xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Andre brugere????
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


63

0
23. januar 2023 @ 08:42
Novice

Den røde del af min HD er ANDRE BRUGERE hvem er det og kan man fjerne dem???

VH

  9
0
  401

8586

198
23. januar 2023 @ 09:41
Poseidon

Tjek hvad du har af brugere under Brugere og Grupper i Systemindstillinger. 


63

0
23. januar 2023 @ 10:05
Novice

Der kan jeg ikke se nogen eller noget og det er da en stor del af disken der er benyttet.

P.S. kan man få en besked når der er nogen der har svaret på en indlæg???



8586

198
23. januar 2023 @ 10:55
Poseidon
helios skrev:

Der kan jeg ikke se nogen eller noget og det er da en stor del af disken der er benyttet.

Det er det, men du har jo langt størstedelen af din disk ledig, så det gør vel ikke så meget.

P.S. kan man få en besked når der er nogen der har svaret på en indlæg???

Jeg tror 'Aktiver en agent' gør det. Klik på de tre prikker i højre hjørne af et indlæg i tråden.


63

0
23. januar 2023 @ 11:05
Novice

Nej, det gør det vel ikke. Jeg blev bare nysgerrig, om hvem det kunne være? Jeg har jo ikke inviteret nogen til at være på min disk. Og så i disse tider med falske ting og sager. Jeg synes jeg gerne vil vide hvem og hvad det er???



1708

43
23. januar 2023 @ 11:41
Stormogul

63

0
23. januar 2023 @ 12:18
Novice

Undskyld, men det fik jeg ikke meget ud af, enten er jeg ikke god til engelsk eller oversættelsen var mangelfuld i hvert fald forstod jeg ikke et muk.


4593

394
23. januar 2023 @ 14:03
FPU

Google Translate er din ven…

Det er faktisk meget nemt:

Du kopierer Apple-artiklens URL, går ind på Goggle Translate, vælger Engelsk som sprog i venstre side og dansk i højre side og kopierer derefter URL'en ind i skrivefeltet under Engelsk. Og svupti, så er hjemmesiden oversat til dansk.

God læselyst.


2709

341
PallMei (Skribent)
23. januar 2023 @ 14:11
Bit kongen
helios skrev:

Den røde del af min HD er ANDRE BRUGERE hvem er det og kan man fjerne dem???

VH

Prøv at se hvad der er af bruger under systemindstillinger->Brugere & Grupper. 

Hvis der ikke er andre (ud over gæstebruger), så prøv at tjekke i finder hvilke hjemmemapper der er under /Brugere (Shift+CMD+G). 

Hvis alt andet fejler, så hent GrandPerspective og skan hele drevet.

https://grandperspectiv.sourceforge.net/


4593

394
23. januar 2023 @ 18:46
FPU

Hvis du i Finder går op i Gå-menuen, mens du holder Alt-tasten nede, kan du åbne den ellers usynlige Bibliotek-mappe i din brugermappe, hvor de dér store data-mængder ligger.

Derefter skal du vælge at vise indholdet på mappeform (Kommando-2) og vise størrelsen på både filer og mapper (Kommando-J og hak af i "Omfang" og "Beregn alle Omfang" ("Size" og "Calculate all sizes" i mit engelske OS) og derefter Kommando-J igen for at lukke Oversigtsvalg.

I Bibliotek-vinduet klikker du nu på "Omfang" og derefter på pilen til højre for, så den vender spidsen opad, hvorefter du lader Finder tælle sammen, hvor meget der er i hver mappe, hvorefter de mapper, som fylder mest, lægger sig øverst i vinduet.

Herfra er det så blot et spørgsmål om at studere, hvad der fylder mest i de største mapper og så vurdere, hvad der kan og ikke kan smides ud.

Du bør naturligvis have lavet en fuldstændig backup af af Bibliotek, inden du begynder at luge ud i mappen. Eftersom du ikke kan få lov til at se selve Bibliotek mappe-ikonet og dermed dublere den (Tak, Apple!), må du lave en ny mappe og så trække indholdet fra bibliotek over i den. Hvis du gør det på den interne disk, skal du Alt-trække tingene over i den ny-oprettede mappe for at kopiere indholdet over i stedet for blot at flytte det.

Udover Grand Perspective, som PallMei anbefaler, kan du også prøve Daisy Disk; den kan vist nogenlunde det samme.