til min M1 Max er en 96W, hvis det har noget at sige.

Nu har jeg været inde på Apples hjemmeside, og kan det passe, at man virkelig ikke kan købe sådan en, som ekstra udstyr?

https://www.apple.com/dk/shop/mac/accessories/power-cables?page=1

Håber I kan hjælpe!

  7
1
  610

86

5
29. januar 2023 @ 08:33
Novice

Hvis det skyldes at du har købt den i udlandet og fik en forkert adapter til danske forhold med skal di sikre at opladeren er korrekt 230 volt.

Alternativt kan du isætte en ledning med to poler som passer i din strømadapter. Den passer.

Det bruger jeg ofte når jeg er væk fra stikkontakten.

Jeg har oplevet afbrænding af SMEG grej indkøbt i U.S. som bruger 110 v og når man skifter ledningen til danske stik så sker der ting og sager. Det er ikke ufarligt.

Tjek strømstyrken og anskaf en ledning. Jeg mener Apples forsyning kan bruges fra 110-230 volt idet den er elektronisk modsat SMEG hvor det drejer sig om viklingerne i kobber kernen.


166

3
29. januar 2023 @ 08:44
Novice
Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

362

18
29. januar 2023 @ 11:19
Lærling

173

4
29. januar 2023 @ 16:29
Novice

Lmao har sgu da ikke købt den i udlandet og fået forkert lader med. Som jeg skrev, så har jeg smidt den del væk. Jeg havde lånt en forlænger, og skal hun have det andet stik i igen, men det er pist væk.

Kan man virkelig ikke købe det originalt fra Apple? Bare det ene stik?

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

339
PallMei (Skribent)
29. januar 2023 @ 18:25
Bit kongen

Du kan finde den originale 12W iPad lader til omkring 150kr på PriceRunner og nuppe adapter delen.


173

4
29. januar 2023 @ 18:38
Novice
PallMei skrev:

Du kan finde den originale 12W iPad lader til omkring 150kr på PriceRunner og nuppe adapter delen.

For satan Pall...

Jeg har masser af iPad opladere - og de passer virkelig på MacBook Pro opladeren også. Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Genialt tip.

Gør det noget, hvis det er en 10W iPad lader jeg nupper den fra?


8581

198
29. januar 2023 @ 19:57
Poseidon

Det er det samme stik, så nej.